Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky

16
řezen
2006

3+1 největších chyb blogů

ilustrační screenshot Přesněji řečeno tři nedostatky, které mě na blozích skutečně štvou.

Chybějící odkaz na předchozí články

Objevíte nový blog. Proběhnete články na titulní stránce a protože vás zaujaly, rádi byste si naservírovali další porci. Jenže dole není žádný odkaz na starší příspěvky. Jak se k nim dostat? Pokud vás blog skutečně hóóódně zaujal, můžete si zapamatovat datum posledního příspěvku, zabrousit do archívu a otevřít příslušný měsíc. A následně tento postup trpělivě opakovat.

Jenže spousta čtenářů tak trpělivých není. Kvůli chybějící navigaci na starší články bloger zbytečně přichází o čtenáře.

(poznámka: kalendář není navigace, naopak úplná zbytečnost, nikoho nezajímá co bloger psal 3. 2. 2004)

Chybějící informace o autorovi

Nepotřebuji znát autorův životopis. Stačí stručná informace „Tento blog píše Franta Novák, zajímá se o jadernou fyziku a má e-mail franta@temelin.cz“ a hotovo. A třeba odkaz na další autorův projekt.

Tato maličkost stačí k tomu, aby se osoba blogera odlišila od tisíců jiných. Obzvlášť, když většina blogů má stejnou grafickou vizáž (tedy tu výchozí). Jedna věta a médium získá lidský rozměr. Čtenář si ho zapamatuje a spíš se vrátí.

(škoda, že třeba Bloguje.cz nemá stránku „O autorovi“ automaticky)

Chybějící RSS kanály

Nejde jen o RSS článků, ale také komentářů. A to jak všech komentářů na blogu, tak i vztahujících se jen k jednomu článku. Jak RSS kanál chybí, nemám, co bych si uložil do čtečky.

Bonus: neodlišené odkazy

Tohle je obecný nešvar, týkající se nejen blogů. Čtenář musí odkazy snadno a neomylně rozeznat. Ideální je nechat je podtržené – ale už žádný text mimo ně nepodtrhávat. Nebo je zřetelně odlišit barvou – ale pak už nebarvit další slova v odstavcích! Je totiž nadmíru otravné myší pátrat, co je odkaz a co jen zvýrazněné slovo.

(i z tohoto důvodu považuju reklamní systém bbText za mor webů)


Ještě by se dalo dlouze pokračovat na téma Komentáře, ale jelikož to vydá na samostatný článek, tak příště :-)

napsáno 16. 3. 2006 | shlédnuto 7464x | nahoru

Komentáře RSS 2.0 komentářů » přidat

avatar

#1 Milan Kryl http://kryl.info/ nový

Jsem rád, že ani jedna chyba se u mě na blogu nedá najít :)

Posláno 16. 3. 2006 v 11.40 | Odpovědět

#2 Jirka nový

Ještě bych napsal dalsí velkou chybu: příspěvek typu:

blogger B zveřejnil informaci o tom, že na blogu bloggera A se objevil článek , jak na blogu Goole popisuje zaměstatnec Google změnu designu…

Posláno 16. 3. 2006 v 11.47 | Odpovědět
avatar

#3 ObiSkyWalker http://obiskywalker.blog.cz/ nový

Používám blogový server blog.cz a informace o sobě jsem musel napsat jako článek, který byste nyní mohli najít pouze v archivu. Pochybuji o tom, že by někoho napadlo hledat kontakt na autora ve článcích.

Posláno 16. 3. 2006 v 11.48 | Odpovědět
Na komentář reagoval [37] MiSHAK

#4 tark http://continuer.nfo.sk nový

Ha, takže můj blog něco nesplňuje, asi o sobě budu muset něco napsat! :-D

Posláno 16. 3. 2006 ve 12.34 | Odpovědět

#5 wizard http://wizifoto.blogspot.com nový

Pravda pravda. Bohužel se těžko hledá free-blog-system, který by dbal výše řečených zásad. Sám jsem nucen (nejsou peníze na vlastní stránku, snad brzy budou) využívat službu blogger.com a ta opravdu nenabízí mnoho.

