lze číst i odspodu

Na navigaci | Klávesové zkratky

Co si Najbrt tím minimalismem kompenzuje?

V jednom týdnu představena hned dvě minimalistická loga (KVIFF, Česká Delevize) a jindy sebevědomý národ je zmaten, nevěda, co si o nich myslet.

Miluju minimalismus! Nebýt chvilkového poblouznění z grunge stylu, i tento blog zůstal minimalistický. Je nádherné zkoumat, co ještě lze z designu odebrat a věci to prospěje. Všechno mám rád tak jednoduché, jak je to jen možné, ale ne jednodušší.

Jinak je zle, jako v případě loga České delevize. Geniální spojení písmen ČT do tvaru obrazovky bylo zjednodušeno do té míry, že obrazovka i písmeno T jsou fuč a logo hyzdí tvar hýždí. Pro otrlé povahy přikládám pohled na roztažený svěrač a dokonce, olalá, na zadeček se zastrčeným šéfíkem.

Česká Delevize

Minimalismus je balanc na tenké hraně. Někdy stačí čárka či efekt navíc a je to v ( ) a půvab je fuč. Ovšem narvat do minimalistického loga všechny efekty, které Photoshop nabízí a jsou pár let passé, a tím jej zcela popřít, to se jen tak nevidí. Najbrtům se to v případě loga ČT Sport povedlo. Gratulky.

Ale ať jen nehejtuju, OSTRAVA!!! i plakát filmového festivalu Карловы Вары si mi líbí. Minimalismus totiž umí odlišit.

IT pamětníci si možná vzpomenou, že kdysi vycházely reklamní noviny M-TIME:

M-TIME, reklamní noviny zdarma

Všimněte si, jak se všechny inzeráty snaží jeden druhého překřičet. Když jsem tam dával před 12 lety kamarádovi inzerát, zkusil jsem ho zvýraznit opačným způsobem:

Faxmodem. 899 Kč. Telefon.

Pamatuju si, že jsem tehdy musel paní vysvětlovat, že skutečně nejde o chybu v PDF a že doopravdy nechci za ty peníze víc písmenek a že fakt budu plýtvat bílou.

Asi po půl roce inzerování jsem otevřel M-TIME a ejhle, každý čtvrtý inzerát vypadal takto. Minimalismus se stal trendem a přestal být sám o sobě zajímavý.

Když už vzpomínám na léta mladické nerozvážnosti, tehdy mým hobby bylo sázení. Sázel jsem příležitostně noviny Břeclavsko.

Břeclavsko v minulém tisíciletí

Každé „mé“ vydání poznáte snadno: na sportovní stránce nenajdete slovo sekunda jinak, než zalomené po první slabice do dvou řádků. Umělecký podpis.

Jednou jsem si vybrečel půlstránkový minimalistický inzerát, ve kterém nebylo krom loga a slov „chce to nápad“ vůbec nic. Přesněji řečeno, byla tam díra:

Chtěl jsem udělat díru do světa, začal jsem u novin.

Díra byla pochopitelně vytištěná, ale udělaná tak, aby skrze ní byla vidět skutečná následující strana:

O stránku dál…

Dnes už mohu říct, že šlo o skryté poselství, že obec Bulhary je díra.

Komentáře

  1. Roman Mařák #1

    avatar

    Já si vždy na základní škole dával záležet aby se mi na řádek nikdy nevešla celá „knihovna“.

    před 12 lety
  2. Milan Vlahovič #2

    avatar

    Tak když už se to tady tak rozjíždí…

    Kamarádova oblíbená časová jednotka bývala nanosekunda. A já rád návštěvám nabízím, že si dáme „výborného vínka“.

    před 12 lety
  3. IRQ #3

    avatar

    To se ale o Bulharech ví přece dávno.

    Z toho vizuálu je mi docela smutno, obzvláště když doteď měla ČT loga nenásilná a přesto stylová. Mám dojem, že lesklost všeho a 3D efekty tam jsou proto, aby to ladilo superlesklému studiu…

    před 12 lety
  4. Ondrej #4

    avatar

    Logo ČT působí dost lacině. Nerozumím těm barvám ani odleskům. Použitý tučný font to celé završuje.

    Škoda

    před 12 lety
  5. Mortal #5

    avatar

    Pěkný zajímavý článek.

    Logo Ostrava, se mě, co by OSTRAVAKOVI!!! moc nelíbí, ale budiž, proti gustu.. Nedá se říct, že bych ho nenáviděl, už jsem si docela zvyk, ale logo Prahy, či Krna se mi teda líbí víc…

    Česká televize mě teda zklamala, nejde mi ani tak o to, že se vytratil motiv „Č“ a „T“ (koneckonců číslo stanice s tučnou čarou nad sebou se mi líbilo dost) spíš si myslím, že daný motiv by šel zpracovat daleko lépe a efektněji.. Jak jste sám říkal je to takové jaksi.. přeplácané, na jednu stranu to vsází na minimalismus, na druhou stranu to hýří efekty v malém prostoru… Myslím si, že jen čistá plná barva, bez efektů, odlesků, stínů atp. by mohla vypadat daleko, daleko lépe…

    Toliko z pohledu laika a potažmo teda potenciálního konzumenta, ačkoliv na televizi skoro vůbec nekoukám…

    před 12 lety

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře.