Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky

8
prsinec
2006

polo-pochva-la

Jsme to ale vyspělá společnost!

Tuhle jsem napsal příměr, že nutit lidi přeorientovávat se na jiné prohlížeče jen proto, že sami máme jiné preference, je zhruba stejně moudré, jako nutit homosexuály přeorientovávat se, opět proto, že sami máme jiné preference.

Článek vyvolal vlnu nepochopení. Zatímco všichni měli plné hrsti soucitu s homosexuály, kteří se přeci nemůžou změnit jen-tak-že-chcem, tak pro uživatele (navíc majoritních) prohlížečů se porozumění jaksi nedostávalo. Ironií je, že právě na tohle měl článek poukázat ;-)

Odbočka: konkrétně v mém případě znamená opustit jádro Internet Exploreru více než tři kliknutí:

  1. kontaktovat autora čtečky FeedDemon
  2. ukecat ho, ať do ní zakomponuje jádro Gecko
  3. a to do verze FeedDemon 1.5 (jiné mi nevyhovují a nemám je koupené)
  4. kdyby za modifikaci něco chtěl, zaplatit mu to

Co je jednodušší, vyřešit tohle nebo se vyspat s chlapem:-)

doplněno: tak přehodit FeedDemon na Gecko je skutečně na tři kliknutí, díky Milane. Jenže má to spoustu much, asi se vrátím k původnímu jádru :-(

Trvale udržitelná kráva

Článek nebyl úplně polopatistický, ale to je nakonec má snaha, podat téma malinko jinak. Aby ten poslední „docvak“ byl už na čtenáři. Pokud zůstane téma nepochopeno, nedá se nic dělat. Ale neměl by to být důvod napsat krutý a nasraný komentář. Leč to se stalo nesčetněkrát a přineslo to hned několik pozitivních momentů.

Nejprve, Arthur Dent reagoval sérií parádních článků Trvale udržitelná kráva, Kráva č. 2 a telátko, o kterých bych řekl, že je jich až škoda na blog. Prostě zase tím zvedl Ladislavu.

Za druhé – já jsem si ujasnil některé postoje a od nynějška mažu všechny komentáře, které neshledám přínosnými, a to bez oka mrknutí. O cenzuře nemůže být řeč, komentáře nejsou schvalované a mazání obvykle provádím v okamžiku, kdy už je mají všichni bezpečně uložené v RSS čtečce.

A za třetí – uvědomil jsem si, že jsme skutečně vyspělá společnost. Tedy v některých ohledech určitě.

A zase ti homosexuálové

Mé přirovnání vymítačů Internet Exploreru k vymítačům homosexuality stavělo na jedné zdánlivé samozřejmosti. Na tom, že všichni víme, že homosexualita není nemoc. Že jsme k ní tolerantní. A vůbec nikoho z komentujících to ani nenapadlo zpochybnit.

Teprve později jsem ji uvědomil, že tohle je vážně mazec. Náš národ je neobyčejně tolerantní, ve světovém měřítku pomalu unikát. Kdybych podobný článek napsal v jiné zemi, nebo kdybych ho napsal u nás před 10–15 lety, mohl by vyznít diametrálně odlišně.

Abych to odlehčil

Nedávno dávali v televizi pořad o homosexuálech natočený krátce po revoluci. Mladičká Jílková s hubeňoučkým Hromadou zpovídali chodce na ulici a jejich názory konfrontovali s tehdy neznámými sexuology. Dotazovaní prakticky nerozlišovali mezi homosexuálem a pedofilem, byl to pro ně prostě grázl a feťák. Na to velmi trpělivě odpovídal mladičký Zvěřina a jeho kolegové, tedy lidé, kteří jsou strůjci onoho veletoče v myšlení veřejnosti. Úspěšní strůjci.

Nicméně, když jsem slyšel už pátý velekorektní rozhovor na téma „Co je a není homosexualita“, napadla mě taková blbost:

  • Reportér: Pane doktore, lidé si hodně pletou homosexuály s pedofily.
  • Respektovaný sexuolog: Ano to je pravda, docela často si to pletou.
  • Reportér: Ale to je velmi vážný omyl, přeci, zaměňují to s tak nebezpečnou úchylkou!
  • Sexuolog: No tak ano, je to sice docela děsivá úchylka, máte pravdu, ale vona zase tak gór moc nebezpečná není…
  • Reportér: Jakto že není? Vždyť jde o znásilňování bezbranných dětí!
  • Sexuolog: Jo vy myslíte pedofilii. Tak to samozřejmě je nebezpečná úchylka, velice.

…no říkal jsem blbost, no… :-)

napsáno 8. 12. 2006 | shlédnuto 9947x | nahoru

Komentáře RSS 2.0 komentářů » přidat

avatar

#1 Trupik http://trupik.aspweb.cz nový

Třeba by se to dalo rozšířit – mazat všechen obsah, který není shledán přínosným, autory, kteří nejsou shledáni přínosnými… :o)

Jinak buďto jsi do toho pořádně zapálený autor, když publikuješ ve dvě ráno (nebo to máš nějak ošéfovaný v redakčním systému?)

Posláno 8. 12. 2006 ve 2.11 | Odpovědět
Na komentář reagoval [3] David Grudl

#2 Ondra nový

Chm, že by si to všichni vzali k srdci a už nikdo nechtěl reagovat?

(No a než sem to napsal tak už su druhý)

Co když homosexuailta je (nebo za pár le bude) opravdu léčitelná? (Víceméně se to dá přirovnat k vegetariánům.)
Měli by sme si nechávat vždy zadní vrátka v našich názorech. (To možná zní s ohledem na toto téma úchylně, ale doufám, že se to dá pochopit, co je tím myšleno.)

Na druhou stranu je homosexualita na stejné úrovni jako pedofilie, jenom jde o toleranci společnosti. Jedno už je povolené, druhé zatím ne. A vývoj může jít oběma směry.

Nejlíp to měli vyřešené tady s těma úchylkama ve starém římě.

A ještě taková poznámka na závěr, taky bych chtěl jednou uveřejňovat na svém blogu odkazy na pochvalné články na jiných blozích :)

Posláno 8. 12. 2006 ve 2.13 | Odpovědět
avatar

#3 David Grudl http://davidgrudl.com nový

#1 Trupik: jsem noční tvor. Právě mám odpoledne a uvažuju, co si dát na oběd ;)

#2 Ondra:

Co když homosexuailta je (nebo za pár le bude) opravdu léčitelná

Vždycky říkám, že až vynalezou lék na homosexualitu, bude to pěkněj průšvih :-))

Posláno 8. 12. 2006 ve 2.23 | Odpovědět
Na komentář reagoval [29] ringo
avatar

#4 zirafka http://zirafka.cz nový

Ten nadpis je tak kvuli SEO?

