Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky

29
kreten
2008

Moc divná čísla kolem Blog.cz

Skutečně každý měsíc navštíví Blog.cz 2,5 milionu lidí? Skutečně tam píše 400.000 aktivních bloggerů? Nebo je to jen důmyslně nafouknutá bublina?

Předevčírem byla oznámena jedna z největších akvizicí v historii českého Internetu. Nova koupila Jyxo za cca 200 mil Kč. Součástí prodeje je i blogovací technologie s webem Blog.cz. Odhaduje se, že velkou roli v transakci sehrála obrovská návštěvnost blog.cz a statisíce registrovaných blogů. Jak poznamenala Lupa, Nova tak rázem obsadila třetí místo v návštěvnosti na českém internetu.

Poměrně nevýrazná služba

Službu blog.cz jsem si vyzkoušel v roce 2006. Technické provedení odpovídalo okolnostem vzniku – Jyxo mělo doménu a tak se na ni rozhodlo „něco“ umístit. I přes (tehdejší) nevalnou kvalitu a poruchovost aplikace se Jyxu dařilo na poli marketingu a blogovací systém licencovalo dalším klientům (například Internet Info).

Schopnost prodat produkt ale nevysvětluje fenomenální úspěch služby mezi prostými uživateli. Uvědomme si, že hovoříme o pátém nejnavštěvovanějším českém webu! Podle tiskové zprávy „Blog.cz dotáhl v počtu uživatelů portál Centrum.“ Nejen v návštěvnosti trhá rekordy. Počet registrovaných blogů je 760.000, z toho polovina aktivních (čísla za říjen 2007, zdroj). To už mi začalo vrtat hlavou a podíval jsem se mu na zoubek. A narazil jsem na věci více než podivné…

Podle žebříčku blogů se na Blog.cz každou minutou založí i několik nových blogů. Srovnejme s podobně cílenou službou Lidé.cz, kterou provozuje (a propaguje) Seznam – zde vzniká cca 10 blogů za den. Lidé.cz mají na kontě cca 23.000 deníčků. Další konkurent Bloguje.cz, kterého shledávám v povědomí lidí jako mnohem známějšího, jich spravuje asi 6000. Blog.cz jen za tento měsíc vykazuje 50.000 nových deníčků. Vážně oba své konkurenty rozmetal během tří týdnů? Rozdává se snad za registraci čokoláda? Řekněte mi kde, hned tam běžím.

Množství registrovaných blogů můžeme dát ještě do jedné souvislosti. Svým obsahem odpovídají věkové skupině 10–16 let. Ta čítá v České republice asi 750 tisíc lidí (údaje ČSÚ z prosince 2007). Skutečně si už každý chlapec a dívka založil deníček na blog.cz?

Žebříček následně prozradil něco šokujícího.

Všichni máme „Můj blog“

Dne 19. 5. 2008 si během dvou a půl hodiny zaregistrovalo 1300 uživatelů blog (což mě už nepřekvapuje) a všichni mu dali název „Můj blog“ (viz žebříček):

Výpis ze seznamu blogů řazených podle data založení

Ne, „Můj blog“ není přednastavená hodnota v registračním formuláři. Každý z těchto „mých blogů“ má jinou webovou adresu, jak vidíte na obrázku vpravo. Že by byl stejný název jen náhoda? Vypadá to totiž tak, jako by registrace vygeneroval automat. Michal Illich, šéf Jyxa, mi dnes psal, že žádné strojové generování nezaznamenali. Rád bych mu věřil, jenže… Podívejte se na ty webové adresy ještě jednou. Všimli jste si? Jsou registrovány v abecedním pořadí…

Teď ale přijde něco velmi znepokojivého: ty deníčky skutečně žíjí a mají různorodý obsah (viz třeba Můj blog #1, Můj blog #2 nebo Můj blog #3).

(Aktualizace: dvě hodiny po vydání článku dochází k zametání stop a ruší se odkazované blogy. Zde nabízím lokální kopie: Můj blog #1, Můj blog #2 nebo Můj blog #3)

Co to znamená? Buď jde skutečně o náhodu a v podvečer 19. 5. 2008 si tisícovka dětí založila deníček nazvaný „Můj blog“ a disciplinovaně je registrovaly podle abecedy, nebo máme tu čest s poměrně sofistikovaným generátorem „blogů“. Který si navíc tak dobře rozumí s webovým rozhraním, že přes něj umí dokonce vkládat obrázky.

Takhle hloupé děti nejsou

Stačí letmé prohlédnutí záhadných deníčků, abyste si všimli, že jsou k nerozeznání od většiny jiných na blog.cz (tj. hodně fotek, žádné komentáře). Vkrádá se otázka, pokud někdo tak důmyslný generátor vytvořil, kolik blogů skutečně vygeneroval? A hlavně – proč by to dělal?

Vzpomněl jsem si na Pixyho fejeton O statistikách přístupů, auditu návštěvnosti a novém audi. Že by někdo chtěl poškodit Jyxo tím, že mu vyžene statistiky do přehnaných hodnot? A Jyxo si toho nevšimlo? V souvislosti s akvizicí by mohla otázka znít spíš tak, jestli někdo nechtěl tímto způsobem poškodit investora.

Při analýze žebříčku narážím na další záhady. Blog s webovou adresou kattynkaa.blog.cz byl zaregistrován 23. 5. 2008 v 10:54 a zároveň 25. 5. 2008 v 17:44. Jak to vůbec může někdo zvenčí provést? Nebo v rozmezí hodin či dnů se registrují „živé“ blogy lišící se často jen číslovkou na konci (http://zivocich2.blog.cz/ a o dvě hodiny starší http://zivocich21.blog.cz/). Obsah mi připadá divný i na blogííísky – takhle hloupé děti nejsou.

Že by jen náhoda?

Můžeme věřit číslům kolem blog.cz? Dá se věřit NetMonitoru, že je v naší republice 2,5 milionu reálných lidí, kteří každý měsíc čtou roboticky generovaný obsah? A co na něm čtou celých 55 minut? Nebo tady něco setsakramentsky smrdí?


Doplněno: v diskusi pod článek se podařilo nejen potvrdit doměnku, že blog.cz obsahuje strojově generované blogy, ale dokonce vypátrat osobu zodpovědnou za deníčky nazvané „Můj blog“ a vygenerované 19. května. Otázkou zůstává, kolik procent z celkového počtu blogů mají na svědomí další a další automaty. Podle souvislostí naznačených v tomto článku odhaduji, že značné.

napsáno 29. 5. 2008 | shlédnuto 31894x | nahoru

Flattr this

Komentáře RSS 2.0 komentářů » přidat

avatar

#1 Martin Malý http://www.misantrop.info nový

Jen podotknu, že na Bloguje běží „Viktor čistič“, který bez milosti maže blogy, na které se tři měsíce nikdo nepřihlásil (pokud tedy autor nepožádá o archivaci). Denně jich tak 10–15 zlikviduje, takže číslovka 6000 označuje opravdu aktivní uživtele, kteří pravidelně píší. ;)

Posláno 29. 5. 2008 ve 20.56 | Odpovědět
avatar

#2 Radek Matěj http://www.nikdo.cz nový

Mimo téma: A já měl pocit, že je květen.

Posláno 29. 5. 2008 ve 21.03 | Odpovědět
avatar

#3 Aleš Roubíček http://rarous.net/ nový

Moc dobře zpracované. Děkuji

Posláno 29. 5. 2008 ve 21.05 | Odpovědět
avatar

#4 CZNeo nový

Super…DGX žijeeee

Posláno 29. 5. 2008 ve 21.07 | Odpovědět
avatar

#5 Radek Hulán http://myego.cz/ nový

Sakra. Já jsem před pár hodinami psal na svůj web o tom, že Michal Illich „prodává Karlův most“ (či Karlštejn) a myslel to jako vtip.

