Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky

20
dupem
2006

Droga na které si ujíždím

Tak mě navštívil můj osobní dealer. Jéje, to bylo radosti! Přivezl mi drogu!

Dorazil zrovinka ten den, co mi předchozí dávka došla. Prostě bájo. Žádné prostoje, plynule jsem navázal. Nerad bych si kupoval něco tady v Brně, jsem už navyklý na onačejší matroš, co vozí z ciziny. A do horšího se mi fakt nechce.

Hned jak přijel, dali jsme si spolu dávku, pohoda džez. Pozoruji, že mám docela slušnou spotřebu, z přítelkyně se taky pomalu klube závisláček, tak jsem toho raději od něj vzal víc. Nechci nic ponechávat náhodě. V tomto jsme my závisláci zodpovědní.

Hrad z kávy. Foto: Biftek

Illy rulez!

Hmmm… Illy. To je kávička! Nic lepšího neznám. Dobrá zpráva je, že se dá koupit už i u nás, viděl jsem ji v Intersparu. Sice za čtvrt kila vypláznete něco přes 330 Kč, ale vy, kdo víte o čem mluvím, tak holt víte o čem mluvím :-)

Lavazza Qualita ORO

Když se řekne Illy, musí se dodat Lavazza. Důležité je vědět, že zatímco Illy produkuje v podstatě jeden typ kávy, Lavazza jich má přes deset a dost se liší v kvalitě. Ta nejlepší, kterou u nás jakžtakž seženete, je černá plechovka Espresso 100% Arabica. Bohužel, pro takového zhýčkance jakým jsem se stal, je už na hranici pitelnosti. Naopak skutečný požitek srovnatelný s orgas s Illy představuje Lavazza Qualita ORO.

Lavazza Qualita ORO

To je nádhera – jdu si dát dávku!

Jak připravit kávu?

Samozřejmě je hloupost takovouto kávičku zalívat horkou vodou nebo si udělat překapavku. To si rovnou kupte nějaké obyčejné Segafredo a ušetříte. Vážně nepoznám rozdíl mezi turkem z Illy a Segafreda. Ovšem peněženka ho vnímá zcela zásadně.

Dobrou kávu si vychutnáte jedině s dobrým presovarem. Ovšem platí to i naopak – presovar z kávy vydrtí úplně všechno a nenechá se ošálit. Na běžné kávě si prostě nesmlsnete.

Automat na espresso AEG EA 150 Crema

Automat na espresso dnes už pořídíte za velmi rozumný peníz. Podstatné je, aby měl 15 barů. To je základ. Pak už rozhodují detaily. Já si zvolil AEG EA 150 Crema, který špičkově obstál v německém testu sdružení spotřebitelů TEST. Provádím na něm několik měsíců velmi náročné zátěžové testy a drží se, chlapík :-)

napsáno 20. 4. 2006 | shlédnuto 12751x | nahoru

Komentáře RSS 2.0 komentářů » přidat

avatar

#1 Vesta http://www.antema.cz nový

Tak jsem zvědav, co z toho vyleze. Čaj, káva nebo doutníky?

Posláno 20. 4. 2006 v 10.34 | Odpovědět
avatar

#2 faster http://faster.sk nový

No, aj ja som patricne zvedavy.

Ako sa pise tamto hore: „Až 7% zajímavého obsahu“, toto by mohlo byt ono :)

Posláno 20. 4. 2006 v 10.48 | Odpovědět
avatar

#3 Filip Rožánek http://blok.rozanek.cz nový

Že by kafe nebo čokoláda? :)

Posláno 20. 4. 2006 v 10.50 | Odpovědět
avatar

#4 Martin Hložek http://mata.wz.cz nový

polyká se tahle droga? ;)

Posláno 20. 4. 2006 v 10.57 | Odpovědět
avatar

#5 Jm nový

bude to caj. :-)

Posláno 20. 4. 2006 v 11.04 | Odpovědět

#6 mkds nový

Taky bych si vsadil na čaj…

Posláno 20. 4. 2006 v 11.14 | Odpovědět
Na komentář reagoval [7] roman
avatar

#7 roman http://www.c64.sk nový

#6 mkds: Okolo caju tolko tajnosti? Mhm.. mmm.. skusil som lokalne vyhladavanie a vela som toho nenasiel ani o caji ani o kave. Mhmmm…

Posláno 20. 4. 2006 v 11.27 | Odpovědět
avatar

#8 faster http://faster.sk nový

Chacha, v tomto prispevku pocut tvoju obrovsku naklonnost k tomuto napoju. Ako sa tesim na tu svoju davku, ako sa v tom vsetkom vyzivas.