Posláno 16. 3. 2006 ve 13.14 | Odpovědět
Na komentář reagoval [6] Tomik
avatar

#6 Tomik nový

#5 wizard: Dovolím si oponovat, např. systém na kterém jede David – Nucleus CMS, všechny výše zmíněné věco podporuje nebo se to do něj dá dopnit pluginy.

Junův RS2 je také vynikací, a česky s dokonalou podporou.

Rozněž WordPress

A takhle by se dalo pokračovat dále…

Jinak k článku:
Občas je nutné, že autor zůstává v anonymitě, ale prada je taková, že si čtěnář spíš najde cestu k médiu o kterém ví, kdo ho píše, co dělá a co od něho může očekát.

No a ty RSS komentářů mě taky štvou, to je bez diskuse…

Posláno 16. 3. 2006 ve 13.24 | Odpovědět
Na komentář reagoval [10] David Grudl [15] wizard
avatar

#7 rarouš http://www.rarous.net nový

A já si furt lámal hlavu, co mi ještě chybí :)

Posláno 16. 3. 2006 ve 13.31 | Odpovědět

#8 David http://dm.hox.cz nový

Největší chyba blogu je, když se nedá číst…

Posláno 16. 3. 2006 ve 13.57 | Odpovědět
avatar

#9 SniperEd http://snipered.net nový

Je zábavné, že nesplňuješ hned první bod ;)

Posláno 16. 3. 2006 ve 13.59 | Odpovědět
Na komentář reagoval [10] David Grudl
avatar

#10 David Grudl http://davidgrudl.com nový

#6 Tomik: autor klidně může zůstat anonymní, to se nijak nevylučuje.

#9 SniperEd: splňuju všechny body

Posláno 16. 3. 2006 ve 14.20 | Odpovědět
Na komentář reagoval [28] Tomik

#11 Jakub Vrána http://php.vrana.cz/ nový

Díky za tip, doplnil jsem syndikaci všech diskusí i diskusí jednotlivých článků. Měl jsem důvod, proč syndikace diskusí chyběla (spam), ale ten se mi snad podařilo prozatím vyřešit.

Posláno 16. 3. 2006 ve 14.29 | Odpovědět
avatar

#12 rarouš http://www.rarous.net nový

Splňuje, mrkni na titulní stránku – dolu ;)

Posláno 16. 3. 2006 ve 14.31 | Odpovědět

#13 Marty http://martysbloq.wz.cz nový

Když psal Nielsen o největších chybách weblogů, vypadalo to více méně podobně.

Jen bych dodal že lidé většinou toho chtějí vědět o autorech co nejvíce. To že se věnují tvorbě webu a mají email jejichjmeno@jejichdomena.cz je naprosto nepodstatné.

Pokud však autor přidá pár zajímavostí nejlépe z osobního života (něco zhruba na úrovni co o něm vědí známí z večerky) má u mě jednoznačně vyhráno.

Posláno 16. 3. 2006 ve 14.34 | Odpovědět

#14 MiSHAK http://mishak.wz.cz nový

HHH těšte se na můj blog tak za týden – dva. Začnu naostro :-) Snad stihnu všechny syndikace doplnit :-)

Jinak díky za vynikající článek – stručný a výstižný :-) takový bude asi i článek o komentářích :-)

Posláno 16. 3. 2006 ve 14.42 | Odpovědět

#15 wizard http://wizifoto.blogspot.com nový

#6 Tomik: Já jsem spíš myslel stránky, kde si mohou lamy založit blog bez jakýkoliv znalostí (X)HTML a PHP. Jinak máš samozřejmě pravdu, že je tu dost systémů, které nedělají problémy :)

Posláno 16. 3. 2006 ve 14.58 | Odpovědět
Na komentář reagoval [27] Tomik

#16 SuE nový

hmm, když člověk píše blog, tak ho píše i o sobě .. to by se to hodilo vychytralým návštěvníkům – mít celé info na jednom místě – a kdo by pak četl spoty, he?
kdepak, holoubkové, tak jednoduché to není :-)

Posláno 16. 3. 2006 v 15.17 | Odpovědět
Na komentář reagoval [25] Leo

#17 Honza Hučín http://suplik.petnik.cz nový

Hm, na tom odkazu na starší příspěvky něco je, budu o tom přemýšlet. Díky za článek.