A ona to možná byla fakta :(

http://myego.cz/…-aka-blog-cz

Posláno 29. 5. 2008 ve 21.25 | Odpovědět
Na komentář reagoval [80] gmer
avatar

#6 nupix nový

Nechcete to dát dohromady s Jankem Kroupou? Po jeho včerejším odhalení jednoho pomateného soudce by určitě rád další zářez pro svůj nový pořad :)

Posláno 29. 5. 2008 ve 21.30 | Odpovědět
avatar

#7 Pavel Neuman http://buzzmag.cz nový

Je to už hodně dávno zpátky, co jsem tuším zaregistroval trackback z nějakého blogu na blog.cz. Zvláštní bylo, že obsah toho příspěvku vypadal jako od automatu. Podobně vypadalo několik dalších „blogísků“, na které jsem potom zběžně mrknul. Prostě ten pocit už mám docela dlouho.

Posláno 29. 5. 2008 ve 21.34 | Odpovědět
avatar

#8 Tomik http://tomik.jmx.cz nový

Zajímavé!

Např. web http://hombree2.blog.cz/ byl vytvořen 19.5.2008 18:48, a už je na něm pár zajímavých článků, např. http://hombree2.blog.cz/…07-19-8-2007 (screenshot: http://tomik.jmx.cz/…muj-blog.jpg), kde dotyčný publikuje čísla návštěvnosti z týdne 13.8.2007 – 19.8.2007. Proboha proč, když si blog založil teprve před 10 dny?

A nelepší na tom je ten dodatek v tom článku: „..kujíí zlatínka !!!! :-*“

Musím říct, že si pánové z Jyxa při programování opravdu vyhráli…

P.S.: Davide, vítej zpět!

Posláno 29. 5. 2008 ve 21.46 | Odpovědět
avatar

#9 sway http://sway.treska.net nový

No, a inkriminovane blogy už jsou fuč…aspoň ty, na které jsi odkazoval…

Posláno 29. 5. 2008 ve 22.00 | Odpovědět
avatar

#10 Freeman nový

Zajímavé je, že ve výpisu žebříčku logů dochází i při výpisu k problémům (měl jsem v plánu robotem stáhnout seznam všech blogů v čase a mrknout se na to v nějakém pěkném grafu). Například teď jsou v linku http://blog.cz/…am-blogu/200 blogy z 23.5., zatím v dalším (historicky těsně předchozím) s číslem 201 na konci URL jsou opět z 25.5. Jako kdyby tam byly uvedeny v historii vícekrát???

Samozřejmě, většina blogů má dost nesmyslný název a je úplně prázdná.

Posláno 29. 5. 2008 ve 22.01 | Odpovědět
Na komentář reagoval [32] David Grudl
avatar

#11 Martin Malý http://www.misantrop.info nový

#8 Tomik: Chvilka hledání, a už víme, jak automat funguje: http://christineee.blog.cz/…07-19-8-2007

Posláno 29. 5. 2008 ve 22.05 | Odpovědět
Na komentář reagoval [12] wnc [14] sway
avatar

#12 wnc http://www.wnc.cz nový

#11 Martin Malý: JJ, zrovna jsem na to taky přišel. Je to docela drsný. Stačí se podívat třeba sem a potom si rekurzivně zobrazovat Oblíbené stránky. Dostaneme se na skvělý strom fiktivních blogů, které tahají posty z náhodných deníčků. Všechny se jmenují Můj blog.

Posláno 29. 5. 2008 ve 22.11 | Odpovědět
avatar

#13 numero http://blog.numero.name nový

No mě už ta investice přijde dost bezúčelná (kromě majetkářských úchylek :o), navíc je v podstatě jedno jestli ten blog píše genrátor nebo 12 ti letá blogíísařka, co do rozumu mají asi tak stejně… no ikdyž možná…
Jinak přeju hezký zbytek kreténa ;o)

Posláno 29. 5. 2008 ve 22.12 | Odpovědět
avatar

#14 sway http://sway.treska.net nový

#11 Martin Malý: A ty komentáře k tomu taky generuje robot, nebo jsou ty slečny opravdu tak hloupoučké?

Posláno 29. 5. 2008 ve 22.12 | Odpovědět
avatar

#15 Martin Mooz http://martinmooz.cz nový

bloguje,cz Ti příjde známější, jelikož se na něm pohybují lidi Tobě mnohem bližší, ať už povahou nebo zájmy. Jinak to rozmezí 10–16 bych trochu upravil. Blogovala totiž i moje malá 8mi letá sestřenice a naopak sposuta známých ve 14–15ti letech přechází na blogger nebo wordpress

Posláno 29. 5. 2008 ve 22.13 | Odpovědět
avatar

#16 Martin Malý http://www.misantrop.info nový

#8 Tomik: A vida, hombree2 už taky neexistuje… ;) Jaká náhoda, jaká náhoda…

Posláno 29. 5. 2008 ve 22.14 | Odpovědět
avatar

#17 Jaromír Pešout nový

Během čtení článku jsem si nechal zobrazit ten první blog. Pak jsem přečetl ten Pixyho článek a chtěl otevřít ty zbylé dvě ukázky a překvapení – všechny tři blogy už jsou nejspíš zrušené…

Posláno 29. 5. 2008 ve 22.15 | Odpovědět
avatar

#18 wnc http://www.wnc.cz nový

jééé… nějak nám to mizí před očima… to se zas něco povedlo :-)

Posláno 29. 5. 2008 ve 22.15 | Odpovědět
avatar

#19 sway http://sway.treska.net nový

Docela lituji toho člověka, který teď sedí u administrace a zuřivě maže všechny tyhle blogy, na které přijde odkaz z venku… :-)

Posláno 29. 5. 2008 ve 22.17 | Odpovědět
avatar

#20 Jaromír Pešout nový

Jinak dobrá práce, Davide. Podle mě zase řádili brigádníci :-)

Posláno 29. 5. 2008 ve 22.18 | Odpovědět
avatar

#21 Tomik http://tomik.jmx.cz nový

Koukám, že ty blogy stíhají docela hodně rychle mazat. Za chvilku, tímto tempem, bude mít místo 400.000 blogů Nova tak 10.000, a to budou ještě rádi… ;-)

Posláno 29. 5. 2008 ve 22.19 | Odpovědět
Na komentář reagoval [67] Miguel
avatar

#22 Martin Malý http://www.misantrop.info nový

No, blogy mizí, stránky ne… Takže zmizel hombree2.blog.cz, ale stránka http://hombree2.blog.cz/…07-19-8-2007 stále žije :)

Posláno 29. 5. 2008 ve 22.20 | Odpovědět
avatar

#23 Tomik http://tomik.jmx.cz nový

Mám nápad na akci: „Smažte si na blog.cz taky jeden..“

Stačí když uvedete odkaz na nějaký blog na blog.cz z latrine.cz a do pár minut bude smazán… ;-)

Posláno 29. 5. 2008 ve 22.22 | Odpovědět
Na komentář reagoval [29] enoice
avatar

#24 wnc http://www.wnc.cz nový

a já na něco přišel. Celý to má bejt PR farma. Všimli jste si, že se v těch kradených postech automaticky z některých slov stávají odkazy? Třeba tady:

http: // gediman1 . blog.cz/0805/colbie-caillet-bubbly (odstraňte mezery)

Posláno 29. 5. 2008 ve 22.22 | Odpovědět
Na komentář reagoval [30] wnc
avatar

#25 Aleš Roubíček http://rarous.net/ nový

Tak teď už je to clekm jedno, je to prodaný… Akorát asi Michal nedostane plnou pálku, za dva roky.

Posláno 29. 5. 2008 ve 22.22 | Odpovědět
Na komentář reagoval [27] Tomik [52] Pavel Neuman
avatar

#26 Tomáš Jukin http://www.webend.cz nový

Vítej zpět Davide:-)

Dobrá práce, lepší comeback už být nemohl. Vážně. Myslím, že jsi někomu pěkně šlápl na kuří oko:-)…

Jo, ty adminy opravdu lituju. Možná že jsme právě svědky postupného a potupného konce služby blog.cz…

Posláno 29. 5. 2008 ve 22.23 | Odpovědět
avatar

#27 Tomik http://tomik.jmx.cz nový

#25 Aleš Roubíček: Michal možná dostane pálkou… od někoho z Novy.

Posláno 29. 5. 2008 ve 22.24 | Odpovědět
avatar

#28 Martin Malý http://www.misantrop.info nový

A jedeme dál: http://abigail-7.blog.cz/…zmeny-a-diky vs http://gediman2.blog.cz/…zmeny-a-diky

Nějaké jiné vysvětlení než „Blog.cz uměle nadhodnocují počty registrací“?