Prajem dobru chut ;-)

Posláno 20. 4. 2006 v 11.47 | Odpovědět
avatar

#9 juneau http://reality-show.net nový

Dal bych si. Alespon by me to povzbudilo a nasel bych silu na kontrolu testu, co lezi hotov prede mnou. Takhle uz jen line brouzdam a davam pozor na pruchody ucitelky. Kafe. Grrr, ze ja jsem sem vubec chodil! ;)

Posláno 20. 4. 2006 ve 12.05 | Odpovědět
avatar

#10 octopuss nový

lavazza 100% arabica je fakt dobraa. v práci ňou ládujem naš pressomat, a nemožem si vynachváliť. K lepším som zatiaľ nepričuchol :(

Posláno 20. 4. 2006 ve 12.06 | Odpovědět

#11 pa3k nový

Vidím, že som závislosťou postihnutý podobne :) Lavazza je moja obľubená. Aplikácia tejto drogy je fakt veľmi príjemný zážitok, tá vôňa farba a fantastická pena nádherného silného picolla! Ach! :) Dík za tip na Illy, určite skúsim, zatiaľ som ju ale na slovensku nevidel.

Zdá sa, že je to všeobecne platný fakt – táto droga na vstupe je jednou zo základných podmienok pre produkciu algoritmu na výstupe :)

Posláno 20. 4. 2006 ve 12.17 | Odpovědět

#12 hvge http://hvge.sk nový

Ja som dlhsiu dobu pil jeden exoticky matros, kde na plechovke je cernoch, ktory vyzera ako kavove zrno. 100% arabica, brutal rasisticke, ale brutal dobre :)

Illy je ale fakt neprekonatelna. U nas na vychode sa myslim ze normalne nepredava a pasuje sa z ciech…

Posláno 20. 4. 2006 ve 12.38 | Odpovědět
Na komentář reagoval [14] roman [23] David Grudl
avatar

#13 Filip Rožánek http://blok.rozanek.cz nový

Davide, ochutnal jsi už čerstvě praženou kávu z Café Ebel? :) http://www.ebelcoffee.cz/ebel_cz.htm Varování: Možná pak zapomeneš na illy… :)

Posláno 20. 4. 2006 ve 12.55 | Odpovědět
Na komentář reagoval [23] David Grudl
avatar

#14 roman http://www.c64.sk nový

#12 hvge: Jojo Illy som uz na SK tusim videl. Takze to pasuju? Fiha! ;-))

Ja chodim na kavu ku kolegovi ked mame pracovne sessions ohladne spolocnych projektov. Neviem ci jeho kavovar ma 15 barov, ale kavicku robi fantasticku ;-). Uz sa tesim na zajtrajsiu session.

Posláno 20. 4. 2006 ve 12.56 | Odpovědět

#15 Marty http://martysbloq.wz.cz nový

Káva Illy nemá konkurenci, zejména Sagafredo se skoro ani nedá pít.

Já jsem spíš ale na čaje, kde je mnohem více druhů a musíš si dát opravdu pozor, co pod těmi cizokrajnými jmény kupuješ, abys pak nemusel pít kdovíjaké krýgle.

Posláno 20. 4. 2006 ve 14.30 | Odpovědět

#16 Martin nový

Ahoj,

take jsem priznivcem Illy. V Praze na Narodni tride v budove TESCO je takovy maly Illy stanek a tam ji maj za 259,–. Nyni kupuju s cernym pruhem, ta se mi zda jeste lepsi. Pokud mas moznost, tak ji vyzkousej. Da se nekde sehnat ta Lavazza ORO ?

Posláno 20. 4. 2006 ve 14.37 | Odpovědět
Na komentář reagoval [23] David Grudl

#17 FrozenDog http://frozendog.blognito.sk nový

Ja uz ficim na Illy asi rok – v mojej oblubenej kaviarni ju vozia tusim rovno z Talianska. Tie s cervenym a ruzovym pruhom. Fakt dobra. Zistil som tiez, ze velmi zalezi aj na pressostroji, ked sa im pred tyzdnom pokazil (nejako stratil tlak), tak ta kava bola onicom. Nastastie uz je vsetko v poriadku. Musim sa odhodlat a kupit konecne vlastnu masinu…

Posláno 20. 4. 2006 v 16.43 | Odpovědět
avatar

#18 Hellish http://www.hellish.cz/weblog nový

Nic proti presu, ale turek je turek. Illy vídám prodávat už nějakou dobu, ale nikdy jsem o ní od nikoho neslyšel, tak jsem si říkal, že to bude jen obyčejná káva v pěkné plechovce. Takže díky za tip. Vyzkouším, ale doufám že neurazím, když ji jen zaliju horkou vodou…

Posláno 20. 4. 2006 v 17.28 | Odpovědět
Na komentář reagoval [23] David Grudl
avatar

#19 Roj http://roj.bloguje.cz nový

Me muj pressovator AEG Crema vydrzel skoro na den presne 2 roky, tedy zarucni dobu. Uz jsem sehnal ten debilni hvezdickovej sroubovax dirkou, abych se koukl, cim to asi je. Proste nepumpuje. Davat ho do AEG opravny odhaduju tak na cenu noveho minus 20% ceny, takze to ani nezkousim.