Posláno 8. 12. 2006 ve 3.50 | Odpovědět
Na komentář reagoval [7] David Grudl [8] Martin Knotek

#5 Abraxis nový

Taky vždycky říkám, že až vynalezou lék na homosexualitu, bude to pěkněj průšvih :-))

To jako lek, ze se ze vsech stanou homosexualove? No, to bude prusvih…

;-)
Posláno 8. 12. 2006 ve 3.50 | Odpovědět
avatar

#6 Milf nový

To je zase den!
Jdu po pochvě a tady povídání o kravce, homosexuálech, … čert vem všechny vyhledávače. :-P

Posláno 8. 12. 2006 v 7.19 | Odpovědět
Na komentář reagoval [7] David Grudl
avatar

#7 David Grudl http://davidgrudl.com nový

#4 zirafka: #6 Milf: co máte všichni s tím SEO? Tohle není e-shop ;)

Posláno 8. 12. 2006 v 7.22 | Odpovědět
Na komentář reagoval [9] Milf
avatar

#8 Martin Knotek http://blog.vyvojar.cz/dotnet nový

#4 zirafka: Jestli ano, tak je to docela mazany figl.

Posláno 8. 12. 2006 v 7.22 | Odpovědět
avatar

#9 Milf nový

#7 David Grudl: No však píši, hledám sexshop, … to jsem tady správně? ;-)

… a dost! 8-)

Ať nejdu tak daleko z cesty, tož se pochlubím, četl jsem zatím všechny příběhy o kravce, i poslední o telátku a s napětím očekávám, zda dojde i na chovatele (mohlo by).
Homosexualitu nepotírám, IE používám, ne vždy Ti rozumím, … ale jinak jsem naprosto v pohodě. :-)

Posláno 8. 12. 2006 v 7.39 | Odpovědět
avatar

#10 Milan Kryl http://www.pekne.cz/ nový

Davide, pokud máš problém jen s tím FeedDemonem, tak zkus tohle :)

http://kryl.info/…ostni-update

v některé novější verzi je to dokonce i jako EXPERIMENTAL položka v nastavení :)

Posláno 8. 12. 2006 v 8.01 | Odpovědět
Na komentář reagoval [12] David Grudl

#11 Pjotr http://sietook.druskova.sk nový

Pozerám, že slobodu prejavu nechápe viac ľudí, ako sa zdá. Myslí sa v opačnom smere. Veľa ľudí si myslí, že keď je tá super sloboda prejavu, môže napísať (povedať) čokoľvek (skutočne čokoľvek). No mali by sme mať nejaké mantinely slušnosti.

Posláno 8. 12. 2006 v 8.06 | Odpovědět
avatar

#12 David Grudl http://davidgrudl.com nový

#10 Milan Kryl: díky za odkaz, to je zajímavé, vyzkouším to.

A propos: já problém nemám ;)

Posláno 8. 12. 2006 v 8.11 | Odpovědět
avatar

#13 Trupik http://trupik.aspweb.cz nový

#2 Ondra: Hele nech vegetariány na pokoji jó . Abych náhodou nezačal hledat lék na vás ostatní, masožrouty…

Posláno 8. 12. 2006 v 8.18 | Odpovědět
avatar

#14 Roman http://www.c64.sk nový

Na NYX-e to funguje tak, že board ktorý má na starosti nejaký človek si drží úroveň tým, že je pravidelne prečistený od vecí čo sú offtopic. V každom boarde je napísané čo tam patrí a čo nie, takže ak tam niekto pridá kravinu, tak je to na vlastné rizoto. Občas sa to zvrhne, ale úroveň odbornejšie zameraných auditiek sa vďaka tomu drží pomerne vysoko.

Posláno 8. 12. 2006 v 8.44 | Odpovědět
Na komentář reagoval [47] rony

#15 Martin Trčka nový

#2 Ondra: Pokud je to úmyslná provokace (nebo ironie), tak se omlouvám, že jsem na ni skočil.

Ondra napsal: „Co když homosexuailta je (nebo za pár le bude) opravdu léčitelná?“

Docela dost lidí (např. jde o oficiální stanovisko World Health Organization) si myslí, že homosexualita není nemoc. A když něco není nemoc, těžko na to může existovat „lék“.

Ondra napsal: „Na druhou stranu je homosexualita na stejné úrovni jako pedofilie, jenom jde o toleranci společnosti. Jedno už je povolené, druhé zatím ne.“

A pak je tu ještě jeden rozdíl (pro některé jistě úplně zanedbatelný), že homosexualita se týká typicky dvou dospělých jedinců, kteří vše dělají dobrovolně, zatímco u pedofilie je typicky jedno dítě (nedospělý jedinec), které ještě nemusí všechno chápat, a je otázkou, zda vše dělá úplně dobrovolně.

Posláno 8. 12. 2006 v 8.51 | Odpovědět
Na komentář reagoval [16] David Grudl
avatar

#16 David Grudl http://davidgrudl.com nový

#15 Martin Trčka: je to od pedofila neomluvitelný zločin, i kdyby to dítě dělalo dobrovolně. Zhroutí se z toho třeba až po deseti letech, až mu to dojde.

Posláno 8. 12. 2006 v 8.55 | Odpovědět
avatar

#17 tark http://fotoblog.blacksuns.net nový

Davide, já už žádnou RSS čtečku nepoužívám, teda používám, ale zvláště… Dospěl jsem k názoru, že je to k ničemu, takže mám webový agregátor na svojí adrese, kde se CRONem vždycky po určité době zavolá určitý skript, který aktualizuje databázi… A tenhle agregátor ještě umí vygenerovat RSS kanál, který mám ve své čtečce v Opeře, ale tu moc nepoužívám :D

Posláno 8. 12. 2006 v 9.34 | Odpovědět

#18 Arthur Dent nový

DGX, to máš tak: Ne že bychom byli TAK MOC vyspělá společnost, to bude spíš tím, že internet (a tvůj blog) ještě nejsou pořádně rozšířené. Jen počkej, až dorazí do kdejaké vísky za Kutnou Horou. Nebo – zkus tam zajít a v místním diskusním fóru (čti: hospodě) položit dotaz o homosexualitě… :) Jinak díky za pochvalu, kapříci dopluli a příští téma na vzájemné poplácávání dávám já, ju? PS: A co fýdrýdr? Na něj bys neměl fígl? PPS: Mám nápad a ídeu, jen ji dotáhnout…

Posláno 8. 12. 2006 v 9.52 | Odpovědět
Na komentář reagoval [81] pankreas
avatar

#19 Mark2 nový

Myslím že už se v té hlouposti nějak moc patláš. Příměr homosexualita .. užívání MSIE je sice originální, ale tím to asi tak končí – je to prostě nesmysl, stejně jako srovnávat snahu o konkurenční prostředí (které přiznejme si před Firefoxem v této oblasti neexistovalo a zavánělo to tvrdým diktátem ze strany MSIE) s „léčením homosexuálů“. Mám dojem že pokud se v tom budeš ještě pár článků vrtat, bude tě mít za cvoka každý, kdo se ve věci alespoň trochu orientuje.