Posláno 16. 3. 2006 v 15.33 | Odpovědět
avatar

#18 SQi http://strzibny.name nový

Hm…no každý návštěvník může mít své priority, to že tobě se nelíbí tohle, někomu nemusí sednout jiná banalita.

1, S tím by se asi souhlasit dalo, nicméně nechápu proč by archív nestačil. Kalendář se nelíbí tobě, a mi třeba jo a považuji to za nedostatek tvého blogu (jednu z největších chyb bloggerů:-) – asi tak.

2, S tímle souhlasím, ale myslím si že není na škodu když toho autor napíše co nejvíc, jde o to, že koho to zajímá ten si to přečtě, ostatní tam klikat nebudou. A ti co chtějí být anonymní, samozřejmě mohou.

3, Ale k rss bych něco napsal, je to sice trend moderní doby, ale blog není to kde jsou články s rss kanálem, víš? Jde o příjemnou věcičku, která je samozřejmě velkým plus, nikoliv něco co se musí udělat nebo přidat. Nemluvil bych tedy o chybě.

Myslím, že každý autor svého blogu, si může svůj blog přece zařídit podle svého, nemusí se teď bát, že udělal 3 největší chyby bloggerů, takže myslím, že je to hodně nadsazené psat o chybách ostatních…píšeš:

Přesněji řečeno tři nedostatky, které mě na blozích skutečně štvou.

a máš pravdu, nejsou to chyby.

p.s. tím neříkám, že bych tyhle splněné body neuvítal

Posláno 16. 3. 2006 v 15.58 | Odpovědět

#19 letinka nový

Vidím, že mám spoustu chyb. Ovšem to vím už dlouho, tak mě to nevyvede z míry. Nicméně pro jistotu se chci zeptat, jestli jsi mi dgx navíc impulsivně, neoprávněně a nespravedlivě neodečetl kvůli 3+1 chybám Letinky nějaké slíbené 3+1 panáky. :-(

Posláno 16. 3. 2006 v 18.26 | Odpovědět

#20 Slope nový

Ať si říká kdo chce, co chce, tak mě je osobně úplně jedno, že nějaký blog píše Franta Novák a jeho e-mail je franta@novak.cz. Rozhodně si nemyslím, že to je to, co odlišuje osobu blogera od tisíců jiných (co třeba bezejmenný ostravak?). Daleko důležitější je, jakou přidanou hodnotu pro mě daný blog. Toliko můj skromný názor.

Posláno 16. 3. 2006 v 19.35 | Odpovědět
Na komentář reagoval [23] sway

#21 lukas nový

Nejde jen o RSS článků, ale také komentářů.

Jen to ne. Neznam zadny jiny obsah textu, kde by byla tak vysoka penetrace absolutniho hnoje, jako jsou komentare ctenaru, diskuze atp. Komentare se musi hubit, ne podporovat.

Posláno 16. 3. 2006 v 19.52 | Odpovědět
Na komentář reagoval [22] mka

#22 mka nový

#21 lukas: Jak kde, pokud ma blog slusne a inteligentni publikum, tak ledaskdy komentare predci puvodni spot. Anebo vtipne publikum, jako se napr. projevilo u systemu PERKO .
Bavil jsem se pri cteni prispevku a diskuze tomu dala takovou korunu, ze jsem si na ni vzpomnel jeste ted :-)

Posláno 16. 3. 2006 ve 20.41 | Odpovědět
avatar

#23 sway http://sway.treska.net nový

#20 Slope: No, jako ostravak je takovej extremni pripad, kterej ma medialni pozornost a tak..tady spis jde to to, aby sis zapamatoval blogy rekneme normalni…:) Kazdopadne s odkazama a archivem souhlasim…krome „O autorovi“ mam muj blog vse:)) A moje info tam prijde az s novym tematem – k2…

Posláno 16. 3. 2006 ve 20.54 | Odpovědět

#24 Pavel IS http://www.internetstudio.cz nový

Naprosto souhlasím!