Nerikej hop, dokud…

Posláno 20. 4. 2006 v 17.49 | Odpovědět
Na komentář reagoval [53] Tomáš Hubálek

#20 Frettie nový

presso rulez :)

Posláno 20. 4. 2006 v 17.58 | Odpovědět

#21 Zdenda nový

Není nad řácky spařeného turečka ze Standart směsi, kterou si sami umelete v jednotě.

Posláno 20. 4. 2006 v 19.07 | Odpovědět

#22 Jan Brašna http://www.janbrasna.com nový

Jsem barbar. Piju převážně frappe z reklamou popkornově protlačeného Tchibo Exclusive Mild… Budiž jsem všemi zatracen.

Posláno 21. 4. 2006 v 1.47 | Odpovědět
Na komentář reagoval [23] David Grudl
avatar

#23 David Grudl http://davidgrudl.com nový

#12 hvge: Nebylo to Lucaffé?

#13 Filip Rožánek: Díky za tip. Jak se znám, neodolám a zkusím si to šlehnout :-)

#16 Martin: Dá se koupit v každém supermarketu …v Itálii :-) U nás fakt nevím, možná v nějakém specializovaném obchodě. Každopádně se vyplatí, je to skoro-illy za poloviční cenu.

#18 Hellish: Dělat z Illy turka jsou vyhozené peníze. U turka záleží nejvíc na způsobu zalévání a když se připraví skutečně dobře, tak mi nelépe chutná a voní Jacobs. Zkušel jsem ho připravit i z několikanásobně dražších káv ale chuť, vůně nebo pěna se už příliš nezměnila.

#22 Jan Brašna: Jo, frappé mám taky rád, ale káva to není. Každopádně je to asi to nejlepší, co lze připravit z tzv. instantní kávy.

Posláno 21. 4. 2006 ve 3.32 | Odpovědět
Na komentář reagoval [33] hvge
avatar

#24 fandango.cz http://www.fandango.cz nový

dik za tip :) zrovna resim co poridit domu, co jsem si to zacal davat u pritulky, tak jsou pro mne klasicky nescafe zalevane horkou muka.
F

Posláno 21. 4. 2006 v 7.22 | Odpovědět
avatar

#25 Jarda http://zemekoule.xf.cz nový

Nedávno jsem byl na PDA Academy 2006, kde jsem jako dárek dostal plechovku kávy Lavazza a čaje Dilmach. Musím říct že vše bylo výborné. Káva, čaj i seminář.

Posláno 21. 4. 2006 v 7.38 | Odpovědět
avatar

#26 Filipek http://filipek.bubakov.net nový

Tak tenhle příspěvek mi úplně mluví z duše. Nepsal jsem ho já? Ne :-(

Prostě presovar první krok, potom Illy a Lavazza – nic jiného nemá smysl. Co nadhodit nějaký tip, kde a od kterého dodavatele ve větším nakupovat? Už mi dochází tovar a známo, jak se závisláci chovají, když nemají dávku…

Nerad bych se stal pro své okolí nebezpečným…

Posláno 21. 4. 2006 v 10.56 | Odpovědět

#27 lama_lam nový

nejlepší je stejně sypanej černej Ceylonskej čaj :). Kdo nemá rád sypanej doporučuju čaje Dilmah

Posláno 21. 4. 2006 ve 12.46 | Odpovědět

#28 kmotr nový

Illy je urcite dobraaaa, ale tady v tom brne jsem zkousel Clasico Cafe Circi a Morganti. Morganti se tusim pije hodne ve Vatikanu, je to fakt klasa. Nekdy kdyz k ni privonim, tak mam chut ji rovnou snupat.

A za svoji vernostni karticku mi muj dealer doporucil ristretto z toho Circi – to bylo jako heroin, matros.

Nechci se te dotknout, Illy a AEG je urcite gugel, ale dokud budes kupovat kavu predemletou, porad to neni ono. V praci mame masinu ktera mele primo ze zrn, a i gastrolevel Jacobs ma neco do sebe, kdyz je cerstve umlety – ke klavesnici staci. Nemluve o tom ristrettu co jsem zkousel, to bylo taky panensky semlety.

Posláno 21. 4. 2006 ve 13.57 | Odpovědět
avatar

#29 e.t. http://www.mimozemstan.com/paroubek/ nový

No a v EBEL dokonce nabizeji pres internet vzorek zdarma – tak se tesim, dik za tip

Posláno 21. 4. 2006 v 16.46 | Odpovědět
avatar

#30 pixy nový

Nechápu, jak může někdo ta míchaná kopyta se senem prodávaná pod značkou Segafredo považovat vůbec za kávu. Fujky fuj. :o)

Jo, taky už dlouho piju jen Lavazzu (a sem tam Illy). Bohužel můj obyč pressovar (taky AEG) odchází do kytek – tlak nula nic, občas neteče vůbec – takže potřebuje nutně náhradu. A řekl jsem si, že když už, tak už a koupím rovnou něco se šroťákem a budu do toho ládovat zrnkovou. Čerstvě mletá je holt čerstvě mletá, na to ani ta nejlepší Lavazza nemá…

Máte ale někdo tip, jakou dobrou zrnkovou (Arabiku!) u nás koupit a kde? Díky!

