Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky

16
prsinec
2006

Mykáte si?

Zabýváme se tvorbou internetových aplikací a kvalitních webových prezentaci. Také vám zajistíme webhosting. My, František Vonásek.

Mykání je v módě. Člověk aby pohledal jednotlivce, který své služby nabízí skutečně jako jednotlivec. A nikoliv jako „my“, jako naše veličenstvo, naše blahorodí.

Nebo dokonce jako „naše společnost“. Což už zavání schizofrenií. Jak to asi vypadá, když takový jedinec v pátek večer vyrazí do společnosti? Sedí sám doma a luxusně se spolu baví? :-)

Proč si tolik lidí na svých prezentacích myká? Včetně mě? (tedy když jsem ještě služby nabízel)

Okurky od profesora Róna

Dlouhých 40 let komunismu dokázalo krutě pošlapat lidskou důstojnost. Zatímco naše babičky chodily k Dürovi pro maso, protože to byl vyhlášený řezník, další generace mířily leda do Jednoty a Pramene. Jméno najednou nic neznamenalo. Předtím se kupovaly boty od Bati, a nic nevadilo, že sám pan Baťa za ševcovské kopyto neusedá. Pak se kupovaly boty značky Svit. Svit měsíčku svit.

Komunismus všem Dürům a Baťům zatnul tipec.

Po revoluci měla přijít renesance živnostníků. „Pojďme podnikat za sebe, na své jméno,“ takové bylo motto prvních podnikatelů. Dlouho jim to nevydrželo, protože je smetli podnikavci, kteří v tom uměli lépe chodit, kteří věděli, co vše skrývá magické označení „společnost s ručením omezeným“ a že krach může být velmi výnosným. Prostě raný kapitalismus v Čechách.

Kompany Mega Giga

Po prvních živnostnících následovala éra, kdy kdejakej Pepík byl general director v nějaké Advanced Millenium Company. A jeho brácha general president. Bohužel, lidi těmto nálepkám začali věřit a Pepík general director měl všude otevřené dveře, zatímco Pepík Vonásek měl smůlu. Pěkným příkladem bezbřehé důvěry v honosný název jsou nechvalně proslulé fondy Viktora Koženého nazvané Harvard Capital & Consulting.

Tady taky vidím příčinu, proč dodnes málokdo má odvahu říct: „To jsem já a takto dělám weby. Takto programuju.“ Proč se všechno balí do mykajících frází. Ono „my“ budí zdání, že je nás víc, že to zvládneme lépe. Ale jak to pak skoulet, když nás klient osloví? A chce se s námi všemi sejít?

Jsme sehraná jedinec

Vykašlete se na mykání. Tedy, po právní stránce vystupujte raději jako s.r.o., ale v oboru si budujte kult osobnosti. V oblasti webdesignu a reklamy to přestává být neobvyklé. Kdekdo chce web od Pavla Kouta nebo Pixyho, optimalizaci od Marka Prokopa, a je šumafuk, pod jakou hlavičkou zrovna vystupují.

A zdaleka se to netýká jen této branže. Zubaře, veterináře a právníky si dnes vybíráme podle jména, na doporučení. Hledáme šikovného zedníka, „ale hlavně ať to není firma, jo?“ Na jednotlivce se čím dál tím více slyší.

napsáno 16. 12. 2006 | shlédnuto 12143x | nahoru

Komentáře RSS 2.0 komentářů » přidat

avatar

#1 ShadoW nový

Samozřejmě. Jinak, než mykáním, se na Internetu neprezentujeme. :-)

My, veličenstvo.

Posláno 16. 12. 2006 v 15.43 | Odpovědět

#2 Tomáš L. nový

To je obrovskou výhodou internetu, nikdo pořádně neví kdo se skrývá za tou famózní supercompany.com, která má v kontaktech alespon 20 e-mailových adres jako např. sales, support, research, jobs atd. Nikdo nemá tušení, že jde o one-man show, každý tápe co je to za nadnárodní korporaci. Ale v tom je ta krása. Samozřejmě že v 99% případů to vypadá směšně ale pojme-li se to schopně jako marketingová strategie, může to fungovat.