Posláno 8. 12. 2006 v 10.01 | Odpovědět
Na komentář reagoval [20] spacák [24] llook
avatar

#20 spacák nový

#19 Mark2: no tak dgx, není ti to už trapné používat tak dokonalý generátor komentářů? a lepit si sem takové výstavní exempláře!? mám tě rád, dokážu k tobě být shovívavý, ale tohle jsi už opravdu přeťáp!

Posláno 8. 12. 2006 v 11.07 | Odpovědět
Na komentář reagoval [21] Roman
avatar

#21 Roman http://www.c64.sk nový

#20 spacák: Súhlasím. Je hrozné kam až je DGX schopný vo svojej zvhrlej fabulátorskej mánii zájsť. Fuj. ;-)

Posláno 8. 12. 2006 ve 13.07 | Odpovědět

#22 Ondra nový

To, že si docela dost lidí myslí, že homosexualita není nemoc neznamená, že to není nemoc a stanoviska organizací se mění v čase docela radikálně.
Nicméně i kdyby se přišlo na to, že je to nemoc, tak není jisté, že na ni bude lék a i kdyby lék byl tak podle mě nebude zájem se dát léčit.

Mě je jedno, jestli někdo rád holky nebo vdolky. Spíš mi to příjde zajímavé, že z biologického hlediska na zachování rodu je to slepá ulička. Geneticky se homosexualita dál nešíří (nebo se o tom zatím neví). Je to logické např. ve vězení nebo jako sexuální experiment.

Na druhou stranu pedofilie (ne že bych ji chtěl obhajovat, jen poukazuji na rozdíl) je podle mě spíš o výběru partnera opačného pohlaví. Někdo má rád tlusté/tenké a někdo staré/mladé. A abych ještě vysvětlil, tak je jasné, že to musí být dobrovolné z obou stran. Ale to se vzathuje i k normálnímu vztahu nebo k té homosexualitě. Nebo naopak nemusí k ničemu dojít a vy prostě máte rád sousedku i když jí je 13 a vám 40. Např v někde v Africe je to úplně běžné (ikdyž tam je běžných víc věcí) a u nás za to člověka zavřou a společensky vyčlení.

A když už sem se tak rozepsal … nechci vyvovávat žádný flame, ale s tím vegetariánství je úplně stejné. Prostě někdo nemá rád maso a sám se rozhodne ho nejíst. On by maso jíst mohl, ale nechce.

Posláno 8. 12. 2006 ve 14.26 | Odpovědět
Na komentář reagoval [23] Lokutus [24] llook [26] #13

#23 Lokutus nový

#22 Ondra: To, že si někdo myslí, že homosexualita je nemoc , neznamená, že má pravdu a stanoviska organizací s tím nemají nic společného už z principu.

Posláno 8. 12. 2006 v 16.09 | Odpovědět
avatar

#24 llook http://llook.wz.cz/weblog/ nový

#2 Ondra:

Jedno už je povolené, druhé zatím ne.

Co není zakázáno, je vlastně povoleno. :-)

#19 Mark2: Ha ha ha ha ha! :-D

#22 Ondra: Pokud se ti líbí třináctky, tak asi nebudeš pedofil, ale nějaké jiné cizí slovo, které si teď nepamatuju. Pedofilií se označuje fascinace osobami před započetím puberty.

Posláno 8. 12. 2006 v 16.30 | Odpovědět

#25 -fim- nový

To, že si někdo myslí, že homosexualita neni nemoc , neznamená, že má pravdu a stanoviska organizací s tím nemají nic společného už z principu…

Ale vážně – když se řekne homosexualita, jestě se nic neřeklo, je potřeba rozlišovat mezi homosexuální orietací a homosexuálním jednáním.

Posláno 8. 12. 2006 v 16.37 | Odpovědět

#26 #13 http://mmister.com/ nový

#22 Ondra: Sex s třináctiletou není (kdy už) pedofilie, ale hebefilie. A je v tom dost velkej rozdíl. Pedofily totiž vzrušujou malý děti, který ještě nikoho normálního vzrušovat nemůžou, protože nemají vyvinutý sekundární pohlavní znaky.

Posláno 8. 12. 2006 v 16.41 | Odpovědět

#27 paranid nový

zeptám se blbě neboť si asi sedím na vedení, ale kdo je Ladislava? :-/

Posláno 8. 12. 2006 v 17.17 | Odpovědět
Na komentář reagoval [28] Arthur Dent

#28 Arthur Dent nový

#27 paranid: Jde o paní, co v Telecomu hlásí přesný čas. A když jí do toho telefonu něco řekneš, tak ji to nadzvedne.

Posláno 8. 12. 2006 v 18.52 | Odpovědět

#29 ringo nový

#3 David Grudl:
A což teprve na heterosexualitu ;).

Posláno 8. 12. 2006 ve 23.31 | Odpovědět

#30 aTeo nový

Písničkář Jaroslav Hutka je heterosexuál, ale přátelí se s Hromadou. Tak jsem mu poslal tuhle zákeřnou jízlivost: http://ateo.cz/…t//2.539.jpg a on ji zlomyslně přeposlal Hromadovi. Hutka mi zase přeposlal jeho pobavenou reakci. Z toho jsem usoudil, že homosexuálové nemohou být normální, páč normální člověk by se urazil. Oprávněně… ;)

Posláno 9. 12. 2006 v 0.52 | Odpovědět
avatar

#31 Onecar http://onecar.php5.cz/rs nový

Drahý Davide,
ačkoli mladší než ty, dolovím si Ti tykat.

Jsem typický prototyp tvého „vymítače Internet Exploreru“, napsal jsem o tom dokonce i článek.

Proč vymítám? Je nezbytně nutné, aby si lidé uvědomili, co je to operační systém, že to není jen Windows (mnohdy ani nevědí, co mají za verzi), co je internet (ano, internet opravdu není to modré éčko na hlavní obrazovce) a že existují věci jako prohlížeče internetu. To by sis měl uvědomit, jakákoli osvěta přínosná je a toto není nic jiného.

