nyní skrytá reklamní sdělení v textu

Na navigaci | Klávesové zkratky

Jak přežít e-shop: Tajemství objednávek

Plánuji napsat článek o objednávkovém procesu na e-shopu a dělám seznam bodů, na které nezapomenout. Na které jsem zapomněl? ;)

  • dozvědět se cenu za dopravu už na prvním kroku
  • minimalizovat počet kroků ideálně na nula (objednávka na stránce s košíkem)
  • nejprve nechat vyplnit dodací adresu, fakturační nabídnout volitelně (pro b2c)
  • ulici vždy povinnou (jinak hodně lidí zapomene vyplnit), kontrolovat i číslo popisné (obzvlášť při použití smartforms.cz)
  • naopak v případě osobního odběru adresu nevyžadovat
  • ve formulářích používat HTML5 typy email, number atd.
  • nevyžadovat hodnoty v přesném formátu
  • výběr země předvyplnit, je-li to alespoň trošku možné
  • přihlášeným uživatelům předvyplnit vše z minulé objednávky
  • a zobrazovat jen nutné kolonky, nerozsekávat zvlášť jméno & příjemní
  • vícekrokový objednávkový proces ve zjednodušeném layoutu
  • neposrat se z toho, když uživatelův email už je v databázi a nenutit ho se přihlásit
  • nenutit uživatele se „registrovat“
  • místo toho heslo uživateli vygenerovat a poslat emailem (kontroverzní)
  • nevymýšlet zbytečnosti jako je „uživatelské jméno“
  • tam kde se zadává heslo, nabídnout zatržítko, které jej ukáže v čitelné podobě (a la IE10)
  • dát velmi srozumitelně najevo, že objednávka byla přijata
  • dát možnost uživateli následně objednávku upravit či stornovat (bez přihlašování a bez bezpečnostních děr)

Mohlo by vás zajímat