Posláno 16. 12. 2006 v 16.09 | Odpovědět

#3 Lukáš http://vsevjednom.cz nový

Děkujeme za pěkný článek.

Posláno 16. 12. 2006 v 16.09 | Odpovědět
avatar

#4 Mingan http://www.jargan.ic.cz nový

Možná to má něco společného s parafrází přísloví „Můj dům – můj hrad“ na „Můj web – můj hrad“. Pluralis maiestaticus se pak člověku snadno dostane na jazyk. Tedy na prsty.

Posláno 16. 12. 2006 v 16.16 | Odpovědět

#5 meca http://madinblack.com nový

A nezapomeňte, dámy a pánové, že každá pořádná společnost je ve spo-jení s tiskem.

Posláno 16. 12. 2006 v 16.29 | Odpovědět

#6 Michal Karaman http://www.karaman.cz/ nový

Souhlasím s Minganem. Když si na mykání jednou zvyknete, těžko jej opuštíte…

Posláno 16. 12. 2006 v 16.31 | Odpovědět

#7 ringo nový

V poslední době se setkávám s něčím trochu jiným (nebo stejným?). Když potřebuji službu jednotlivce, např. řemeslníka – truhláře, instalatéra, automechanika to je jedno, kohokoliv, narážím pouze na kuchyňská studia, projekční kanceláře, specializované firmy, které nabízejí práci jednotlivce (stejně to tomu truhláři zadaji), plus nulovou přidanou hodnotu, na které parazituje pseudomanagement a marketing těchto „firem.“ Ovšem ceny jsou naprosto někde jinde a taková banalita, jako trochu členitý dveřní práh je neřešitelná věc, protože ji žádám po člověku, který o řemesle nemá ani ánung. Sehnat dobrého a kvalifikovaného jednotlivce je dnes problém, ale když jej najdete, zjistíte, že většině těch studií a hyper firem v oboru stejně zadává své zakázky u něho.

Posláno 16. 12. 2006 v 16.51 | Odpovědět
Na komentář reagoval [8] Shaman
avatar

#8 Shaman http://www.adaptic.cz nový

#7 ringo: To mi připadá celkem pochopitelné, společnost je víc vidět, protože má vyčleněný rozpočet na reklamu. Jednotlivec si reklamu dělat nepotřebuje, protože jej právě pohodlně uživí ty zakázky ze společností.

Posláno 16. 12. 2006 v 17.59 | Odpovědět
Na komentář reagoval [47] ringo
avatar

#9 numero http://numero.name nový

Třeba je to z důvodů češtiny, aby nemuseli řešit mě/ně :)

Posláno 16. 12. 2006 v 18.39 | Odpovědět
avatar

#10 ASH721 http://ash721.cz nový

Mykání vzniká ve většině případů z důvodu přilákání větších zakázek. V takovém případě se ale mykání musí umět a je potřeba ho spojit s efektivní mystifikací, tedy bezchybným zdáním korporace. Pokud to nikdo nepozná, budiž. Pokud si ale někdo myká na osobním webu kde je evidentní jeden autor, pak je to politováníhodná schýza. Tedy, souhlasím bez výhrad s doporučením: „Nemykejte si“ (tedy aspoň pokud to neumíte) ;-)

Posláno 16. 12. 2006 v 18.44 | Odpovědět
avatar

#11 numero http://numero.name nový

To mě ale napadla opačná situace. Co když o sobě několik lidí mluví o jednom? Třeba takový Elvis(ové),…

Posláno 16. 12. 2006 v 19.07 | Odpovědět
avatar

#12 rarouš http://www.rarous.net nový

Tak ale hláškou Děkuji za váš ohlas akorát přilejváš olej do voheně ;) Prosím nevykej mi, já si taky nemykám…

PS. Ten Arial je hnusnej, vrať tam Calibri :)

Posláno 16. 12. 2006 v 19.21 | Odpovědět
Na komentář reagoval [13] numero
avatar

#13 numero http://numero.name nový

#12 rarouš:: To calibri bylo strašné, nech tu arial :)