Posláno 29. 5. 2008 ve 22.24 | Odpovědět
Na komentář reagoval [30] wnc
avatar

#29 enoice http://enoice.fialove.eu nový

#23 Tomik: Zajímavé by bylo zkusit odkázat na nějaký opravdický blog, jestli by ho v té rutinně taky smazali. :-D

Posláno 29. 5. 2008 ve 22.25 | Odpovědět
Na komentář reagoval [31] sway [33] Tomik
avatar

#30 wnc http://www.wnc.cz nový

#28 Martin Malý: ještě jedno alternativní vysvětlení viz #24 wnc:

Posláno 29. 5. 2008 ve 22.25 | Odpovědět
avatar

#31 sway http://sway.treska.net nový

#29 enoice: Myslíš nějaký opravodvý blog o Tokiáčcích a Avril?

Posláno 29. 5. 2008 ve 22.28 | Odpovědět
Na komentář reagoval [35] enoice
avatar

#32 David Grudl http://davidgrudl.com nový

Začíná to vypadat, jako by spekulace byla trefa do černého. Správci totiž začali mazat zmíněné blogy. Všechny odkazované stránky mám zazálohované a v případě smazání nabídnu mirror.

Diskutující, kteří narazí na zajímavé materiály (jako třeba #8 Tomik:, super!), uložte si prosím kopii webu.

#10 Freeman: ano, toho jsem si všiml. Chybějící řadu najdeš překvapivě třeba zde http://blog.cz/…nam-blogu/96

Posláno 29. 5. 2008 ve 22.30 | Odpovědět
avatar

#33 Tomik http://tomik.jmx.cz nový

#29 enoice: Tak vyzkoušíme třeba…http://jy­xo.blog.cz :-)

Posláno 29. 5. 2008 ve 22.31 | Odpovědět
Na komentář reagoval [34] Tomik [35] enoice
avatar

#34 Tomik http://tomik.jmx.cz nový

Posláno 29. 5. 2008 ve 22.33 | Odpovědět
avatar

#35 enoice http://enoice.fialove.eu nový

#31 sway:, #33 Tomik: Ano, myslel jsem spíš blog nějakého například zaměstnance, ale tak odkaz zkusíme: http://jixo.blog.cz :-D

Posláno 29. 5. 2008 ve 22.34 | Odpovědět
avatar

#36 Michal Illich http://blog.cz/ nový

Ty blogy nazvane „Muj blog“ skutecne vypadaji, jako by je nekdo generoval. Zitra proverime, kdo to byl, teda pokud se nam to podle IP adresy, e-mailu ci jinych indicii podari zjistit.

Pokud se ale svymi neurcitymi narazkami snazite naznacit, ze jsme to byli my, tak vas bohuzel musim zklamat, minimalne v te casti „dvě hodiny po vydání článku „někdo“ zametá stopy a ruší odkazované blogy“: temer vsichni lide z Jyxa byli posledni 4 hodiny v restauraci na nasem pravidelnem „Poslednim Jyxo Ctvrtku“, takze na vas clanek tezko mohli reagovat nejakym mazanim.

Pokud priste objevite neco zajimaveho, budu rad kdyz nam to nahlasite, kontakty jsou zde: http://jyxo.cz/d/cont

Posláno 29. 5. 2008 ve 22.34 | Odpovědět
Na komentář reagoval [59] David Grudl
avatar

#37 Aleš Roubíček http://rarous.net/ nový

Já se těším na prázdniny

Posláno 29. 5. 2008 ve 22.35 | Odpovědět
Na komentář reagoval [39] enoice
avatar

#38 Aleš Roubíček http://rarous.net/ nový

Já se těším na prázdniny

Posláno 29. 5. 2008 ve 22.36 | Odpovědět
Na komentář reagoval [39] enoice
avatar

#40 Michalek nový

Asi bude stačit zjistit, komu patří domény, na které se z článků odkazuje :-)

Posláno 29. 5. 2008 ve 22.37 | Odpovědět
avatar

#41 sway http://sway.treska.net nový

Vida, teď už se objevují i prázdné blogy. Viz http://davix-blog.blog.cz/ a http://kajushka69.blog.cz/ (a spousta dalších)

Posláno 29. 5. 2008 ve 22.39 | Odpovědět
avatar

#42 wnc http://www.wnc.cz nový

Pachatelem je Stanislav Humplík. Nebo někdo, kdo má zájem na pageranku jeho stránek. S.H. totiž vlastí domény 0s.cz (http://www.nic.cz/whois/?…) a caller.cz (http://www.nic.cz/whois/?…) na které je z podvodných článků odkazováno.

To jsem detektiv, co?

Posláno 29. 5. 2008 ve 22.41 | Odpovědět
Na komentář reagoval [45] Martin Malý
avatar

#43 Michalek nový

Posláno 29. 5. 2008 ve 22.43 | Odpovědět
avatar

#44 wnc http://www.wnc.cz nový

Posláno 29. 5. 2008 ve 22.44 | Odpovědět
Na komentář reagoval [46] Michalek
avatar

#45 Martin Malý http://www.misantrop.info nový

#42 wnc: též http://www.nic.cz/whois/?… – pokud je to tak, tak se Jyxu omlouvám za nařčení z toho, že si uměle zvyšují počet registrací.

Posláno 29. 5. 2008 ve 22.45 | Odpovědět
avatar

#46 Michalek nový

#44 wnc: A teď odstavil i svůj blog http://www.isecure.cz/ – před chvílí ještě jel.

Posláno 29. 5. 2008 ve 22.47 | Odpovědět
Na komentář reagoval [48] Michalek
avatar

#47 kaja47 http://k47.cz nový

Je to jasné, lidi jsou líný číst i psát a tak blog.cz vytvořil systém, který sám příspěvky píše, čte a komentuje :)

Posláno 29. 5. 2008 ve 22.47 | Odpovědět
Na komentář reagoval [51] carnero
avatar

#48 Michalek nový

#46 Michalek: Internet je mocná zbraň :-) http://jdem.cz/adgf3

Posláno 29. 5. 2008 ve 22.48 | Odpovědět
avatar

#49 Michal Illich http://blog.cz/ nový

Tak po trose dalsiho zkoumani je mi to uz jasne. Hrebicek na hlavicku uhodil wnc #24. Pokud pujdete jeste chvilku po jeho stope, tak najdete i dalsi podobne odkazy a dojdete do Klatov.
Preju hodne stesti v dalsim badani a zkoumani spikleneckych teorii.

(zitra v praci samozrejme kolegove ty blogy promazou a zkusi promyslet, jak panu SH v jeho dalsim zneuzivani nasi sluzby zabranit)

Posláno 29. 5. 2008 ve 22.49 | Odpovědět
Na komentář reagoval [59] David Grudl
avatar

#50 Michalek nový

A vůbec, stačí trošku číst, http://www.isecure.cz/…jeme-blogcz/

Posláno 29. 5. 2008 ve 22.49 | Odpovědět

#51 carnero http://carnero.cc nový

#47 kaja47: Neusiloval právě o generátor textů i David Grudl? Na La Trině mám tušení míval něco o tom, že to píše mašina. A teď to zvládl Humplík s Blog.cz. Není tenhle článek jen projevem závisti – že někdo dokázal blogovat, číst a komentovat automaticky lépe? :D

Posláno 29. 5. 2008 ve 22.50 | Odpovědět
avatar

#52 Pavel Neuman http://buzzmag.cz nový

#25 Aleš Roubíček: No právě spíš možná: „Jen aby nedostal plnou pálku“ kdyby se někdo cítil podveden.