Pedagog informatiky: Zapněte si internet poklepáním na to éčko na Ploše a přejděte mi na www.seznam.cz).

Posláno 9. 12. 2006 v 17.55 | Odpovědět
Na komentář reagoval [33] David Grudl [34] Arthur Dent

#32 Filosof http://blog.filosof.biz/ nový

Lochčím se lochčím – článek sqělý, vtip na konci ještě lepší, můj komentář sice ontopic, leč naprosto neužitečný :), tak doufám, že Ti aspoň udělá radost.

Posláno 9. 12. 2006 v 18.42 | Odpovědět
Na komentář reagoval [33] David Grudl
avatar

#33 David Grudl http://davidgrudl.com nový

#31 Onecar: proč taková hezká slova o osvětě, když tvůj článek vše uvádí na pravou míru?

Takže – proč vymýtáš? Protože nechceš nebo neumíš vyrobit web pro Internet Explorer. A svůj problém bezohledně přenášíš na ostatní.

Je to samozřejmě jen tvoje věc. Ale nazývejme motivaci pravým jménem.

#32 Filosof: když komentář udělá radost, tak je samozřejmě přínosný :)

Posláno 9. 12. 2006 ve 20.31 | Odpovědět
Na komentář reagoval [36] Onecar

#34 Arthur Dent nový

#31 Onecar:

je nezbytně nutné, aby si lidé uvědomili, co je to operační systém, že to není jen Windows (…), co je internet (…) a že existují věci jako prohlížeče internetu."

Opravdu je to nezbytně nutné, nebo je to jen pohodlnější pro webkodéry? Je opravdu nezbytně nutné aby si lidi uvědomili rozdíl mezi HDi, TDi, CDi a GDi, aby znali průběh křivky točivého momentu motoru a aby znali poměry převodů pro jednotlivé stupně řazení? Opravdu? A proč? Tyto informace jsou jim k ničemu, pokud si potřebují dojet do města na nákup. Stejně tak jim jsou k ničemu informace o tom co to je OS, co je internet a co přesně je prohlížeč, když si chtějí přečíst svůj internetový magazín. K jízdě autem stačí vědět na co se má šlapat, nejen že člověk nemusí znát princip třecí spojky, ale dokonce ani nemusí vědět, jak se ten pedál jmenuje. Stejně tak mu pro pohyb na internetu stačí znát „modrý éčko“.

To že s tím tobě podobní kodéři mají problém je jen a jedině JEJICH problém, nikoli problém jejich uživatelů.

A to se odvážím tvrdit, že v ČR je víc lidí, co jezdí autem a neznají princip spalovacího motoru, než netových surfařů neznalých pojmu „prohlížeč“.

Posláno 9. 12. 2006 ve 20.49 | Odpovědět

#35 Lukáš Havrlant http://atd.havrlant.net/ nový

Souhlasím s Arturem, na světě jsou důležitější věci „na osvětu“ než problematika operačního systému nebo modrého éčka. A přesvědčovat lidi, ať konvertují na jiný prohlížeč, protože já něco neumím je zbabělé. O něco lepší důvod je, aby konvertovali na jiný prohlížeč, protože MSIE něco neumí. To sice není tak zbabělé, ale zase je to více méně zbytečné, protože se to stejně nepovede (ty případné procenta jsou bezvýznamné, stejně tu technologii, kterou MSIE neumí nebudeme moci použít, dokud se překonvertovaní nebudou blížit 100%). Takže ideální varianta je tlačit na Microsoft, aby vylepšoval svůj prohlížeč a nesnažit se přesvědčovat lidi o něčem, čemu stejně nerozumí a je jim to šumák.

Posláno 10. 12. 2006 v 1.04 | Odpovědět
Na komentář reagoval [36] Onecar
avatar

#36 Onecar http://onecar.php5.cz/rs nový

#33 David Grudl: Nakonec jsem to zoptimalizoval. Ne že bych to neuměl, ale diametrální odlišnost mně jednoduše nasrala.

Zajímalo by mě, kolik z vás tráví čas s patnáctiletými lidmi v učebnách IVT. Já s nimi trávím každý týden 2 hodiny a může vám říct, že tito lidé jednoduše neví o tom, že něco jiného než Internet Explorer existuje. Jistě, slyšeli něco o nějakém Firefoxu, jenže neznají URL. Můžete jim stokrát vysvětlovat, že stačí do Googlu zadat „Firefox“ a získají lepší prohlížeč, než momentálně mají. Můj otec přešel na FF, protože mu někdo dal tip. Dneska nechce o IE6 ani IE7 vůbec slyšet, a to zkoušel oba dost podrobně.

Je to tedy jenom otázka lenosti a neznalosti. Já se odvážím tvrdit, že Internet Explorer 6 je koncepčně zastaralý prohlížeč (neumí taby, nemá RSS čtečku – minimálně to první je důvod vážný) a právě proto je logické, když se přejde na něco jiného. Nikomu nevnucuju svůj prohlížeč, max. doporučím.

Stále si za svým názorem stojím. Když máte nekvalitní televizi, koupíte si novou. Když máte nekvalitní prohlížeč (a to nemyslím z hlediska webdesignu), pořídíte si nový a to zdarma. Když jsem lidem v IVT ukázal v Opeře taby, čuměli na to jako na zjevení. První otázka byla: „Pošleš mi to na mejl?“ (kdepak odkaz na stažení, pěkně jako přílohu, tady je pěkně vidět, co je v mládeži zakořeněno).

#35 Lukáš Havrlant: Zbabělé to je. Svým článkem jsem se tak trošku zamotal, na jednu stranu je pravda, že jsem ho napsal proto, že jsem neuměl web hned napoprvé zoptimalizovat pro IE, na druhou stranu jsem chtěl právě těmto lidem ukázat, že jsou lepší prohlížeče než IE6. Za tím si stojím, každý, koho osobně znám a zkusil něco jiného, než IE, na tom taky zůstal.

Posláno 10. 12. 2006 v 10.03 | Odpovědět
avatar

#37 Jan Smitka nový

#36 Onecar: no, já také trávím s patnáctiletými lidmi v učebnách IVT týdně 2 hodiny, ale musím konstatovat, že se setkávám s poněkud jiným problémem… U nás spíš učitelé neví, že něco jiného než IE existuje. Nevím, jakou školu a třídu konkrétně navštěvuješ, ale musím říct, že u nás ve třídě FF používá zhruba 2/5 lidí, další cca 1/4 poslouchá Operu a zbytek jsou holky, který nějakej prohlížeč nebo počítač prostě a jednoduše nezajímá, hlavně že to funguje a že se dostanou na e-mail. Na zbytku školy je situace obdobná, jenom počet těch holek je v každý třídě jinej. Takže si laskavě suď svojí skupinku patnáctiletých lidí a negeneralizuj to na všechny.