Posláno 21. 4. 2006 v 17.43 | Odpovědět
Na komentář reagoval [35] Maceenca

#31 dENISM nový

Já jsem si před nedávnem koupil malinký pressič SAECO a musím potvrdit, že segafredo mě moc nezaujalo (název kávy mi lehce evokuje jednoho Itala s olbřímým pyjem:).

Teď si tam láduju Pellini Classico a to mi šmakuje. Ale určitě vyzkouším i Illy (jestli ho seženu). Dost mě překvapila síla, první šálek pellini jsem dal plnou odměrku a dostavilo se silné bušení srdce:))

Jezdím pro kafe k panu Lembasovi, kde jsem koupil i stroj…

Posláno 22. 4. 2006 v 15.10 | Odpovědět
Na komentář reagoval [32] dENISM

#32 dENISM nový

#31 dENISM: Korekce poslední věty (odkaz)

Jezdím pro kafe k panu Lembasovi, kde jsem koupil i stroj…

Posláno 22. 4. 2006 v 15.13 | Odpovědět

#33 hvge http://hvge.sk nový

#23 David Grudl: Aaanoo bolo!!

Posláno 22. 4. 2006 v 16.22 | Odpovědět

#34 liška http://butnevermind.com nový

To já kávu již nepiju, ale když vidím kvalitní kávu, kvalitně připravenou, tak i teď my kape slina :-)

Posláno 23. 4. 2006 v 0.27 | Odpovědět

#35 Maceenca nový

#30 pixy:
Prostě Lavazza Oro 1kG nemletá ;-)

Posláno 23. 4. 2006 ve 21.51 | Odpovědět
avatar

#36 legba nový

Illy je prijemna, ale neni to spicka. Doporucuji JavaBerry Black Estate Reserve nebo Rwanda Gorilla Blend, cerstve mlete. To je kafe :)

Posláno 23. 4. 2006 ve 22.30 | Odpovědět
avatar

#37 Dan nový

S Illynou se pratele shodneme.. co se tyce pressovace, tak jsem momentalne bez domaciho stroje a rozhoduju se… zatim byl favorit AEG EA 150 crema (120 je stejne vnitrnosti, ale v plastu… stejny vnitrek vyuzivaji i dalsi kavovary jinych znacek..) ALE: premyslim esli nekoupuit nejlacinejsi including MLYNEK.. coz je asi Krups 7200 (da se sehnat za 9990 Kc) – http://www.obchodni-dum.cz/…ibrne/39185/
Nemate nekdo nejak zkusenosti.. a zas na druhou stranu, vyplati se vic jak 3× vetsi investice??

Dan

Posláno 24. 4. 2006 v 8.41 | Odpovědět
Na komentář reagoval [40] David Grudl
avatar

#38 Jedi nový

Hehe…

a co takhle http://www.kava.cz

Posláno 24. 4. 2006 v 9.48 | Odpovědět
avatar

#39 Dundee http://www.dundeeweb.net nový

Téhle droze se zatím úspěšně vyhýbám, snad to tak bude i nadále.
Bohužel jsem ale propadl jiné droze a to je adrenalin, zvláště pak skákání s padákem…A to leze do peněz o hodně více než pití kávy:-(

Posláno 24. 4. 2006 ve 14.48 | Odpovědět
avatar

#40 David Grudl http://davidgrudl.com nový

#37 Dan: Dnes už bych šel raději do „mlýnku“, především kvůli pohodlnější obsluze. Ale ten cenový rozdíl je stále velký a třikrát lepší kava z toho nebude.

Mimochodem, není špatné se na ty kávovary mrknout na živo, třeba ten AEG vypadá ve skutečnosti o dost lépe než na fotce. Naopak laciné Krups designově nic moc, navíc jsem zahlédl na předváděčce, jak se vedle držáku spustil čůrek vody.

Jinak ještě jsem zapomněl napsat, že do kafíčka se výborně hodí Tatra Grand, eventuálně Classic. V žádném případě ne ty 10g kapucínky nebo obyčejné mléko.

Posláno 26. 4. 2006 v 11.40 | Odpovědět
Na komentář reagoval [41] dENISM [42] maceenca

#41 dENISM nový

#40 David Grudl: Trošku Tatry tam dávám taky.

Já jsem někde četl, nebo slyšel, že 15 barů je max. tlak čerpadla. V reálném provozu je tlak nižší.