Posláno 29. 5. 2008 ve 22.52 | Odpovědět
avatar

#53 Jiří Tvrdek http://www.tvrdek.cz/cs nový

Tak toto je ovšem kolosální odhalení hodné Scotland Yardu! Gratuluju, Davide. To je lepší než detektivka, jak se celá ta tajenka šifry mistra Illicha postupně odhaluje i v komentářích. :)

Posláno 29. 5. 2008 ve 22.53 | Odpovědět
avatar

#54 insider nový

Ty dětský texty pro automatické generování „vybrabčili“ z dětského webu alik.cz, dělali pro něj nějaký analyzátor textů. Takže měli přístup ke všem dětským vstupům :-) A je to…

Posláno 29. 5. 2008 ve 23.01 | Odpovědět
avatar

#55 wnc http://www.wnc.cz nový

každopádně více než 1500 přečtení a 50 komentářů během prvních dvou hodin od prvního postu by leckterej blog mohl závidět. A to včetně VyVíteKterýho Ega. :-)

Posláno 29. 5. 2008 ve 23.05 | Odpovědět
avatar

#56 MIro Hrončok http://neverhood.etomite.sk/~churchy nový

Nedávno jsem koukal, že ve 23:57 vyšlo kolem 60 blogpostů a to samé i minutu po i před. Ve tři ráno (přesně 03:00) dalších 30. Prostě uprostřed noci každou minutu strašně moc blogpostů. Nezkoumal jsem je, ale přišlo mi to moc.

Posláno 29. 5. 2008 ve 23.08 | Odpovědět
avatar

#57 Tomik http://tomik.jmx.cz nový

Na jednu stranu chápu pana Illicha, že je rozhorčen, být nařčen z podvodu asi není nejpříjemnější, ale na druhou stranu mu tady lidi okolo Latrine daly pěkný bugreport i se zlatým podnosem a „poděkovat“ jim slovy „Preju hodne stesti v dalsim badani a zkoumani spikleneckych teorii.“ asi není nejšťastnější.

Posláno 29. 5. 2008 ve 23.10 | Odpovědět
avatar

#58 Petr Václavek nový

Stejně za tím stojí minimálně FBI, ale spíš někdo větší.

Posláno 29. 5. 2008 ve 23.19 | Odpovědět
avatar

#59 David Grudl http://davidgrudl.com nový

#36 Michal Illich: #49 Michal Illich: Jsem rád, že se podařilo vypátrat člověka, který 19. 5. 2008 založil jeden a půl tisíce blogů a těší mě, že se tak stalo na tomto blogu.

Jenže článek nestojí na jediném případu – otázkou totiž je, kolik takto vygenerovaných blogů skutečně blog.cz obsahuje. Jedno procento? Devadesátdevět procent?

Nechci naznačovat, že generování probíhalo v režii Jyxo! A jestli by tak vyznívala věta o zametání stop, raději ji změním. Z čeho totiž Jyxo viním, tak je, že generování de facto připouští, neumí je odhalit (ještě dnes jste mi psal, že jste generování nezaznamenali) a pak se chlubí takto zkreslenými čísly.

Jsem rád, že k vypátrání došlo, protože tím se spekulace potvrdila. Pokud ještě dnes ráno měl blog.cz 400.000 aktivních blogerů, teď už víme, že to rozhodně není pravdivý údaj.

Posláno 29. 5. 2008 ve 23.19 | Odpovědět
Na komentář reagoval [61] Michal Illich [65] David Grudl
avatar

#60 Michal Illich http://blog.cz/ nový

Tomik: Máte pravdu, děkuju panu wnc, Martinu Malému a Michalkovi, že dokázali podvodníka správně identifikovat a dodat pro to správné podklady, abychom jej mohli smazat.

Ta reakce, ktera vam prisla nepatricna, rozhodne nebyla cilena na ne.

Jen malá reakce na slovo „bugreport“: ten si představuju jinak než veřejný článek – to ale mohu vyčítat pouze panu Grudlovi, nikoliv diskutujícím, u nichž je myslím správné, že uvádějí obvinění na pravou míru veřejně.

Posláno 29. 5. 2008 ve 23.23 | Odpovědět
Na komentář reagoval [62] Tomik [65] David Grudl
avatar

#61 Michal Illich http://blog.cz/ nový

#59 David Grudl: Ok, to už je mnohem střízlivější formulace – skutečně na mě váš článek působil tak, že nás obviňujete z podvodu.

Takže správný údaj je 400 000 – 1 500 ? To mi jak velký rozdíl nepřijde. Ale chápu váš argument, že jich může být víc, jen nikdo neví kolik. Proto také za nosná považujeme spíš čísla o návštěvnosti, než o počtu blogů.

Mimochodem, neaktivní blogy také časem mažeme.

Posláno 29. 5. 2008 ve 23.29 | Odpovědět
Na komentář reagoval [65] David Grudl [102] Lobo
avatar

#62 Tomik http://tomik.jmx.cz nový

#60 Michal Illich: Asi to od Davida nebylo nejšťastnější, a nebo to bylo možná nejlepší, jak mohl svoji Latrine znova otevřít, těžko říct…

Posláno 29. 5. 2008 ve 23.31 | Odpovědět
Na komentář reagoval [63] Miro Hrončok [65] David Grudl
avatar

#63 Miro Hrončok http://neverhood.etomite.sk/~churchy nový

#62 Tomik: Nejlepší :)

Posláno 29. 5. 2008 ve 23.35 | Odpovědět
avatar

#64 Jirka http://www.ovsem.net nový

Zajímavé čtení, zajímavá zjištění, moc děkuji za zpříjemnění dnešího chmurného večera. Jen tak dál ;)

Posláno 29. 5. 2008 ve 23.37 | Odpovědět
avatar

#65 David Grudl http://davidgrudl.com nový

#60 Michal Illich: #61 Michal Illich: obviňuji vás z prezentace nepravdivých čísel. Komentáře obvinění bezvýhradně potvrzují. Zdali je uvádění takových čísel „podvod“ hodnotit nechci.

#62 Tomik: mám z toho dobrý pocit, viz #59 David Grudl:

Posláno 29. 5. 2008 ve 23.37 | Odpovědět
Na komentář reagoval [69] Michal Illich
avatar

#66 Acci http://acci.cz nový

Tak už máme i vyjádření „autora“ těchto blogů.

Posláno 29. 5. 2008 ve 23.41 | Odpovědět
Na komentář reagoval [70] Martin Malý
avatar

#67 Miguel nový

#21 Tomik: >Koukám, že ty blogy stíhají docela hodně rychle mazat.

Tak co se divis, dyt ten robot jede akorat pozpatku :-). Jestli zaklada blogy podle nejakyho slovniku (coz se vsadim, ze tak je), tak napsat skript, kterej podle stejnyho slovniku maze, je hracka :-)

Posláno 29. 5. 2008 ve 23.43 | Odpovědět
Na komentář reagoval [70] Martin Malý
avatar

#68 paranoiq nový

zajímavé. jsem zvědav, zda o tomhle odhalení uvidíme reportáž v TN :P


musím říct, že zezačátku jsem si myslel, že jde o návrat „automatického generátoru textů“, který již všichni dobře známe, že Davide ;-). ten byl ale mnohem důmyslnější :]

Posláno 29. 5. 2008 ve 23.46 | Odpovědět
avatar

#69 Michal Illich http://blog.cz/ nový

#65 David Grudl: Ta čísla jsme prezentovali předtím, než jsme se o tomhle robotovi dozvěděli.

A jak jistě vidíte z toho, že se tomuto tématu věnuju osobně a takhle pozdě večer, tak to nebereme na lehkou váhu a proti tomuto podvodu zakročíme.

Posláno 29. 5. 2008 ve 23.52 | Odpovědět
avatar

#70 Martin Malý http://www.misantrop.info nový

#67 Miguel: No, upřímně řečeno, založení a smazání účtu robotem by zrovna hračka bejt neměla, ne…? ;)

OT – tohle mě dojalo až k slzám (via #66 Acci:):

sub vypatlej {
my ($self) = @_;

$self->{content} =~ s/v/w/;
$self->{content} =~ s/y/i/;
$self->{content} =~ s/i/y/;
$self->{content} =~ s/srdce/srdii­iczkooo/;
$self->{content} =~ s/spaaat/hajat/;
$self->{content} =~ s/spinkat/hajin­kat/;
$self->{content} =~ s/spinka/hajinka/;
$self->{content} =~ s/spinkaaa/ha­yinkaaa/;
$self->{content} =~ s/howno/howii­inkooo/;
$self->{content} =~ s/polibek/muc­kaaaniii/;
$self->{content} =~ s/liiibaaanii­i/mucinkaaani­ii/;
$self->{content} =~ s/dobryyy/good/;
$self->{content} =~ s/picz/piczk/;
$self->{content} =~ s/prdel/kakaa­aczek/;
$self->{content} =~ s/bolest/bebiii/;
$self->{content} =~ s/t/th/;
}

Posláno 29. 5. 2008 ve 23.55 | Odpovědět
avatar

#71 Tomik http://tomik.jmx.cz nový

Posláno 30. 5. 2008 v 0.00 | Odpovědět
avatar

#72 Miro Hrončok http://neverhood.etomite.sk/~churchy nový

#70 Martin Malý: Ježiši kriste :) Z toho se mi udělá asi brzo bebiii na kakaczku :D

Posláno 30. 5. 2008 v 0.04 | Odpovědět
avatar

#73 Marek Prokop http://www.sovavsiti.cz nový

Ahoj Davide,

gratuluji k úspěšnému startu nové Latríny. Docela jsem se bavil, jak ti většina komentátorů skočila na špek. Jen tak dál.