Posláno 10. 12. 2006 ve 12.28 | Odpovědět
avatar

#38 ameeck http://www.ameeck.net nový

#36 Onecar: Jak už rekl Arthur, možná v trochu jiné formě, ty lidi to nepotřebují, k tomu aby si zkontrolovali mejl, najeli na chat či nějaký jiný komunitní server víc tabů nepotřebují, rss většina bežných uživatelů v životě nepoužije, protože jej opět – nepotřebuje. Trh je diktován bezprostředními potřebami uživatelů, proto taky IE se nemusí bát o svoji pozici, a nemusí se bát ani fanatiků šířící osvětu o…trvale udžitelné krávě? Kdo z tvých znamých potřebuje všechny ty vymoženosti? V IE mají jistotu, že ho najdou všude a neztratí se v něm, je to jeho výhoda, že je téměř idiot-proof(ano, čekám zpetnou ránu v podobě bezpečnostních děr atd.). Kdežto co, Opera, sám strávim půl hodiny, než si ji nastavim podle svého gusta(ano, použivám ji, a miluju), takže pro mě odpadá možnost ji použít jinde než na svym nb. Ne omlouvám se, už se ponořuju sám do toho bahna a začarovaného kruhu…jde mi o to, že spíš než to aby ses pokoušel vyhrát v týhle zoufalý bitvě v ještě zoufalejší válce, nauč se optimalizovat, a využij ten čas, který využiješ k tomu napsat plamenný anti-komentář k tomu, aby ti stránka šla pěkně a pohodlně všude…

Posláno 10. 12. 2006 ve 12.36 | Odpovědět
avatar

#39 Roman http://www.c64.sk nový

#36 Onecar: Ja len dodám zopár subjektívnych pohľadov založených na objektívnom posúdení reality. Firefox sa snaží čo najviac podobať na IE pretože IE je jednodcuhý a pohodlný. Firefox sa však na rozdiel od IE pomašie púšťa, má vyššie nároky na pamäť a musíš si ho nájsť a doinštalovať. Opera je už iná kategória. Tá sa vždy snažila odlíšiť, byť lepšou, rýchlejšou, stabilnejšou, menšou a preto je taká úspešná a akceptovaná. IE7 využíva podobnú taktiku… skopíroval to dobré, ale „vylepšil“ niektoré veci tak, aby sa odlíšil. Nie vždy je to ľahko stráviteľné (napr. refresh napravo od URL riadku mi pripadá divný) ale je to psychologická finta ktorej účinok sa dá očakávať. Ľudia to budú považovať za pokrok, novinku a hlavne.. zvyknú si na to. Všetko ostatné pre nich bude zasa divné. FF v takom prípade nezostane nič iné ako svoj interface priblížiť IE7. Je to (obrazne povedané) hra mačky z myšou, a Microsoft má žiaľ (?) stále navrch.

Posláno 10. 12. 2006 ve 12.55 | Odpovědět
Na komentář reagoval [40] Roman
avatar

#40 Roman http://www.c64.sk nový

#39 Roman: Ešte by som rád dodal, že ak chce FF vyhrať.. alebo aspoň výraznejšie sa presadiť. Musí jeho vývoj byť podstatne rýchlejší a výraznejší ako doteraz. Musí sa výraznejšie odlíšiť, udávať tón a nie sa len snažiť byť alternatívou.

Posláno 10. 12. 2006 ve 12.59 | Odpovědět

#41 Arthur Dent nový

#36 Onecar: Celé by se to dalo přepsat takto: „Já vím co je pro NĚ nejlepší!“

Vezmu jako příklad mou šestapadesátiletou matku. Ta se připojuje na internet proto, aby „mi poslala mail“, nebo tehdy, když jí nadiktuju adresu nových fotek z dovolené. A pak je jí naprosto jedno, že její prohlížeč nemá RSS čtečku a prohlížení v TABech. Z čistě utilitárního hlediska je PRO NÍ nejlepší ten prohlížeč který zrovna má. (Všimni si že jsem nenapsal který to je.) Dobrý je každý, který dokáže udělat to co potřebuje, a nejlepší je ten, který má po ruce.

Jinak z obou tvých komentářů čiší přesvědčení o tom, že tvůj obor je ten nejdůležitější a že se taknějak nemůžeš smířit s tím, že jsou lidé, kterým je ukraden a kteří se o něj zajímají čistě jen z utilitárních důvodů… Nechodí na internet stahovat RSS kanály, nechodí na dvacet stránek a nemají tu potřebu. Jdou (třeba) na svůj chat a tam žvaněj s kamarádama. Víc nepotřebujou. Stejně tak já nepotřebuju znát nic o trakcích, když chci jet vlakem. Nemusím vědět nic o metabolismu, když se rozhoduju, jestli si dám kuře nebo kachnu. Smiř se s tím, že tvůj obor bude vždy zbytek populace zajímat jen do míry nutné k tomu, aby využili jeho služeb. Nikoli aby je využívali „nejlépe“. Brečíš stejně jako brečí finančníci, když vidí, že lidé své úspory pořád dávají „na knížku“. Skuhráš, že je třeba jim říkat, že mají investovat do cenných papírů a do dluhopisů a do spoření a pojištění…

Zdarma ti dám radu: Počítej s tím, že internet je (nebo brzo bude) v podobné situaci jako třeba rádio – ty lidi nezajímá jak to funguje, jen vědí, že mají zmáčknout tohle a otočit tímhle a bude jim hrát jejich Seznam.cz. Pardon, Evropa2. A ty se můžeš, coby (dejme tomu) hudební dramaturg tisíckrát rozčilovat nad tím, že ta rádia s malým repráčkem nedokážou věrně reprodukovat frekvence nad 12kHz a že by tedy všichni měli přejít na hifivěže s třípásmovými repráky a subwooferem, aby ocenili tu skvělou muziku co jim nabízíš…

PS: Chtěl bych mít korunu za každého, kdo píše „Svého otce (strýce, bratrance, dědu, babičku, neteř, kolegu, kamaráda…) jsem přesvědčil, aby přešel na FF a on si to teď moc pochvaluje“. A ještě raději bych měl korunu za každý případ, kdy dotyčný otec (strýc, bratranec…) ve skutečnosti nezaregistroval podstatnou změnu a používá FF jen proto, že „mu kluk říkal, že to je lepší“. :)

Posláno 10. 12. 2006 ve 13.15 | Odpovědět
Na komentář reagoval [42] Lokutus [44] David Grudl

#42 Lokutus nový

#41 Arthur Dent: Přijde mi to, jako nějaký syndrom nepostradatelnosti – jakési hypertrofované ego. Je naprosto nezbytné, aby všichni uživatelé pochopili, že modré éčko není internet. Pravý internet je totiž ta zrzavá liška. Tu tam sice ve výchozím stavu nemají, ale dyk stačí pohledat v googlu slovo firefox, najet na ty pravé stránky, zorientovat se v nich, stáhnout ten pravý program, nainstalovat ho, nastavit jako defaultní, pak stáhnout ze stejných stránek ještě modrého orla, nainstalovat ho, nastavit jako defaultní, nastavit si pop3 a smtp účty… A to všechno by měli zvládnout lidi, kteří vesměs umí maximálně spustit MS Word, MS Excel a třeba ještě chápou co je e-mail. Takže prostě brnkačka.