Zajímalo by mě, kolik dáváte kávy na jeden šálek. Já snesu půl odměrky pellini classico, co byla přibalena u presovače.

Posláno 26. 4. 2006 ve 14.18 | Odpovědět

#42 maceenca nový

#40 David Grudl:
obecně platí: co nejméně té nejlepší smetany.
Tatra Grand je i má nejoblíbenější. Někdy mám ovšem pocit, že až příliš mění chuť kávy. No ale k čertu s pocity ;-)

Posláno 26. 4. 2006 v 17.37 | Odpovědět
Na komentář reagoval [43] David Grudl
avatar

#43 David Grudl http://davidgrudl.com nový

#42 maceenca: mění. A ta změna je báječná :-) Je osm ráno a já už stihl měnit dvakrát :-)

Hele, co ty máš vlastně za presič?

Posláno 27. 4. 2006 v 7.41 | Odpovědět
Na komentář reagoval [44] Maceenca

#44 Maceenca nový

#43 David Grudl:
úplně starý podprůměrný, ale 15BAR výkonný DeLonghi Cafe Veneto… Kávu dělá luxusní, stejně jako ostatní.

Dneska takový koupíš snad za pár stovek. Až budu velký kluk (a budu mít tolik místa v kuchyni), koupím si gastronomický „cimbál“ za ctvrt mega ;-)

Posláno 28. 4. 2006 v 9.20 | Odpovědět

#45 Ebo nový

narkomani.. :-D

Posláno 28. 4. 2006 v 16.19 | Odpovědět
avatar

#46 Tom nový

Jsem barbar, svým AEG proháním Tchibo Exclusive, to nejlepší co se dá koupit u nás v zapadákově v Jednotě :D ono zalitý mlíkem v latte macchiatu to nepoznám..

když jsem si mašinku přinesl domů a byl nadržený na „zážitek srovnatelný s illy“, napěchoval jsem jihlavanku (nic jiného doma nebylo) a ta byla za hranicí pitelnosti snad i s litrem mléka..

nicméně doma je i ILLY nebo LAVAZZA (co teprv to sockoidní Segafredo :D ) o ničem.. podnik, kde paní majitelka přinese Illy za doprovodu tlumeného džezu a po chvíli opustíte nejhezčí fotky Paříže na teple obarvené stěně, abyste jí s úsměvem odpověděli na otázku „máte všechno, moji milí?“, žádné domácí presso nenahradí (i když mám na tom latte pěnu skoro italskou :D )

Posláno 3. 5. 2006 ve 21.06 | Odpovědět

#47 tomashv http://www.chickenator.cz nový

Nechci se pritomnych panu a dam dotknout, illy i Lavazza ORO jsem urcite super kavy, ale chybi mi tady jedna opravdu dokonala – Tonino Lamborghini… samozrejme zrnkova, kazda mleta uz postrada trochu nezbytneho fetisismu:-)

Posláno 8. 5. 2006 ve 23.18 | Odpovědět

#48 Petr Brádler http://www.pbs8.com/weblog/ nový

Dobře si užil kafe tenhle pavouček :)
http://www.pbs8.com/…/zradne-kafe

Já sám si ale taky rád pochutnám na kvalitní kávě.

Posláno 29. 5. 2006 v 19.58 | Odpovědět
avatar

#49 Ondrej http://www.gurmetklub.cz nový

Souhlasim s autorem. Vzhledem k zastoupeni kav na ceskem trhu lze o Illy a Lavazze hovorit jako o tom nejlepsim. I ja je mam v oblibe. Rozhodne bych ale neodsuzoval Segafredo.

Konecne ani dalsi mensinove znacky. Znacka kávy je jen jeden z nekolika faktoru ovlinujici vysledny „zazitek“. Spickove serizeny stroj, spravna uroven mleti, kvalitni voda, znala obsluha.. Kdyz vsechno „klapne“, bude kralovsky chutnat i tchibo :-)

Jinak napriklad v slavne kavarne Cafe Louvre podavaji kavu znacky Meinl.. Jeden z prukopniku espresso pripravy na ceskem trhu.

Vynikajici Lavazzu pripravuji v Dejvicich na Viteznem namesti – Artesa jeji recenze je k dispozici na www.gurmetklub.cz

Posláno 19. 7. 2006 ve 12.47 | Odpovědět
avatar

#50 Ondrej http://www.gurmetklub.cz nový

Kavu znacky Morganti lze zakoupit (mletou v plechovce) na Narodni tride naproti Tescu. Jmeno obchodu si bohuzel nevybavim, ale jedna se o „specialku“ zamerenou na znackove nadobi, kavu a delikatesy :-)

Posláno 19. 7. 2006 ve 12.51 | Odpovědět
avatar

#51 corpsecwagon http://www.www.www nový

[448] Pravidelne si daval cistit vodny kamen z toho tvojho chcipnuteho AEG? toto vyzera byt problem s codnym kamenom.