Na vysvětlenou pro ostatní: Každému, kdo alespoň něco tuší o black hat SEO (a to David tuší), musí být účel a mechanismus vzniku těch „divných“ blogů jasný nejpozději do půl vteřiny poté, co je spatří. Hledat v nich cokoli jiného může jen člověk, který považuje i májový deštík za nezvratný důkaz mimozemských civilizací.

Mimochodem, pokud jste snad někdo nalezl v oněch blozích zalíbení, doporučuji si přidat do RSS čtečky feed nějakého atraktivního tagu (třeba paris) na Technorati. To teprve uvidíte, co to jsou splogy a možná pochopíte, že provozovatelé publikačních systémů jsou docela rádi, když je dokáží likvidovat jen o něco pomaleji, než vznikají.

Posláno 30. 5. 2008 v 0.10 | Odpovědět
Na komentář reagoval [75] Luděk Černocký [101] Jakub
avatar

#74 Misha http://www.czechidea.com nový

Vrchol umělé inteligence – generátor píše blogpost o generátoru a ještě se o tom dokáže hádat v komentářích :)

Posláno 30. 5. 2008 v 0.19 | Odpovědět
avatar

#75 Luděk Černocký http://lucer.cz nový

#73 Marek Prokop: A proč mají tyhle „publikační“ systémy tak jednoduchou registraci?;) Ochránit si systém před podobnými technikami je jen otázkou „chtění“ – myslím:)

Přeji novému La Trine ať se daří ;)

Posláno 30. 5. 2008 v 0.39 | Odpovědět
Na komentář reagoval [78] Marek Prokop
avatar

#76 pixy nový

GRATULUJI, Davide!

  1. k návratu ve velkém stylu
  2. k nalezení náhradního otvíráku (uz nemam vycitky)
  3. k tvurcimu pouziti toho fontu v logu, na jehoz jmeno si ted zaboha nemuzu vzpomenout a ktery jsem od konce Ceskeho (ty)deniku nepotkal
  4. nejhezcimu komentarovemu formulari, ktery jsem kdy videl (fakt!)
  5. k tomu skvelemu grungeovemu designu vubec. To se u nas moc nevidi. rpetsec
Posláno 30. 5. 2008 v 0.52 | Odpovědět
Na komentář reagoval [86] Jan Angelovič
avatar

#77 VfB http://vfb.bloguje.cz nový

dokonce i Paroubek zde má bložínek :))
http://jirka.blog.cz/

Posláno 30. 5. 2008 v 0.59 | Odpovědět
avatar

#78 Marek Prokop http://www.sovavsiti.cz nový

#75 Luděk Černocký: No jistě, ovšem prostřelit tu ochranu je taky jen věc chtění.

V každém případě se splogy nevyhýbají ani Googlu, Yahoo a dalším, které žádný audit návštěvnosti nazajímá, nikomu nic neprodávají a technologickou sílu mají o dost větší než Jyxo. Naopak se vcelku spolehlivě vyhýbají nepříliš úspěšným systémům, které skoro nikdo nepoužívá.

Posláno 30. 5. 2008 v 1.01 | Odpovědět
avatar

#79 VfB http://vfb.bloguje.cz nový

i Mistr se někdy utne http://radek.hulan.blog.cz/

Posláno 30. 5. 2008 v 1.02 | Odpovědět

#80 gmer nový

#5 Radek Hulán: Ahoj rADo, patrani se pekne rozjelo, ze. Viz odkaz vyhledany autorem prispevku #50.
http://www.isecure.cz/…jeme-blogcz/
Vinikem je evidentne profesional, ktery te zna a uznava tve dilo a dava to i hrde najevo ve svem kodu.. Tva touha byla naplnena.

Posláno 30. 5. 2008 v 1.02 | Odpovědět
Na komentář reagoval [91] keff
avatar

#81 Roman http://www.c64.sk nový

…niekto nezistí že mu stránku spamujú boty a musí na to prísť niekto iný, ktorý do toho systému ani nevidi. …niekto snaží za každú cenu zachovať korporátne vystupovanie v situácii keď zažíva najtrápnejšiu chvíľu svojho programátorského života…to že mi do niekto (okrem reálnych ľudí) spamuje stránku predsa admin stránky musi zistiť behom pár hodín (pokiaľ je splnená podmienka že stránku má niekto pod dohľadom). …toto sa zjavne v prípade blog.cz nedialo … …stránka naplnená balastom a hovadinam … mačka vo vreci … Standing owation všetkým zučastneným. Či už hrdinom, tragickým postavám alebo komparzu…

Posláno 30. 5. 2008 v 1.19 | Odpovědět
Na komentář reagoval [82] Miro Hrončok
avatar

#82 Miro Hrončok http://neverhood.etomite.sk/~churchy nový

#81 Roman: To je jednoduché. Ten generátor má víc IQ než normální uživatelská základna blog.cz

Posláno 30. 5. 2008 v 1.22 | Odpovědět
avatar

#83 Arcao http://arcao.com nový

Davide, gratulace k návratu do světa živých a hned takovou formou investigativního spotu :)

Evidentně SH nemá co dělat, a tak si hraje. Dal bych mu do ruky lopatu a koště a poslal bych ho na ulici uklízet. Tam je práce habaděj a nikdo to dělat nechce.

#70 Martin Malý: Taky mě to dostalo, když jsem se postupně prokousal komentáři a nalezl odkaz na zdrojaky toho jeho udělátka. :)

PS@David: Ještě mi tu na tom dopise chybí možnost vlastnoručně nalepit známku. Asi mám vysoké nároky. :)

Posláno 30. 5. 2008 v 1.24 | Odpovědět
avatar

#84 Jan Tichý http://www.jantichy.cz/ nový

Davide, já Ti k takovému startu nového blogu narozdíl od jiných bohužel nepogratuluji.

Posláno 30. 5. 2008 v 1.36 | Odpovědět
Na komentář reagoval [85] Roman
avatar

#85 Roman http://www.c64.sk nový

#84 Jan Tichý: Bohuzial zjavne si nepochopil ze toto je naozaj podvod obrovskych rozmerov. Skutocny pocet aktivnych a realnych uzivatelov blog.cz zjavne nebude 400 tisic a dokonca ani samotni prevadzkovatelia blogu (ako sami priznali) nevedeli o tom ze by tam mali nejake fiktivne blogy. Podla mna si sa skor cestou bulvaru vybral ty… je take pohodlne mat jednoduchy ale hlavne opacny nazor. ;-)

Posláno 30. 5. 2008 v 1.50 | Odpovědět
Na komentář reagoval [98] Michal Illich

#86 Jan Angelovič nový

#76 pixy: OT: to písmo vypadá na „Bernard“

Posláno 30. 5. 2008 ve 2.06 | Odpovědět
Na komentář reagoval [88] pixy
avatar

#87 Roman http://www.c64.sk nový

p.s.: http://www.jantichy.cz/info byvaly zamestnanec Jyxo.cz Objektivnost tvojho nazoru to vyrazne spochybnuje. Som zvedavy ci budu dalsie spriaznene duse snaziace sa poskytnut alternativny (bagatelizujuci, banalizujuci) pohlad na krutu realitu jednej dot.cz bubliny.