#36 Onecar: Mám jednu radu. O ničem s uživateli nediskutujte a dejte jim do ruky hotový počítač, kde bude všechno nainstalováno a rozchozeno. Ukážete jim kde si pustí internet, kde si můžou napsat dopis, kde tabulku a kde mohou poslat a přijmout mail. Nejlépe, když budou mít všechny používané ikonky hned na ploše. A pak budou spokojeni a zpravidla nebudou mít ani žádné otázky. Tak to dělám já.
Je to sice pro vás neustálá odpovědnost, protože když se tomu člověku něco na tom stroji pokaká, bude okamžitě volat vám, ale na druhou stranu je to lepší, než mu sáhodlouze vysvětlovat něco, co ho vůbec nezajímá. Většinu těch lidí ty kecy o zrzavých liškách, bezpečnosti, použitelnosti, zlém Billu Gatesovi apod. vážně nezajímají. Třeba si to ze slušnosti poslechnou, ale celou dobu si myslí něco o prd.li. Stejně jako chtějí přivést domů novou televizi, vybalit ji z krabice, sednout do křesla s ovladačem v ruce a přepínat akorát programy – jako chtějí sednout do auta a jet a jsou ochotni akceptovat maximálně informace o tom, kam se co má dolít, když tahle ručička klesne na červenou úroveň, tak i s tím počítačem je to stejné. Chtějí to zapnout a něco na tom dělat – psát dopisy, posílat emaily, brouzdat po internetu apod. Je jim úplně ukradené, co se kam má nainstalovat, aby to chodilo. A tuplem je jim ukradené, jak to nastavit, aby to mělo lepší performance, pokud to nejsou nadšenci. Takže před ně položte hotový produkt, řekněte že internet se zapne touhle zrzavou lištičkou, případné námitky o modrém éčku utněte v zárodku slovy, modré éčko tady není, zrzavá lištička je lepší a modré éčko používají jen lamy a oni to budou akceptovat, protože vy jste guru a hlavně po nich nechcete nějakou činnost, nebo nedej bože příliš přemýšlení. A bude to mít i druhotný efekt, protože pokud jim to podáte jako nezpochybnitelnou pravdu, budou se za tu pravdu bít i s ostatními uživateli, kteří jsou takové lamy, že stále ještě používají modré éčko, přestože můžou mít zadarmo lepší zrzavou lišku. Budou mít pocit, že jsou do něčeho zasvěceni, že mají informační náskok před ostatními. Budou šťastni, že se mají čím chlubit. A to je ten správný motor pro pokrok. Žádné suchopárné informace, ale čirá lidská závist a pocit výjimečnosti.

Posláno 10. 12. 2006 ve 14.49 | Odpovědět
Na komentář reagoval [45] Roj
avatar

#43 H*H* http://www.ekrazit.tk/ nový

Že se homosexuálové nemohou množit? A co dcera Cheneyho? V poslední době je internet plný článků, jak má lesbický vztah a je těhotná, ale o technických detailech ani slovo, jako by to bylo samozřejmé :-)) Chápu, chyba je kdesi na straně médií.
Co se týče těch sexuologů – obávám se, že už brzy přijdou doby, kdy nás budou vybízet k toleranci pedofilie, stačí se koneckonců podívat, kam to došlo v Holandsku. K toleranci lidí s jinou orientací stačí naslouchat zdravému rozumu a nevěřit mýtům a pomlouvačným bájím, ale k zasvěceným soudům „sexuálních revolucionářů“ v čele s potratářským neonacistou Radimem Uzlem bych byl rovněž velmi obezřetný.

Posláno 10. 12. 2006 v 19.37 | Odpovědět
avatar

#44 David Grudl http://davidgrudl.com nový

#41 Arthur Dent: sehnal jsem matce starší mašinu na posílání SMS a poštu. Outlook Express, Internet Explorer, Dreamcom a Skype, to jí stačí ke spokojenosti.

Napadlo mě přehodit ji na platformu Mozilla, čistě kvůli sobě, abych snížil pravděpodobnost zavirování počítače. Říkám, byl to starší stroj, nicméně OE & IE běželi velmi svižně. Ale Thunderbird a Firefox? Neskutečně líní mamuti, reakce cca 10× pomalejší, hned jsem záměr zavrhl.

Takže vždycky si představím ty „šťastné“ rodiče s Pentiem 500MHz, co jim tam synek o víkendu dal ten „lepšejší prohlížeč, bo on temu rozumí“, a oni chudáci to pak musí používat :-) „Tati, tak jak jsi spokojen?“ „Tož ba.“

Přechod IE → FF je otázka peněz, investice do hardware. Není to otázka lenosti a neznalosti.

Posláno 10. 12. 2006 ve 20.46 | Odpovědět
Na komentář reagoval [46] Roman
avatar

#45 Roj http://roj.bloguje.cz nový

#42 Lokutus: Takhle si prectavujes školu?? Dat zakovi cernou krabicku s nazvem „hotovy pocitac“, ktera nějak funguje, notabene ktera funguje objektivne spatne?

Asi jsem mel v zivote stesti na skoly. No nestezuju si :-)

Posláno 10. 12. 2006 ve 22.57 | Odpovědět
Na komentář reagoval [49] Lokutus
avatar

#46 Roman http://www.c64.sk nový

#44 David Grudl: „Napadlo mě přehodit ji na platformu Mozilla, čistě kvůli sobě, abych snížil pravděpodobnost zavirování počítače. Říkám, byl to starší stroj, nicméně OE & IE běželi velmi svižně. Ale Thunderbird a Firefox? Neskutečně líní mamuti, reakce cca 10× pomalejší, hned jsem záměr zavrhl.“
Túto skúsenosť môžem potvrdiť.