Posláno 4. 12. 2006 ve 13.39 | Odpovědět

#52 Mil nový

Zdravím,
tak jsem si koupil taky jmenovany AEG EA 150 crema a k tomu kávu illy (která je chuťově opravdu skvělá), ale bohužel žádnou pěnu mi přístroj neudělá a navíc při průtoku docela prská :-( Tak nevím, jestli mám špatný kus, nebo v čem je zakopanej pes. Zkoušel jsem všemožny způsoby (víc kávy/míň, různě upěchované, dokonce i speciální nálevovy sáčky illy) a efekt stále stejný. Jedině když hlavní volič otočím místo na kávu doleva do druhé polohy tak se něco jako náznak pěny udělá, ale presso ro rozhodně není. Ještě chci zkusit i jiné druhy kávy, ale už moc nedoufám, že by se kvalita „pressa“ zlepšila. Proto se chci zeptat, jestli někdo neměl podobný problém a je to na reklamaci.

Posláno 4. 12. 2006 ve 21.01 | Odpovědět
avatar

#53 Tomáš Hubálek http://blog.hubalek.net/ nový

#19 Roj: Já jsem s AEG Electrolux Crema EA 150 taky hodně nespokojený. Nejde o přípravu pressa (to celkem funguje), ale o smrad z plastových dílů.

Viz: http://blog.hubalek.net/…spel-updated

Máte s tím někdo nějaký podobný problém?

Posláno 4. 1. 2007 v 11.33 | Odpovědět
Na komentář reagoval [55] David Grudl
avatar

#54 Tomáš Hubálek http://blog.hubalek.net/ nový

#52 Mil: Nám to taky občas prská, ale v 85% případů je kafe pěkně napěněné.

Na příčinu jsem nepřišel, jen důsledkem je že když je presso dobře udělané, je kafe takové blátivé, když to prská je téměř suché.

Řekl bych, že to má souvislost s množstvím kafe a jeho upěchováním.

Posláno 4. 1. 2007 v 11.36 | Odpovědět
Na komentář reagoval [55] David Grudl
avatar

#55 David Grudl http://davidgrudl.com nový

Po roce velmi intenzivního provozu AEG 150 Crema (ano, dávám mu zabrat) jsem narazil taky na řadu nepříjemností.

  • rezaví odkapávací miska. Což je u odkapávací misky celkem závažný problém a nejspíš i důvod k reklamaci
  • poškodilo se těsnění kolem sítka ve varné hlavici. Beru to jako spotřební záležitost, ale kvůli tomu občas začala káva prskat (jako #52 Mil:) a je pak nekvalitní (jako píše #54 Tomáš Hubálek:). Za 100 Kč se dá koupit v servisu (např. Chladservis na Křenové v Brně)
  • zřídka a pouze při použití sítka na 1 šálek, omítá presovar „protlačit“ vodu

#53 Tomáš Hubálek: Problémy se smradem nemám, určitě to reklamuj.

Posláno 4. 1. 2007 ve 20.54 | Odpovědět
avatar

#56 véna nový

automat nikdy dobré espresso neudělá, takže vážení, všichni kteří si snažíte doma dělat espresso, na espresso si zajděte do kavárny. Je to stejné jako s výčepem v obýváku

Posláno 5. 1. 2007 v 16.43 | Odpovědět
Na komentář reagoval [63] Dana

#57 LJ nový

Jsem taky závislák na kafi ;-) a stejně jako autorovi mi nejvíc chutná Illy a Lavazza. Nedávno mi ale bylo darováno Davidoff Espresso (tmavě hnědé čtvrtkilové vakuové balení) a je super – minimálně srovnatelné s tou Lavazzou, ne-li lepší! :-)

Naopak třeba to Segafredo mi v kavárně docela chutnalo (říkala jsem si ještě, že nechápu, proč na něj lidi tak nadávají ;-), tak jsem si ho koupila i domů … a fakt se nedá pít :-/ tak buď jsem tehdy měla indisponované chuťové buňky, nebo takový absťák po kafi, že už mi připadalo dobré úplně všechno :-D

Jinak díky za tip na Tatru Grand – zatím jsem vždycky kupovala Meggle smetanu do kafe, ale není to úplně ono :-/
Presovač mám Solac CE 4605 … funguje dobře, zatím jsem s ním spokojená :-)

Posláno 8. 8. 2007 ve 13.27 | Odpovědět

#58 A. nový

Mozna trochu pozde, ale: Ma nekdo nejaky nazor na Jihlavanku? Je to tu same lavazza, ily, atd. Jeden znamy rikal, ze vyzkousel vse, ale Jihlavanka mu zachutnala nejvic. Nedelam si srandu :-), ac by to tak mohlo vypadat.

Posláno 14. 8. 2007 v 16.30 | Odpovědět
Na komentář reagoval [59] David Grudl
avatar

#59 David Grudl http://davidgrudl.com nový

#58 A.: Vem hrst čerstvé ornice, zalij vařící vodou a srovnej s turkem z Jihlavanky. Chuťově to bude podobné, jen Jihlavanka bude víc smrdět.