Posláno 16. 12. 2006 v 19.35 | Odpovědět

#14 Ruziklan http://lorinc.blog.sme.sk nový

Citujem: >> Nebo dokonce jako „naše společnost“. Což už zavání schizofrenií. Jak to asi vypadá, když takový jedinec v pátek večer vyrazí do společnosti? Sedí sám doma a luxusně se spolu baví? <<

A odpovedam: Este lepsie. Sedi sam v sebe a bavi sa! :-) (akoze v spolocnosti… mensi language abuse)

Posláno 16. 12. 2006 ve 20.43 | Odpovědět
avatar

#15 Ján Varhol http://varhol.sk/ nový

Takže my už nie je v móde? Budem to ja? A čo to bude o pár rokov? Oni?

Posláno 16. 12. 2006 ve 20.44 | Odpovědět
Na komentář reagoval [31] rony

#16 Petr Václavek http://petr.vaclavek.com nový

Je to dobry, jeste si nemykam ani neonikam. Ale pro jistotu jsme to byli zkontrolovat.

Ted me ale napadlo, co kdyz onou mykaci osobou je zena a jeste navic tehotna, to je pak mykani na miste, ne? :)

Posláno 16. 12. 2006 ve 20.57 | Odpovědět
Na komentář reagoval [22] llook
avatar

#17 Jiří Sekera http://sigy.cz nový

Ono „hlavně ať to není firma“ souvisí spíš s rozdílem cen firem a živnostníků…

Posláno 16. 12. 2006 ve 21.47 | Odpovědět
Na komentář reagoval [26] strox

#18 Philip Snake http://www.philipsnake.com nový

V dnešní době si každý (jednotlivec nebo firma) může stavět svůj image na čemkoliv. Někomu to vyjde a někomu ne. To je holt riziko podníkání.

Posláno 16. 12. 2006 ve 22.08 | Odpovědět
avatar

#19 karf http://www.sixtimesnine.com nový

Trefně napsané. Tohle ovšem není to záležitost výhradně dnešní doby. Krásný proslov na velmi podobné téma měl již doktor Vlach v Saturninovi.

Posláno 16. 12. 2006 ve 22.13 | Odpovědět
Na komentář reagoval [21] numero
avatar

#20 Nox.lbc http://www.rival.cz nový

A teď tu naši: Myk, Myku Myk … Myku Mykuláš … přišel s čertem na guláááš ;-)

Posláno 16. 12. 2006 ve 22.23 | Odpovědět
avatar

#21 numero http://numero.name nový

#19 karf: Saturnina jsme četli, ale na tohle si nevzpomínáme, jdeme si to prolistovat.

Posláno 16. 12. 2006 ve 23.05 | Odpovědět
Na komentář reagoval [35] Miloš
avatar

#22 llook http://llook.wz.cz/weblog/ nový

#16 Petr Václavek: To jo, může mít takovouhle reklamu: „Vyrobíme vám web. Naše společnost nabízí špičkové grafické práce a navíc má aprobaci na systematické kopání (a až porodím, tak i křičení).“

Posláno 16. 12. 2006 ve 23.06 | Odpovědět

#23 filer http://filer.platon.sk/blog/ nový

Jedným z dôvodov mykania môže byť, že autor pochádza z akademickej obce, kde sa zásadne myká.

Posláno 16. 12. 2006 ve 23.13 | Odpovědět

#24 Arthur Dent nový

Že bych cítil drobnou narážku na „Pepa Vonásek, CEO společnosti Pepa Vonásek (dot com)“? Každopádně mohu za sebe říct, že my ve společnosti Arthur Dent vnímáme tento problém proaktivně…

Posláno 17. 12. 2006 v 1.48 | Odpovědět

#25 Arthur Dent nový

PS: Samosebou o tom v nejbližší době vydáme tiskovou zprávu.