Posláno 30. 5. 2008 ve 2.15 | Odpovědět
Na komentář reagoval [89] pixy
avatar

#88 pixy nový

#86 Jan Angelovič: Jj, to už jsme si s Davidem řekli – včetně toho, že já (ještě od Kudláčka – ČD, Annonce) to písmo znám pod úplně jiným jménem.

Posláno 30. 5. 2008 ve 2.23 | Odpovědět
avatar

#89 pixy nový

#87 Roman: No, popravdě, když jsem včera o té ceně za Jyxo/Blog prvně slyšel, tak jsem to považoval za dost uhozenej vtip a používal jsem slovní spojení jako „totálně zbláznili“ atd. … A taky jsem řekl, že „Sarbu [CME] je přece PODNIKATEL žádnej hurá blázen“. Nerozumím tomu, nechápu to a moc by mě zajímalo, kde v těchhle třetiligovejch projektech někdo vidí kapitalizaci v řádu stovek mil. Kč. Jsou holt věci mezi nebem a zemí…

Posláno 30. 5. 2008 ve 2.29 | Odpovědět
Na komentář reagoval [90] Petr F

#90 Petr F nový

#89 pixy: Toto jsou evidentně věci mezi webem a zemí.

Posláno 30. 5. 2008 ve 3.08 | Odpovědět
avatar

#91 keff http://www.tomaskafka.com nový

#80 gmer: Týjo, chápu to dobře, že spamování blog.cz funguje už rok a půl, a ne jeden večer?

Kolik je, pane Illichu, 400 000 – (365 * 1,5 * 1500)?

Mě vychází –421250, ale věřím, že na blog.cz je originálních blogů, ať nekecám, aspoň o půlmilion víc :)))

PS: děsně jsem si chtěl vyzkoušet ten postovací formulář, je super :))

Posláno 30. 5. 2008 ve 4.41 | Odpovědět
Na komentář reagoval [98] Michal Illich
avatar

#92 keff http://www.tomaskafka.com nový

PPS: Lupa se s titulkem málokdy trefila tak přesně: http://www.lupa.cz/…i-za-200-mil :)))

(v plném znění – Nova a Jyxo: generátor návštěvnosti za 200 milionů korun)

Posláno 30. 5. 2008 ve 4.57 | Odpovědět
avatar

#93 JApekar nový

Ruseni blogu v odkazech?Za­jímavé, Tak tady taky jeden.. http://jednoduchej.blog.cz, jsem zvedav jak to funguje..

Posláno 30. 5. 2008 v 7.14 | Odpovědět
avatar

#94 brtak http://phirebase.com nový

Yů La Trine, pěkný.. ať se daří.

Posláno 30. 5. 2008 v 8.19 | Odpovědět
avatar

#95 Filosof http://blog.filosof.biz/ nový

Muhehe. Jen mi nějak nejde do hlavy, že si tuto relativně jednoduchou matematiku nespočítal aspoň jeden z těch chytrých pánů z Novy..

Řekl bych, že jednoznačně vyhrálo Jyxo (zcela bez ironie) – je prodané.

Posláno 30. 5. 2008 v 8.20 | Odpovědět
avatar

#96 Roman Schulz http://www.pc-guru.cz nový

To co se děje na blog.cz je opravdu příšerné, už jsem několikrát psal do formuláře které přesně stránky jsou OKOPÍROVÁNY a většina z nich stejně nikdy nezmizela. Jeden příkald za všechny:

http://www.pc-guru.cz/psi-kalendar

a zde jsou UKRADENÉ kopie včetně odkazů na obrázky z původního serveru:
http://psipohled.blog.cz/…psi-kalendar
http://kvistr.blog.cz/…psi-kalendar
http://supeer.blog.cz/…psi-kalendar
http://mmaaajjiiinnkkkyy.blog.cz/0708/psu

Poradí někdo co s tím když majitel blog.cz na uvedené oznámení NEREAGUJE?

Posláno 30. 5. 2008 v 8.29 | Odpovědět
Na komentář reagoval [99] Michal Illich [108] Lobo
avatar

#97 Aleš http://www.filaso.cz nový

Formulář na komentáře je parádní a moje filatelistické srdíčko vskutku potěšil.

Pro doplnění – jedná se o známky z roku 1925, které byly vydané k 75. narozeninám TGM. Razítko není moc dobře čitelné, ale odhaduji, že se jedná o takzvanou vlakovou poštu na trati Litomyšl – Choceň.

Posláno 30. 5. 2008 v 8.43 | Odpovědět
avatar

#98 Michal Illich http://blog.cz/ nový

#85 Roman:: V tuhle chvili vime o 1500 blozich, zalozenych pred tydnem (nikoliv za posledni rok a pul, jak tvrdi #91 keff:), ktere tedy tvori mene nez 1% blogu i prispevku. Ty prispevky na prvni pohled vypadaji uplne stejne, jako kterekoliv jine. A vy me, adminy a programatory vinite z toho, ze jsme si toho nevsimli a nazyvate to „nejtrapnejsim okamzikem“. Aha – to myslite, ze v praci nedelame nic jineho, nez ze cteme ty blogy a vzpominame, jestli jsme stejny prispevek uz pred nekolika mesici nevideli? To by byla prace na nekolik uvazku a rozhodne ne pro me, pro programatory ani pro adminy.

Jak uz bylo receno, spammeri napadaji vsechny popularni systemy a nas bohuzel neni vyjimkou. Nekde to maji slozitejsi, nekde jednodussi. Na zaklade tohohle clanku popracujem na tom, aby to u nas meli o neco slozitejsi. To je asi tak vsechno, co se k tomu dat rict.

Posláno 30. 5. 2008 v 8.46 | Odpovědět
Na komentář reagoval [106] Roman
avatar

#99 Michal Illich http://blog.cz/ nový

#96 Roman Schulz:: Vsechny reporty poslane na http://blog.cz/report vyrizujeme. Pokud mate pocit, ze na vas report dele nez jeden pracovni den nikdo nezareagoval, poslete nam prosim do mailu informace, podle kterych muzeme vas report dohledat a zkontrolovat, co se s nim delo.

Posláno 30. 5. 2008 v 8.48 | Odpovědět
Na komentář reagoval [108] Lobo
avatar

#100 sway http://sway.treska.net nový

Hehe, to bylo zase jednou na té naší síti veselo. Blog.cz je prodaný a David má největší first-post publicitu v historii. Dobrá práce, jenom bych teď nechtěl být ten, kdo zjeví novým vlastníkům blog.cz, že místo 400 000 blogů (přestože to jsou většinou blogísky) mají jenom zlomek, a to bůhví jestli.

Posláno 30. 5. 2008 v 8.51 | Odpovědět
avatar

#101 Jakub nový

#73 Marek Prokop: Nějak mi nejde dohlavy k čemu někomu budou uměle vytvářené blogy bez jakéhokoliv odkazu (ven i dovnitř).

Posláno 30. 5. 2008 v 9.09 | Odpovědět
avatar

#102 Lobo nový

#61 Michal Illich: Takže správný údaj je 400 000 – 1 500 ? To mi jak velký rozdíl nepřijde. Ale chápu váš argument, že jich může být víc, jen nikdo neví kolik. Proto také za nosná považujeme spíš čísla o návštěvnosti, než o počtu blogů.