Posláno 14. 8. 2007 v 19.59 | Odpovědět
Na komentář reagoval [60] A.

#60 A. nový

#59 David Grudl: Zkoušel jsi presso z Jihlavanky?

Posláno 15. 8. 2007 ve 12.46 | Odpovědět
avatar

#61 Ondra nový

Zdravíčko,

k té přípravě kávy – alternativou k espressovači budiž moka konvička…Vyrábí ji hodně výrobců, za různé ceny, v různých velikostech. Ovšem nejproslulejší ze všech je Moka Express od Bialettiho, to je kult. Káva z takovéto věcičky je silná a opravdu ale opravdu dobrá…Nemá sice zlatavou cremu jako pravé espresso – což se dá vyřešit buď koupí modelu se spec. ventilem pro napěnění nebo jinak, pokud o cremu opravdu stojíme…Jelikož je článek psán před víc než rokem, možná, že dnes je jiný stav věcí, ale v brněnském Tescu je 250 g kávy Illy espresso k mání za 160 korun, ale jak říkám, možná že za ten rok došlo k poklesu cen…

COFFEE FOREVER

Posláno 23. 8. 2007 v 0.15 | Odpovědět
avatar

#62 dana nový

Taky jsem si pochutnávala na Molinari, Segafredo Espresso a taky jsem si nechala poslat z USA Yuban 100proc.Columbie, jen do té doby než jsem u kamarádky ochutnala kávu která nádherně voněla a byla nezvykle silná. Velké moje překvapení bylo, když řekla, že je to česká káva a objednává ji na internetu. Od té doby objednávám kávu taky a asi bych žádnou jinou nemusela. Ráda se podělím i s Vámi, třeba to může být právě to co hledáte, jako já. Na www.primacafe.cz najdete jak nabídku asi 30ti druhů kávy, tak různé zajímavosti kolem kávy.

Posláno 10. 9. 2007 v 0.23 | Odpovědět

#63 Dana nový

#56 véna: Se zájmem jsem si to tady pročítala. A kdo dovede napsat, že doma nejde udělat dobrý presso, tak neví kudyma jede vlak. Naopak, doma můžeš mít daleko lepší presso, protože si sám zvolíš jakou kávu a kolik si ji tam dáš. Taky to musíš udělat do malýho hrníčku na presso a né typický český preso do škopku. A k tomu abys měl velice dobrý presso stačí tuctový kávovar s vybračním čerpadlem a dobrou čerstvou kávu (né nějakou která se k nám dostane po několika měsících, to potom smrdí všechny stejně, když je mletá o to horší). Kávovar mám SAECO za 24tis. automat, ale když si chci opravdu pochutnat, tak si udělám kávu na malým pákovým kávovaru (kdysi něco přes 3tis.), kde mám na kávě pěnu (1cm bez problémů) jak smetana. A opět doporučím www.primacafe.cz/shop/index.htm?… . Ale to je pro ty kteří poznají, že je velký rozdíl mezi Jihlavankou a jednodruhovou (odrůdovou) kávou. Kdo ví o čem mluvím, tak mě dá za pravdu, že s kávou je to přesně jako z vínem. Záleží na jaké půdě roste, kolik dostala vody, sluníčka a nakonec lásky při zpracování. Teď by mě zajímalo kolik z toho co jsem vytvořila paadlo na úrodnou půdu a kolik jsem naházela hrachu na zeď. Mějte se, pivaři.

Posláno 10. 9. 2007 ve 3.49 | Odpovědět

#64 David nový

Ahoj, právě se rozhoduju mezi presovačem AEG 150 Crema a Rowenta Adagio 180. Na AEG se tu objevují celkem rozdílné názory, z čehož mám pocit, že kvalita výroby není u AEG vyrovnaná. Trochu mi zaráží detail, že presovač AEG 150 na fotce úvodního článku je celonerezový, zatímco stejný typ v nabídce obchodů je ze stříbrného platu!? Máte někdo další zkušenosti s oběma typy, které by mě, náročnému pressaři, usnadnily výběr?

Posláno 10. 9. 2007 v 10.09 | Odpovědět
Na komentář reagoval [65] dana [66] Jana

#65 dana http://www.primacafe.cz nový

#64 David: Zkus se zeptat tady, http://www.primacafe.cz/…s/kforum.php?…
třeba se najde nějaká duše, která to má doma. Já mám Saeco, tak neporadím. Jinak je vždy třeba myslet na to, že jednou bude potřebovat kávovar do servisu. A ten by tady měl být. Některé značky ho mají velice špatný,, ne-li žádný. Pokud ho nechceš hodit do popelnice když se to poláme.