Posláno 17. 12. 2006 v 1.50 | Odpovědět

#26 strox nový

#17 Jiří Sekera: Cena a kvalita prace. Dobry remeslnik s dobrou povesti ma vetsi vahu nez firma, ve ktere pracuje x lidi (vcetne nadeniku) s ruznou urovni kvality prace. Ale taky je pravda, ze se soukromnikem se spis domluvite na „cene bez papiru“… :)

Posláno 17. 12. 2006 ve 4.47 | Odpovědět
avatar

#27 Roj http://roj.bloguje.cz nový

Napsali bychom sem dlouhy komentar.
A krasny!
Ale my jsme rekli NE!

Posláno 17. 12. 2006 v 9.50 | Odpovědět
Na komentář reagoval [28] numero [42] carnero
avatar

#28 numero http://numero.name nový

#27 Roj: Jsme si docela jistí, že vodafone dělá víc lidí :)

Posláno 17. 12. 2006 v 11.04 | Odpovědět
avatar

#29 paxik http://blog.paxik.net nový

Přesně tak občas MY používám: zákazník přijde s návrhem, který pak společně zpracujeme do výsledné podoby.

Docela pěkný článek. S tím ty a my a já máš pravdu. Taky jsem už od začátku tomu pokušení zakrýt se za MY oddolal. Sice to ještě bude chvíli trvat, než bude moje jméno značka, ale… No nabízím provize za doporučené zákazníky, píšu blog, publikuju, co jiného by ještě part-time freelance webmaster/adwords admin měl pro „značkovitost“ dě­lat?

Posláno 17. 12. 2006 v 11.20 | Odpovědět

#30 rony http://spravodaj.madaj.net/ nový

My v redakcií Spravodaja sme sa zhodli, že je to vynikajúci námet k pranierovaniu nabubrelosti webových prezentácií onemanshow firiem.

Posláno 17. 12. 2006 v 17.24 | Odpovědět

#31 rony http://spravodaj.madaj.net/ nový

#15 Ján Varhol: to už bolo vyvinuté.

Firma Blbokoň ti niečo dodala. O rok to reklamuješ na chyby. Tak zavoláš človeku, ktorý ti podával vizitku firmy Blbokoň. Stretnete sa a on ti podáva vizitku firmy Blbokoníctvo s.r.o. a odkáže ťa na nich, pretože „to oni“ môžu za sfušovanú robotu.

Nezáleží na tom, že to robil práve ON.

Posláno 17. 12. 2006 v 17.34 | Odpovědět

#32 Borek http://www.borber.com/ nový

Možná komunismus nějakou roli sehrál, ale třeba takový Nick Bradbury ještě předtím, než „ho“ koupil Newsgator, na svém webu taky zásadně mykal. A to je přitom kapitalista jak prase :)

Posláno 17. 12. 2006 v 18.37 | Odpovědět
Na komentář reagoval [33] rarouš
avatar

#33 rarouš http://www.rarous.net/ nový

#32 Borek: A to si vem třeba Hulána, ten si zas zásedně tyká a přitom ho píše víc lidí (a všichni se podepisujou stejně) ;)

Posláno 17. 12. 2006 v 18.56 | Odpovědět

#34 J.A. http://www.ricansko.info nový

Teď jsem jel taxíkem a při placení mi taxikář (a zároveň soused) odvětil:
„Děkujeme“ :)

Posláno 17. 12. 2006 ve 22.29 | Odpovědět
avatar

#35 Miloš nový

#21 numero: Doktor Vlach mluví o úpadku řemesel – viz http://muj.edisk.cz/…55.31kB.html

Ale povšimněme si, že nebyla řeč o mykání jiné osobě; co si o tom ráčíme myslet?

Což je pořád lepší než jákání („Jedu jedu jedu!“).

Posláno 17. 12. 2006 ve 23.06 | Odpovědět
avatar

#36 zirafka http://zirafka.cz nový

#29 paxik: Myslim, ze mas celkem dobrou sanci vybudovat si jmeno, obzvlast, kdyz se nekdo prehedne a bude te povazovat za mlade od Pixiho.