Ale no tak…

http://jyxo.cz/s?…

http://jyxo.cz/s?…

http://jyxo.cz/s?…

http://jyxo.cz/s?…

Posláno 30. 5. 2008 v 9.13 | Odpovědět
Na komentář reagoval [105] Michal Illich [129] David Grudl
avatar

#103 Radomír nový

Omlouvám se za absolutní offtopik, ale ještě než jsem se dal na čtení článku musel jsem si všimnout data „29. kreten“. Pokud to byl záměr tak gratuluju, vydařil se a těším se na další měsíce. Pokud ne můžeš pořád aplikovat „metodu IJ“ :-]

Posláno 30. 5. 2008 v 9.20 | Odpovědět
avatar

#104 Richi http://www.onlineobchody.com/letenky/ nový

Tak to je drsný, jestli bylo Jyxo prodáno s tím že se peníze vyplatí až za 2 roky po tom co se zjistí nějaké přesnejší údaje atd tak třeba nakonec bude muset pan Illich platit CME :-)
Taky nevěřím že se automatické generování registrací nedá hlídat strašne jednoduše a nechápu proč to Jyxo nedělalo (napadá me jen jeden duvod a ten nahlas nepovím)
A ten co to dělal je taky blb, kdyby generoval blogísky třeba jeden za půl hodiny (nebo klidně jeden za 10 minut) nikdy by na to nikdo nepřišel :-)

Posláno 30. 5. 2008 v 9.20 | Odpovědět
Na komentář reagoval [107] Roman
avatar

#105 Michal Illich http://blog.cz/ nový

#102 Lobo: To je
(a) jine tema
(b) zkuste si do dotazu pridat uvozovky, zjistite ze tech presnych vyskytu te fraze je radove min. Vzhledem k tomu, ze slovo „blog“ se vyskytuje na kazde strance blog.cz, tak jste proste vyhledal jen stranky, ktere obsahuji slovo konec.
© proctete si par tech prispevku a zjistite pozoruhodny fakt, ze treba tretina z tech, co hlasi konec sveho blogu zaroven anoncuje vznik noveho blogu a to svete div se, znovu na blog.cz
(d) no a? -treba samotny blog La Trine take skoncil (to je uplne normalni) a pak zase zacal (to se take stava).

Pokud chcete argumentovat, tak to formulujte ve vetach, pripadne kvantifikujte, uvedte souvislosti, oddelte svuj nazor od faktu, atd. – coz vyzaduje trochu vetsi narocnost, nez copy&paste, pripsani tri slov a ctyr odkazu na nasi sluzbu.

Posláno 30. 5. 2008 v 9.29 | Odpovědět
Na komentář reagoval [109] Lobo
avatar

#106 Roman http://www.c64.sk nový

#98 Michal Illich: Lacne vyhovorky v style „nemame ludi“ mozete pouzivat na ludi ktori o programovani webov nic nevedia. Hovorite ze mate adminov a programatorov a tvarite ze to neviete ustrazit alebo tomu zabranit? To je ale pekny bullshit.Komentare Mareka Prokopa vam prisli naozaj vhod.

Posláno 30. 5. 2008 v 9.39 | Odpovědět
avatar

#107 Roman http://www.c64.sk nový

#104 Richi: Mozno to bude na nieco dobre a za tie 2 roky z toho vznikne spolahlia, kvalitna a zaplatana sluzba. Co ta nezabije to ta posilni.

Posláno 30. 5. 2008 v 9.42 | Odpovědět
avatar

#108 Lobo nový

#99 Michal Illich: Pane Illichu to hlášení přes formulář je řešení ve stylu a nažraném vlkovi a celé koze. Takový obsah se nalézá na většině blogů. A v takovém případě by bylo dobré ke každému příspěvku vložit reportovací tlačítko. nejde jen o ukradený obsah ze stránek, ale i přepisy článků z bravíček, cizích serverů, fotky bilísků ukradeny odevšud. Chápu, že nic takového nezavedete, protože by vám tam nic nezbylo.

#96 Roman Schulz: Pro lidi, co to tahají přímo z vašeho serveru je elegantním řešením mod rewrite s podstrčeným obrázkem ve tvaru ženského přirození. Jinak watermarking obrázků.

Posláno 30. 5. 2008 v 9.42 | Odpovědět
avatar

#109 Lobo nový

#105 Michal Illich: (a) Jiné téma to není, pořád jsou to „moc divná čísla kolem Blog.cz“.

(b) Světe nediv se. Zakládání nových blogů jenom podporuje fakt, že těch živých je mnohem míň.A ty blogy jsem si procházel. Plno ukradených fotek a post, že se blog přesunul. Na nové adrese je co? Plno ukradených fotek.

(d) La Trine je ale blog, ne tisíce prázdných stránek se slovními výkřiky a nelegálním materiálem pospojovaným do jedné velké linkfarmy.

Posláno 30. 5. 2008 v 10.05 | Odpovědět
avatar

#110 Superbobo75 nový

Mě to připadá, že to generování neni otazkou nejakého časového období, ale hoodně dlouhého. Aspon co jsem tak pochopil z textu na www.isecure.cz.

Posláno 30. 5. 2008 v 10.13 | Odpovědět
avatar

#111 Superbobo75 nový

huh, chyby „krátkého“ :)

Posláno 30. 5. 2008 v 10.14 | Odpovědět
avatar

#112 Blog.cz http://blog.cz nový

Blogů bylo přesně 1365, naprostá většina byla zaregistrována 19. května. Pár jich bylo i dříve, zřejmě nějaké pokusy a ladění skriptu. Nyní by všechny měly být smazány.

P.S: Mimochodem představa, že bychom včera večer rušili blogy je dost úsměvná. Včera večer jsme opravdu zrušili tak maximálně sebe :)

Posláno 30. 5. 2008 v 10.25 | Odpovědět
Na komentář reagoval [113] lbs [115] Woodstock

#113 lbs nový

Posláno 30. 5. 2008 v 10.32 | Odpovědět
avatar

#114 Honza nový

Nechápu, proč tu všichni dělají slona z komára. To si vážně představujete, že internet funguje podle Netikety? Kdo z vás je Bůh (kromě Radka Hulána) aby rozhodl, že internet a blogy jsou jen pro lidi? Co by na to řekl Bůh z křemíkového nebe? Lidi, nebuďte rasisti, i roboti mají právo vyjádřit svůj názor na Tokio Hotel!

Generátory linkfarem jsou dnes běžné všude, nejen na Blog.cz, ale i na Bloggeru, MySpace, Bloguje.cz, Lidé.cz, atd. Žádný server se jim nevyhne. A není to otázka schopností programátorů. Tam kde projde registrací člověk, najde dříve nebo později cestu i robotovi. Náklady na hostování pár tisíc blogísků navíc jsou minimální oproti nákladům, které by stál boj proti robotům, tak se to hold nikde zásadně neřeší (řeší se to jen tam kde jde o prachy, např. AdSense).

Ve výsledku je jedno, jestli je někde 400k skutečných blogů, nebo jen 4k. Důležitá je návštěvnost, a ta, aby za něco stála, tak jednoduše vygenerovat nejde.

Spíš než bulvární článek o ničem bych tu čekal pochvalu pro autora toho generátoru, protože je to fakt šikula, i když spoustu věcí by mohl vychytat lépe. Dnes je moderní programovat PHP Frameworky, zítra to třeba budou generátory obsahu internetu.

Posláno 30. 5. 2008 v 10.46 | Odpovědět
avatar

#115 Woodstock nový

#112 Blog.cz: Hm a opravdu si myslíte že to bylo jen těch 1300 blogů ze dne 19.5.? Vždyť když se podívám do seznamu nově založených blogů tak například „EMO novinky, atd.“, založeno: 30.5.2008 10:38 a když vlezete na blog, co vidíte? Stránky s příspěvky rok starými – z července 2007 viz http://emo-web.blog.cz/. Takže jak to je? Mám se vám začít smát? (mám si pro jistotu udělat screenshoty?)

Ono totoiž to spamování blog.cz jede pořád dál a vám je to naprosto jedno… he he.

Posláno 30. 5. 2008 v 10.52 | Odpovědět
avatar

#116 Roman http://www.c64.sk nový

„Náklady na hostování pár tisíc blogísků navíc jsou minimální oproti nákladům“… to je taka vseobecna nic nehovoriaca fraza ako to ze „dohlad je praca na nekolik uvazku..“ je ale pritom zrejme ze je hlavne potrebne sa tomuto venovat. Namiesto bagatelizovania problemu sa tento musi riesit pretoze je proste povinnostou prevadzkovatela zabezpecit system proti zneuzivaniu aj v pripade ze „nejde“ o prachy. Ako k tomu pridu ini uzivatelia na ktorych niekdo veselo prevadzkuje content scrapping.

Posláno 30. 5. 2008 v 11.17 | Odpovědět
Na komentář reagoval [119] Honza

#117 Albertova Pritulka nový

Bavi me tu obvineni z „bulvarnosti“ zverejnenych obvineni. Kdyz je pisi lidi z okoli „head of technical business development“, ktery ma pomoci bulvarnimu kanalu rozjet jeho bulvarni nabidku internetovych sluzeb.