Posláno 10. 9. 2007 ve 23.45 | Odpovědět
avatar

#66 Jana nový

#64 David: Ahoj , nevím, jestli jsi už pressovač pořídil , ale já sama mám AEG crema v celonerezu .Spoléhala jsem před dvěma roky na to , že pokud si koupím přístroj v té době za necelé 4000kč , že mi bude nějaký ten pátek sloužit .A sloužil a denně pár skvělých káv udělal, než začaly problémy .Nejdřív přestalo fungovat topné tělísko -opravili v rámci záruky .Pak mi vypadaly barevné krytky na kontrolkách – dali nové s tělískem .Pak se mi ucpala sítka , byť jsem je důkladně po každé kávě myla .Ve značkovém servisu mi doporučili , abych jedinou dírku která je ve vnějším plášti prošťourala tenkým měděným drátkem … je to k ničemu (podotýkám , že jiné značky pressovačů, např.Rowenta mají i na vnější straně sítka otvorů několik a přesto dělají skvělou pěnu )Koupila jsem si sítka nová … jeden bratru 350kč a pro změnu mi již podruhé teče voda nejen z trysek , ale i kolem , takže je káva napůl studená a taky ředěná .V současné době zvažuji , jestli celý slavný pressovač hodit do popelnice , nebo investovat do další opravy , protože je už po záruce .Myslím , že spíš zvolím tu první variantu a koupím nový …ale už nikdy AEG, i kdyby byl ve zlatě .

Posláno 10. 11. 2007 ve 22.49 | Odpovědět
Na komentář reagoval [67] David Grudl [68] David
avatar

#67 David Grudl http://davidgrudl.com nový

#66 Jana: osvědčilo se mi nechávat cca jednou za rok celou noc sítka naložená v octu.

Posláno 11. 11. 2007 v 0.43 | Odpovědět
avatar

#68 David nový

#66 Jana: Ahoj, děkuju za tvou zkušenost. Doposud jsem si žádný nekoupil. Jsem příliš mladý na kompromisy za 5 000,– (v lásce a kávě to platí dvojnásob:)). Zkušenosti lidí jsou bohaté a ukazují, že tato cenová třída je opravdu spíše oblast spotřebního zboží. Našel jsem si stránky, kde uživatelé píší své zkušenosti s konkrétními typy presovačů (http://www.coffeegeek.com/…ews/consumer). Mam už celkem jasno (Rancilio Silvia), bude to trochu dražší, ale jinak to asi nejde. Jen mě čílí, že třeba ve Státech jsou ceny zhruba na 2/3 těch našich. A to při cenách okolo 10 000,– nebo 15 000,– neni málo.
Pokud bys to opravdu chtěla vyhodit, mohu to od tebe za nějakou symbolickou částku a poštovné koupím. Rád věci rozebírám do šroubku a přicházím jim na podstatu věci (zvlášť když je nemusím opět skládat:)))
Hodně štěstí!

Posláno 20. 11. 2007 v 7.50 | Odpovědět

#69 Petka nový

Ahojte hledala jsem nějaké informace o presovačích a narazila jsem na tento thread – co se týče nákupu kvalitní kávy jméno e-shopu kava.cz už padlo, ale teď se objedvil nový on.line obhcod (shodou okolností z Brna, odkud jsem taky). Kupovala jsem tam poprvé asi před mesícem co se objevili na netu, zatím spokojenost. Mají i nekteré věci co ostatní nemají a hafo čokolády :o) www.lacaffe.cz. Tak zatim, to AEG vypada dobře…

Posláno 12. 12. 2007 v 15.29 | Odpovědět

#70 Petr nový

Pokud chcete opravdu kvalitní mašinu a nechcete na ni uplně tak šetřit, doporučil bych určitě švýcarské kávovary Jura.
Jsou to automaty s již integrovaným mlýnkem, takže káva je vždy čerstvě pomletá. Tyto kávovary vyhrávají jeden test za druhým. Je to prostě špička. Domovská stránka je http://www.impressa.cz . Bacha na podezrele levné kousky. Jsou tahané z ciziny a pak je problém se zárukou. Mam známou, která má malý přístroj v restauraci a koupila ho v Německu. Ušetřila 5000.- ale vzhledem ktomu, že ho denně přetěžovala, dostavila se porucha a zaplatila za servis to co ušetřila.

Posláno 4. 2. 2008 ve 22.59 | Odpovědět

#71 Michal nový

To Petr: souhlasim s Vámi. Asi nejlepsi volbou v automatických espresso kávovarech je Saeco nebo Jura. Osobně také víc věřím švýcarům. Mým favoritem je:

Jura J5

je fakt hodně cool :)

Posláno 17. 2. 2008 ve 13.32 | Odpovědět

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře.

Výtah na začátek článku na první komentář

Názory čtenářů v diskusích nejsou názory provozovatele webu, a ten za jejich obsah neodpovídá.

Poslední články

Projekty

Statistiky

Odběr zpráv