Posláno 18. 12. 2006 v 0.12 | Odpovědět
Na komentář reagoval [41] Roj

#37 Jirka Pech http://hq.cz nový

#29 paxik: Ještě bys to mohl vyslovovat jako pa:tajma webmasta a frílensa. A pak to bude úplně kúla jéa. ;-) Pokud by to nepomohlo, tak nekorunovaným mistrem v budování kultu je Radek, takže se zeptej kdyžtak jeho.

Posláno 18. 12. 2006 v 1.32 | Odpovědět

#38 Arthur Dent nový

#29 paxik: „part-time freelance webmaster/adwords admin“? Fíha! „Příležitostný námezdní pavučinopán/re­klamoslovní správce“ je titul, co chci na vizitku! :)

Posláno 18. 12. 2006 ve 2.00 | Odpovědět
Na komentář reagoval [39] zirafka
avatar

#39 zirafka http://zirafka.cz nový

#38 Arthur Dent: osobne davam na vizitkach prednost jednoduchemu titulu „guru“, ale tenhle ma taky neco do sebe.

Posláno 18. 12. 2006 ve 2.09 | Odpovědět

#40 SuE nový

my lamy to vidíme tak, že „nas mnógo“, tak co si nemyknout ..

Posláno 18. 12. 2006 v 8.12 | Odpovědět
avatar

#41 Roj http://roj.bloguje.cz nový

#36 zirafka: :-) :-)

juuu, klixem na „Odpovědět“ a ono to zafungovalo! :-)

Posláno 18. 12. 2006 v 10.44 | Odpovědět

#42 carnero http://carnero.info nový

#27 Roj: To asi není dobrý příklad… jen tu reklamu vymýšlelo hodně lidí a ještě víc jich pro Vodafone připravuje služby.

Řekl bych, že jak kde je vhodné to či ono. Web raději od jednotlivce, už jen pro ten pocit že mu pak můžu nadávat, když to zvoře. Zkuste nadávat operátorovi nebo Českým drahám, nejde to. Ale, zase jsou místa, která jednotlivec nezvládne a je lepší když za tím stojí stabilní velká firma. A občas také ne, jsou výjimky.

btw: Jeho Výsost Karel IV. nepodnikal a také si mykal… mykání nemusí mít jen účel vytvořit iluzi mnoha lidí. Ale také iluzi moci (My Josef Vonásek dokážeme všechno!) :)

Posláno 18. 12. 2006 v 10.53 | Odpovědět
Na komentář reagoval [44] Roj

#43 carnero http://carnero.info nový

Ještě drobný dodatek: Některým z komentujících vadí mykaní a kdo ví co ještě. Ale že tu všichni tykají stroji (automatický generátor textů – dgx), to jim nevadí :D

Posláno 18. 12. 2006 v 10.55 | Odpovědět
avatar

#44 Roj http://roj.bloguje.cz nový

#42 carnero: To ale nebylo nic proti nicemu. To byl proste jen forek ;-)

Posláno 18. 12. 2006 v 10.58 | Odpovědět

#45 blesk http://bleskmm gmail com nový

Aloha,

mykani je v pohode, pockejte az vsichni zacnou s onikanim… :-)… Co ja vim a proc sem musel diplomku psat mykanim (psal sem v anglictine) tak jde o slusnost, kdyz se neco takoveho pise, ze to neni ja sem to udelal, ale ja & ctenar…

Jinak, webdesign nedelam :-D, takze o tom vlastne prd vim…

Posláno 18. 12. 2006 ve 14.24 | Odpovědět
Na komentář reagoval [46] Arthur Dent

#46 Arthur Dent nový

#45 blesk: Říká se tomu „plurál skromnosti“ a je to ukrutná zhůvěřilost, zejména ve chvíli, kdy autor píše „uděláme“ o věci, kterou udělal sám. Snesu to u textu, kde autor vybízí k tomu, aby si čtenáři spolu s ním něco zkusili. Například cosi naprogramovat – autor zahájí text tím, že vyzve k nápodobě, „zkusme si společně naprogramovat databázi filmů“ – tam lze předpokládat, že si to čtenáři opravdu zkouší spolu s autorem, a proto vazba „Udělali jsme XXX proto, aby YYY“ nepůsobí nepřístojně.