Posláno 16. 3. 2006 ve 22.04 | Odpovědět

#25 Leo nový

#16 SuE:

„kdepak, holoubkové, tak jednoduché to není“

Ano Evicko, mate pravdu :-)

Jinak jakekoliv stranky se daji uzivateli zprijemnit – napriklad tady by bylo mile, kdyby po kliknuti na Odpovedet se do textarea zkopirovalo cislo prispevku, na ktery se reaguje. Leo

Posláno 16. 3. 2006 ve 22.10 | Odpovědět
Na komentář reagoval [26] Tomik [33] David Grudl
avatar

#26 Tomik nový

#25 Leo: Nevím, mě to připadá takové poslední upozornění – „Nepiš těn komentář! Budeš toho litovat!“ :-)

Posláno 16. 3. 2006 ve 22.21 | Odpovědět
avatar

#27 Tomik nový

#15 wizard: V tom případě souhlasně přikuvuji… ;-)

Posláno 16. 3. 2006 ve 22.21 | Odpovědět
avatar

#28 Tomik nový

#10 David Grudl: Ano může, ale myslím, že pokud čitatel zná pravou identitu autora, tak (alespoň tak je to u mě) pak má k jeho názoru/článku/co­koli ostatního větší respekt a „osobitý vztah“… :-)

Posláno 16. 3. 2006 ve 22.23 | Odpovědět

#29 Rekin http://rekin.aspweb.cz nový

Tak to mám co dohánět … , ikdyž ten můj web vlastně není blog :o)

Posláno 16. 3. 2006 ve 23.12 | Odpovědět

#30 rony nový

tak ako v bloguje mozes staly obsah riesit presne takto: clankom.

a odkaz na tento clanok dat niekde do menu.

bloguje.cz umoznuje kdekolvek v sablone dat akekolvek odkazy.

tak miesto tych sialenych flashodiniek dajte odkaz na clanok, kde napisete o sebe :)

Posláno 16. 3. 2006 ve 23.43 | Odpovědět
Na komentář reagoval [32] Roj

#31 rony nový

weblog bez RSS umrie. RSS je interakcia citatelia, ine weblogy.

to iste plati o beznych sajtoch – RSS vzdy potesi, najma v pripade, ze obsah zaujme.

Posláno 16. 3. 2006 ve 23.47 | Odpovědět
avatar

#32 Roj http://roj.bloguje.cz nový

[0] Konecne spot, kteremu rozumim! A vyjadruju naprosty souhlas uplne se vsim, vcetne nepoctatnych malickosti.

#30 rony: Jako kdybys to neznal?!
A) kdyz bloguje.cz tuto moznost bloggerce nevnutí, bloggerka se na to vykasle. Kdyby na to byla v adminu specialni textarea a ten odkaz mel specialni znacku v sablone a tvurci sablon by ji pouzivali, vypadalo by 50% ceske blogosceny poctatne lepe.
B) Je velky rozdil mezi odkazem O autorovi nekde ztracenem ve sloupci s odkazama, a v tomtez nastylovanem pekne nahoru do rohu, oddelene od ostatniho.

Posláno 17. 3. 2006 v 1.18 | Odpovědět
Na komentář reagoval [33] David Grudl
avatar

#33 David Grudl http://davidgrudl.com nový

#25 Leo: v Opeře a IE to funguje, tak zkusíme ještě Firefox – á nefunguje. No příště stačí poslat bugreport na email. A protože tu kontakt na mě je (viz bod 2), tak by neměl být problém.

#32 Roj: přesně tak jsem to myslel.

Posláno 17. 3. 2006 v 5.23 | Odpovědět
Na komentář reagoval [34] Roj [41] Leo
avatar

#34 Roj http://roj.bloguje.cz nový

#33 David Grudl: Tu pravopisnou chybu v nazvu spotu pomijim, protoze vzajemne vztahy jsou vzajemne vztahy :-)

Posláno 17. 3. 2006 v 9.52 | Odpovědět
Na komentář reagoval [35] David Grudl
avatar

#35 David Grudl http://davidgrudl.com nový

#34 Roj: …a ty je třeba utužovat! :-)

Posláno 17. 3. 2006 v 10.00 | Odpovědět

#36 lukas nový

Jak kde, pokud ma blog slusne a inteligentni publikum, tak ledaskde komentare predci puvodni spot.

Je mi lito, ale zatim jsem blog, kde by komentare staly za cteni (samozrejme je mezi nimi par kvalitnich, jenze se to topi v zaplave ******) jsem jeste nevidel.