Posláno 10. 12. 2006 ve 23.30 | Odpovědět

#47 rony http://spravodaj.madaj.net/ nový

#14 Roman: čiže niečo, čo veľmi dobre fungovalo v konferenciách fidonetu, však? škoda, že NYX nie je tak globálny systém akým bol práve fidonet. taká konferencia HNUS.42 s mode­rátorom fuxoftom, to bolo maso. A koľko ľudí je odchovaných na KAMASUTRA.42

Posláno 11. 12. 2006 v 0.44 | Odpovědět
Na komentář reagoval [54] Roman
avatar

#48 MiSHAK http://www.mishak.net nový

DGX ty mě snad donutíš začít psát blog LOL

Posláno 11. 12. 2006 v 0.45 | Odpovědět

#49 Lokutus nový

#45 Roj: Máš pravdu. Zítra zavolám své čtyřiapadesátileté mámě a řeknu jí, že musí zpátky do školy, aby konečně věděla, jaký prohlížeč má používat. Rozhodně ne IE6, protože ten nemá ani taby… ccc, no toto.

Posláno 11. 12. 2006 v 0.59 | Odpovědět
Na komentář reagoval [50] Arthur Dent [51] Roj

#50 Arthur Dent nový

#49 Lokutus: Zavolal bys i tý mojí, prosím?

Posláno 11. 12. 2006 v 1.00 | Odpovědět
Na komentář reagoval [56] Lokutus
avatar

#51 Roj http://roj.bloguje.cz nový

#49 Lokutus: Pokud Onecar nekolikrat zopakoval, ze lidi učí, predpokladam, ze to nepraktikuje na tve čtyřiapadesáti­leté mámě.

Mám jednu radu. O ničem s uživateli nediskutujte a dejte jim
do ruky hotový počítač, kde bude všechno
nainstalováno a rozchozeno.

Lidé chodí do školy, aby něco umeli. Ja bych jim rozhodne nepral ucitele, ktery by dal na tve doporuceni hlavne jim nic nevysvetlovat, nic je nenaucit.

Posláno 11. 12. 2006 v 1.27 | Odpovědět

#52 Arthur Dent nový

#51 Roj: Pokud Onecar učí IT podobně jako píše o PHP, pak tedy pámbu jeho žáky potěš.

Posláno 11. 12. 2006 ve 2.44 | Odpovědět
Na komentář reagoval [53] David Grudl
avatar

#53 David Grudl http://davidgrudl.com nový

#52 Arthur Dent: ale Arthure, jak tys programoval v nácti letech?

Posláno 11. 12. 2006 ve 3.00 | Odpovědět
Na komentář reagoval [59] Arthur Dent
avatar

#54 Roman http://www.c64.sk nový

#47 rony: Fidonet… newsgroups? Moje nadsenie uz davno pominulo. Newsgroups je v dnesnej dobe (hlavne) totalny odpad plny grafomaniakov a inych uchylakov ;-) Chodim tam len sporadicky a vzdy sa „osypem“ ked vidim tu spust. Podla mna tam speje aj web…

Inak Fuxofta som nezazil, mal som v tej dobe ine zaujmy chodil som na comp.sys.cbm

Posláno 11. 12. 2006 v 7.31 | Odpovědět
Na komentář reagoval [55] Roman
avatar

#55 Roman http://www.c64.sk nový

#54 Roman: respektive. Fuxofta som zazil, ale trochu inym sposobom ;-) Zachranovat Frantiska Fuku v textovej adventure bola fakt zabava ;-)

Posláno 11. 12. 2006 v 7.32 | Odpovědět

#56 Lokutus nový

#51 Roj: Onecar tady především bojuje za lepší svět bez IE. A toho s pár studenty informatiky tak ňák plošně nikdy nedosáhne. Musí k tomu přistoupit tak ňák globálně, což znamená zahrnout převážnou většinu uživatelů IE. Bráno podle odhadovaného počtu:

  1. Zaměstnance veřejné správy.
  2. Zaměstnance soukromého sektoru v různých oborech, či nezaměstnané.
  3. Studenty různých oborů.
  4. Starší lidi v důchodu.

Studentů informatiky moc nebude, řekl bych tak maximálně 4%. A všichni ostatní spadají převážně do kategorie Hele strč si tu zrzavou lišku někam, kterou jsem popsal výše. Ti mají svých starostí dost.

#50 Arthur Dent: Beze všeho. Má raději matematiku, nebo přírodní vědy? :-)

Posláno 11. 12. 2006 v 8.56 | Odpovědět
Na komentář reagoval [57] Roj [59] Arthur Dent
avatar

#57 Roj http://roj.bloguje.cz nový

#56 Lokutus: ja taky tridim odpad, i kdyz je mi jasne, ze mych par lahvi od kofoly svet nezachrani a ze dost lidi mi rekne, abych si zluty kontejner strcil nekam, popripade oni svuj odpad objektivne nemohou tridit :-)

Ale myslim, si, ze i studentovi informatiky by mela škola vysvetlit, ze kyselina se nerozpoznava jen jazykem, ze krev neni cervena od vypiteho vina a ze cestina ma 7 padu.

Stejne jako studentum různých oboru skola nesmí tvrdit, ze internet je modre ecko.

Posláno 11. 12. 2006 v 9.47 | Odpovědět
Na komentář reagoval [58] Lokutus

#58 Lokutus nový

#57 Roj: Naše angličtinářka nám tvrdila, že angličtina má tři časy. Byla pět lekcí před námi. Ti znalejší, zajímající se o angličtinu (třeba já) si z toho odvodili to podstatné (že bude lepší na angličtinu dále nedocházet). Ti neznalejší a bez zájmu si dnes většinou nepamatují ani ty tři časy.

