Plánuji napsat článek o objednávkovém procesu na e-shopu a dělám seznam bodů, na které nezapomenout. Na které jsem zapomněl? ;)
- dozvědět se cenu za dopravu už na prvním kroku
- minimalizovat počet kroků ideálně na nula (objednávka na stránce s košíkem)
- nejprve nechat vyplnit dodací adresu, fakturační nabídnout volitelně (pro b2c)
- ulici vždy povinnou (jinak hodně lidí zapomene vyplnit), kontrolovat i číslo popisné (obzvlášť při použití smartforms.cz)
- naopak v případě osobního odběru adresu nevyžadovat
- ve formulářích používat HTML5 typy email, number atd.
- nevyžadovat hodnoty v přesném formátu
- výběr země předvyplnit, je-li to alespoň trošku možné
- přihlášeným uživatelům předvyplnit vše z minulé objednávky
- a zobrazovat jen nutné kolonky, nerozsekávat zvlášť jméno & příjemní
- vícekrokový objednávkový proces ve zjednodušeném layoutu
- neposrat se z toho, když uživatelův email už je v databázi a nenutit ho se přihlásit
- nenutit uživatele se „registrovat“
- místo toho heslo uživateli vygenerovat a poslat emailem (kontroverzní)
- nevymýšlet zbytečnosti jako je „uživatelské jméno“
- tam kde se zadává heslo, nabídnout zatržítko, které jej ukáže v čitelné podobě (a la IE10)
- dát velmi srozumitelně najevo, že objednávka byla přijata
- dát možnost uživateli následně objednávku upravit či stornovat (bez přihlašování a bez bezpečnostních děr)
- …