Ale jinak považuju „plurál skromnosti“ za úlitbu neschopným čtenářům ve stylu „Vidíš, pako, tohle jsem udělal a ty to neumíš, ale aby tě to tak nebolelo, tak budu psát MY…“ Plurálu skromnosti zdatně sekunduje docházení a provedení. „Poté provedeme pocínování spoje, čímž dojde k jeho ochránění před poškozením“ je věta všech vět futrál…

K mykání bych přihodil i onu kouzelnou vazbu, kterou demonstroval Rudolf Křesťan větou z rozhovoru s plavčíkem, v níž si dotyčný stěžuje těmito slovy: „Občané nám nenosí koupací čepice!“

„Dceru jsem pustil na hory a představ si – ona TI SI MI tam zlomila nohu!“ ;)

Posláno 18. 12. 2006 v 15.27 | Odpovědět
Na komentář reagoval [48] Miloš

#47 ringo nový

#8 Shaman:
Ne, já postrádám smysl společnosti, která si hraje na specializovanou firmu, a přitom je to v podstatě „rešeržní kancelář,“ která nic nevytváří, oboru většinou moc nerozumi a hlavně ke zboží či službě nepřidává žádnou svou hodnotu.
Prostě společnost ano ,ale opravdu specializovanou, ne parazita, kterých je tu najednou spousta.

Posláno 18. 12. 2006 ve 22.58 | Odpovědět
Na komentář reagoval [49] zirafka
avatar

#48 Miloš nový

#46 Arthur Dent: docházení a provedení. „Poté provedeme pocínování spoje, čímž dojde k jeho ochránění před poškozením“
Poté dojde k provedení pocínování spojení…případně „Provádím močení, soudruhu majore“.
Tyhle chrchle substantiv, pokud se nepletu, zmiňuje Just v Slovníku floskulí.

Posláno 19. 12. 2006 v 0.59 | Odpovědět
avatar

#49 zirafka http://zirafka.cz nový

#47 ringo: mozna, kdybys takovou spolecnost vlastnil a vynaselo by ti to, tak bys tam tam ten smysl najednou videl (-;

Posláno 19. 12. 2006 v 5.22 | Odpovědět
Na komentář reagoval [50] ringo

#50 ringo nový

#49 zirafka:
Máš pravdu, asi jsem naiva :-).

Posláno 19. 12. 2006 ve 14.17 | Odpovědět

#51 Petr Tichý nový

Myslím, že když si jednotilivec/živ­nostík vytvoří dobré jméno není už nic co by mělo větší váhu než jeho jméno.
Možná tak realizační tým ve vedení s tím oným.

Když bude existovat jedna firma Vidlákov-webdyzajn-pro-fšechny a majitel a jedinný „webdyzajnr“ si řekne, že mu firmička nevynáší tak zkrachuje a okamžitě na to založí firmu:
„La webdesigne internacionále,“ regne si .com doménu a je king a nikdo neví, že je to ten samý Pepa.

Proto myslím, že když si někdo poctivou kvalitní prací a vřelým přístupem „vybuduje“ jméno tak to je umění a přináší to ovoce.

Posláno 19. 12. 2006 v 15.12 | Odpovědět

#52 Majkls nový

…Nabízí se otázka, jak odhalit jednočlenné komando :) Jinak samozřejmě ve světe velkých firem se jedinec ztratí. Je teda lepší my :) .. Ehm musím jít upravit stránky.

Posláno 22. 12. 2006 v 19.50 | Odpovědět
avatar

#53 Martin nový

Ahoj, je to hodně pěkně napsané a vede to k zamyšlení. M

Posláno 4. 1. 2007 ve 12.51 | Odpovědět
avatar

#54 Pavel Soldán http://www.pise.cz nový

něco na tom je, zvážím to :)

Posláno 5. 1. 2007 v 15.39 | Odpovědět

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře.

Výtah na začátek článku na první komentář

Názory čtenářů v diskusích nejsou názory provozovatele webu, a ten za jejich obsah neodpovídá.

Poslední články

Projekty

Statistiky

Odběr zpráv