Posláno 17. 3. 2006 ve 12.30 | Odpovědět

#37 MiSHAK http://mishak.wz.cz nový

#3 ObiSkyWalker:
Jo s tím infem, proč to vy „postižení“ (postižení – neuplnou službou poskytovatele) blogeři nevytvoříte samostatnou kategorie/sek­ce/rubriku/co­koliv a do toho nevložíte jeden článek.

příklad:

menu:
Auto
Moto
Pneu
Info

a v

Info → článek: O autorovy stránek

Tak jednoduché… až hanba

Posláno 17. 3. 2006 ve 12.34 | Odpovědět

#38 myf nový

DGX: malý technický offtopic k tvému archivu: možná by nezaškodilo omezit procházení v něm na úsek mezi „datem založení blogu“ a „dneškem“; vzpomínám si, že když jsem internet doma nemaje objevil tento blog a poštval na něj HTTracker že ho sosnu a doma pročtu, tak jsem se nastačil divit, když se mi tam začaly objevovat stránky které byly nadpsané datem které ani nemohu pamatovat ; )

Třeba to máš jako obecnou past na všechny boty (?) nebo mě v souvislosti s tímto napadá že svého času se mi v RSS čtečce u některých tvých článků zobrazovalo potměšilé datum cca 1970 – bral jsem to jako zdařilý vtípek, nicméně v dotyčném roce jsem tam teď nic nenašel : (

Přiznej se: máš v té historii nějaký „easter-egg“? Nějaký rozhovor s dinosaury nebo blognutý vznik měsíce nebo něco v tom duchu ?

Posláno 17. 3. 2006 v 16.30 | Odpovědět
Na komentář reagoval [39] Tomik
avatar

#39 Tomik nový

#38 myf: Copak o to, 1970, ale co třeba 2038 a vejš, to už opravdu nemůžu pamatovat…:)

Posláno 17. 3. 2006 v 17.35 | Odpovědět
Na komentář reagoval [40] myf

#40 myf nový

#39 Tomik: Mno, nevypadá to že třeba v srpnu 2038 by byl (bude?) dgx nějak moc rozepsaný ; )

Posláno 17. 3. 2006 v 18.05 | Odpovědět

#41 Leo nový

#33 David Grudl: Kdyz ja na emaily pisu strasne nerad :-) Leo

Posláno 17. 3. 2006 ve 23.06 | Odpovědět
avatar

#42 brozkeff http://malec.borec.cz/weblog/ nový

Hrde se hlasim, ze az na komentarovy RSS feed splnuji vsechny body pro ‚kvalitni‘ blog! Uz se tesim na davy inteligentnich ctenaru :-)

Za prispevek bez hacku a carek se omlouvam, pisu na nekompatibilnim systemu: ???ýáíé…

Posláno 19. 3. 2006 ve 22.08 | Odpovědět

#43 mco nový

Ja by som rád pridal ďalšiu chybu: posledných X článkov v plnom rozsahu na hlavnej stránke. Neviem presne odkiaľ tento mýtus pochádza, ale ak chcem pozriet aké sú nové články a trebárs sa nechať „chytiť“ na ich čítanie (na základe excerptu), tak nemám inú možnosť ako pomaly posúvať celý web a podrobne hľadať nadpisy článkov. Malý rozcestník by nezaškodil…

Posláno 20. 3. 2006 v 15.21 | Odpovědět

#44 von banhoff http://vfb.bloguje.cz nový

mně zase dost <píp>***</píp> blogy s miniaturním písmem a odkaz na home pěčlivě skrytý v dloooouhata­naááánskéém bloku odkazů, celkem zavedený zvyk i z jiných kategoií webů je logo jako odkaz na home, tak proč je tolik blogů, kde totok nešlape?

Posláno 27. 3. 2006 v 18.24 | Odpovědět
avatar

#45 sopa http://www.pise.cz nový

můžete vyzkoušet www.pise.cz (píše.cz)

Posláno 14. 6. 2006 v 11.41 | Odpovědět

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře.

Výtah na začátek článku na první komentář

Názory čtenářů v diskusích nejsou názory provozovatele webu, a ten za jejich obsah neodpovídá.

Poslední články

Projekty

Statistiky

Odběr zpráv