Posláno 30. 5. 2008 v 11.23 | Odpovědět
avatar

#118 JackeLee nový

Není všechno zlato co se třpytí. Jako příklad bych chtěl uvést blog svojí sestry http://iiwetty.blog.cz/ – už se jí měsíce snažím vysvětlit, že tím, že všechno kopíruje nic nevytváří a je vlastně zloděj. Dávám ho sem jen pro porovnání jak vypadá blog živé 12tileté trochu poblázněné holky.

Posláno 30. 5. 2008 v 11.55 | Odpovědět
Na komentář reagoval [126] BoneFlute
avatar

#119 Honza nový

#116 Roman: Roman: Chyba lávky, provozovatel nemá žádnou povinnost to řešit a dokud mu to nenarušuje systém (zátěž, spousta zbytečných dat, atd.) ani nemá důvod to řešit. O tom, jestli se jedná o zneužití by se dalo velmi dlouze spekulovat. Když bych vygeneroval tisíc blogů, do kterých bych generoval texty, obrázky, komentáře, atd. neporušující zákony ČR, ničeho špatného bych se nedopustil. Je snad někde nějaké omezení, kolik si jeden člověk může založit blogů, nebo nařízení, že jejich obsah musí být smysluplný? Není, a tak není co řešit. Jestli vám vadí, že je tam spousta blogů s obsahem, který vás nezajímá, tak si je prostě nečtěte.

Posláno 30. 5. 2008 ve 12.04 | Odpovědět
Na komentář reagoval [121] Roman

#120 jilm http://webtrh.cz/showpost.php?p=66094&postcount=65 nový

Tato „kauza“ postrádá obsah a postrádá poškozeného. Nechci kopírovat, co jsem psal na Webtrhu, tak si dovolím odkázat tam. http://webtrh.cz/showpost.php?…

Posláno 30. 5. 2008 ve 12.09 | Odpovědět
Na komentář reagoval [122] Roman
avatar

#121 Roman http://www.c64.sk nový

#119 Honza: NA toto nema ani zmysel reagovat. Je to v suvislosti s tym za aku cenu sa ten produkt udajne predal kravina odzaciatku dokonca. Nehovoriac o tej poslednej vete, ta je uz kompletne mimo misu. Tam nejde o to ci to nema kto citat ale o to ci si necham svoj system zneuzivat spammermi ci necham inych ludi poskodzovat mojich realnych uzivatelov atd. ale zjavne vam nieco ako profesionalna etika nic nehovori a pripada vam to normalne. Mne nie. Som rad ze nie som sam.

Posláno 30. 5. 2008 ve 13.11 | Odpovědět
avatar

#122 Roman http://www.c64.sk nový

#120 jilm: Co napriklad udajny kupujuci za udajnu cenu? Ten nie je (cisto teoreticky) poskodeny ak mu niekto preda macku vo vreci?

Posláno 30. 5. 2008 ve 13.13 | Odpovědět
avatar

#123 Adam nový

A ja uz jenom cekam, kdy pricupita pan SH na LaTrine a skromne se pochlubi tim cislem :).

Ja si troufam tvrdit >20.000.

Posláno 30. 5. 2008 ve 13.21 | Odpovědět

#124 jilm http://webtrh.cz/showpost.php?p=66094&postcount=65 nový

Roman: Nova Blog.cz koupila kvůli návštěvnosti, ne jako zásobárnu nadějných žurnalistů. Návštěvnost sedí, ta s tímto naprosto nesouvisí.

A zadruhé – než někdo utratí 200 miliónů, jistě se nad věcí trochu zamyslí. Například si nechá zjistit, že ano, spousta blogovacích služeb obsahuje spam a Blog.cz není výjimka. Až bude Nova Michalla Illicha žalovat, pak to bude pořádná zpráva. Zatím mě ta všestranná péče o blaho Novy jen upřímně dojímá. :-)

Posláno 30. 5. 2008 ve 13.22 | Odpovědět
avatar

#125 Michal Illich http://blog.cz/ nový

Hezky den, uz bylo receno snad vse, pridavam svuj posledni prispevek:

Projdeme si fakta:

  • toho spammera odhalil pan wnc vcera nekdy po 22te hodine na zaklade podnetu pana Grudla cca v 21 hodin
  • nam to primo nikdo nehlasil, dozvedel jsem se o tom cirou nahodou ja vecer, identifikoval jsem problem a zadal reseni vyvojarum
  • vyvojar v 9 rano nastoupil do prace, v 9:30 vsechny inkriminovane blogy smazal
  • bylo jich celkem 1365
  • ted pracujem na ochrane, jejiz hlavni pilir nasadime jeste dnes
  • toto byl prvni takovy pripad a neni nam (a pokud vim ani nikomu z diskutujicich) znamy jiny pripad
  • pokud nam jej nekdo oznami, budem to opet resit
Posláno 30. 5. 2008 ve 13.31 | Odpovědět
Na komentář reagoval [128] Roman [130] David Grudl
avatar

#126 BoneFlute nový

#118 JackeLee: Řekl bych, že on je to její projev. Ten blog jí dává prostor projevit své nadšení pro věc. Ať už je ta věc banální, nebo ne.
Druhá stránka věci je kolik procent informací na internetu je opravdu konstruktivní. Procento? Dvě? A to ještě rozpuštěné v komentářích… Ne nadarmo se tomu říká informační šum.

Posláno 30. 5. 2008 ve 13.38 | Odpovědět
avatar

#127 Luděk Černocký http://lucer.cz nový

#124 jilm: Návštěvnost s tím nesouvisí?:)

Posláno 30. 5. 2008 ve 13.42 | Odpovědět
Na komentář reagoval [128] Roman
avatar

#128 Roman http://www.c64.sk nový

#124 jilm: Ja som nic o ziadnych zalobach nehovoril. Nic som ani nehovoril o blahu Novy. To ma absolutne netrapil. Ja len poukazujem na to ze tie cisla su bublina. Prezentujem to na zaklade reakcii samotnych prevadzkovatelov. To jest ze sa napr. vyhovaraju ze sa to neda odsledovat atd. To uz si mozete precitat sam.

#125 Michal Illich: Vsetko v pohode, az na

„toto byl prvni takovy pripad a neni nam (a pokud vim ani nikomu z diskutujicich) znamy jiny pripad“

--myslim ze to by ste mali dokazat zistit aj sami. Treba len porozmyslat na rozumnom sposobe detekcie.
#127 Luděk Černocký: No ak je meracia sluzba zavisla na JS tak tu navsnost ti boti (co pouzivaju anonymne proxy) hadam az tak vyrazne nezvysuju ;-) Ale ktovie. Kazdopadne aj takyto traffic by malo byt mozne identifikovat.

Posláno 30. 5. 2008 ve 14.15 | Odpovědět
avatar

#129 David Grudl http://davidgrudl.com nový

#124 jilm: to už se nedá říct jinak: motáte spoustu věcí dohromady a vytváříte nesmyslné teorie. Mně je líto, že celou věc si vzalo tolik lidí osobně a pak to pod emocemi přetáčí v něco úplně jiného.

Pokud sám píšete o údaji počtu blogů apod., že „kdo nebere čísla s rezervou je hlupák“, tak se omlouvám, hlupáků nás bylo zřejmě dost a dovolte nám prohlédnout.

#102 Lobo: tohle myslím s případem skutečně nesouvisí.

Posláno 30. 5. 2008 ve 14.37 | Odpovědět
avatar

#130 David Grudl http://davidgrudl.com nový

#125 Michal Illich: souhlasím, že řečeno bylo asi vše a téma bych uzavřel.

Že připravujete ochranu proti dalším útokům je skvělá zpráva, mě osobně pak těší, že článek měl (také) pozitivní dopad. Že odhalený případ byl první, který je vám znám, je právě meritem tohoto článku. S čím totiž ostře nesouhlasím, tak že by měl být také jediným případem vůbec. Narazil jsem na něj při namátkovém zkoumání historie založených blogů pouhých pár dní dozadu. Přitom právě impulsem zkoumat byly nereálné počty založených blogů.

Posláno 30. 5. 2008 ve 14.45 | Odpovědět

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře.

Výtah na začátek článku na první komentář

Názory čtenářů v diskusích nejsou názory provozovatele webu, a ten za jejich obsah neodpovídá.