Posláno 11. 12. 2006 v 10.35 | Odpovědět
Na komentář reagoval [76] Roj

#59 Arthur Dent nový

#53 David Grudl: V nácti letech? Tak jsem se kouknul a vidím: Basic, Pascal, assembler… Tři textovky, co jsem napsal v patnácti, jsou na World Of Spectrum, takže se můžeš mrknout… :) Ale nikoho jsem „neučil“ a především jsem měl tu výhodu, že jsem o svých neznalostech nemohl informovat po Internetu. Jinak bych se ještě mohl tvářit jako učitel a Roj by se mne coby učitele zastával. :)

#56 Lokutus: „Student informatiky“ je asi něco jiného než „dvě hodiny informatiky týdně“. Dvě hodiny týdně, to je tak gymnázium…

Roji+Lokute, nezapomeňte na to, že česká škola není od toho, aby učila přemýšlet, ale aby nalejvala data, čest výjimkám. Je úplně jedno, jestli učitel řekne: „Na internet se dostanete modrým éčkem“ nebo „na internet se dostanete zrzavou liškou“. A když, osvícen vámi, řekne: „Web je součást internetu a pokud se na něj chcete dostat, tak použijete modrý éčko nebo zrzavou lišku nebo něco jinýho“, tak si 80% žáků zapíše do sešitu toto: „web (internet) – modrý éčko nebo zrzavá liška“, protože to je s největší pravděpodobností ta odpověď, kterou bude chtít učitel slyšet až je bude zkoušet. ;)

Posláno 11. 12. 2006 ve 12.14 | Odpovědět
Na komentář reagoval [60] Roman [69] David Grudl
avatar

#60 Roman http://www.c64.sk nový

#59 Arthur Dent: Arthure, akosi neviem podla coho tie tvoje textovky hladat. Naved ma prosimta na spravnu stopu.

Posláno 11. 12. 2006 ve 12.41 | Odpovědět
Na komentář reagoval [63] zirafka

#61 dond nový

Rád bych upozornil na chybu komentářového robota v příspěvku #51 Roj: (v dalších příspěvcích jsou podobné, byť drobnější). Skutečný Roj by diakritiku důsledně odmazal i z citátů.

Jinak pánové, všechna čest, generátor je stále lepší a lepší. Hepčí.

;-)
Posláno 11. 12. 2006 ve 13.14 | Odpovědět
Na komentář reagoval [63] zirafka
avatar

#62 wayfarer http://wayfarer.bloguje.cz nový

<nápad class=„plácám hovadiny“>
Používání značek <flame> a podobných tu už bylo a moc se neujalo. Nápad by nebyl špatný, leč lidé jsou líní, vždycky byli a vždycky budou. A obvyklým komentujícím masám chybí hlavně sebekritičnost (kdo z „nejdůležitějších“ by dobrovolně zařadil svůj komentář do „junk“ etc když by k tomu nebyl donucen). Určitá forma sebekritičnosti by snad mohla být suplována automatem.

Představme si klasický bayesian filtr. Pomáhá na základě „logické“ analýzy vyhodnotit zda pošta je či není spam. Takové chování by vedlo k jednoznačnému schválení/nes­chválení, což by jistě nebylo ku prospěchu věci.
Ovšem co zapojit do spolupráce více bayes filtrů, každý s jiným nastavením? Každý z nich by reprezentoval určitou kategorii příspěvků (nápad, návrh, flame, nesnášenlivost vůči autorovi, nekriticky zbožňuji autora, nesnáším celý svět, plácám hovadiny atd. atd.) Pokud by byl vložený komentář podroben paralelní analýze všemi těmito filtry, přiřadily by tyto komentáři kategorii podle toho, který filtr dostane nejjednoznačnější výsledek (tj nejbližší 100% ať už jako junk nebo jako valid). Pak už by mohly být kategorie filtrem přidělené jednoduše tříděny například velikostí písma.
Autor by měl nárok komentář přeřadit z kategorie do kategorie, čímž by naučil hodnotící filtry a nakrmil je patřičnými tokeny…(tuto možnost by mohli pro rychlejší učení mít i známí uživatelé například na zákaldě autorizace, ovšem tady jsou už další možnosti nepřeberné).

Po několika týdnech by na frekventovaném „příspěvkovišti“ mohl zavládnout jakýs takýs automatický pořádek…tedy, teoreticky…

Pro ty, kteří by chtěli vypustit na svět něco jako „tak to napiš když jsi tak chytrej“ předesílám, že nejsem programátor a napsat takové řešení je mimo moje schopnosti. Ano, jsem lama, která používá windows, ano, jsem homosexuál, „protože“ používám i IE, ano, jsem divný a vůbec, cokoli si přejete…(jmenuji se Q)
</nápad>

Posláno 11. 12. 2006 v 16.42 | Odpovědět
avatar

#63 zirafka http://zirafka.cz nový

#61 dond: Kdepak. Skutecny Roj moc dobre vi, ze diakriticka schizofrenie je sexy a snazi se na ni balit v cizich komentarich nove uzivatelky sveho blogu (-;

#60 Roman: Jediny, kdo ma na World Of Spectrum tri textove hry je Thomas soft, coz se mi vzhledem k Arturove obcanskemu jmenu take moc nezda, ale kdo vi… Chtelo by to vice indicii…

Posláno 11. 12. 2006 v 16.57 | Odpovědět
Na komentář reagoval [64] Arthur Dent

#64 Arthur Dent nový

#63 zirafka: Nehledej, já tam koukal a už tam nejsou, takže se omlouvám za mystifistikaci. Dvě z nich jsou tady: http://www.geocities.com/…467/hry.html

Posláno 11. 12. 2006 v 17.31 | Odpovědět
Na komentář reagoval [65] Roman
avatar

#65 Roman http://www.c64.sk nový

#64 Arthur Dent: Ešte teraz vedieť aky „xyz-soft“ si bol ;-)))

Posláno 11. 12. 2006 v 18.30 | Odpovědět
Na komentář reagoval [66] David Grudl [68] Arthur Dent
avatar

#66 David Grudl http://davidgrudl.com nový

#65 Roman: tipuju MadMax

Posláno 11. 12. 2006 v 18.37 | Odpovědět
Na komentář reagoval [67] zirafka [68] Arthur Dent
avatar

#67 zirafka http://zirafka.cz nový

#66 David Grudl: rekla bych, ze tipujes spatne (-;

Posláno 11. 12. 2006 v 19.15 | Odpovědět
Na komentář reagoval [68] Arthur Dent

#68 Arthur Dent nový

#65 Roman: #66 David Grudl: #67 zirafka: Je to prosté… Stačí si všechny stáhnout a najít si jestli se v nich vyskytuje moje jméno :) A malá nápověda: Nejsem Fuka (Fuxoft) ani Rak (Raxoft), ani Sibyllasoft ani Lábsky (Busysoft), Proxima i Universum přišli později, když už jsem měl Atari ST; nejsem ani Fídler (Cybexlab) ani Rylek (TRC), ani Franke z Omikronu, nejsem ani Pártl (Voodoo) ani Antic (jediný autor, na jehož SW ochraně jsem si vylámal zuby); v době psaní těch dvou textovek mi bylo 15 (1988), resp. 16 (1989, kvůli problémům se ZXS dopsáno v roce 1990) let. Patrik Rak bydlel v Praze 6 a Franke hodil moji AY do sklenice s limonádou, Fuka měl svůj telefon v každé své hře a Double M dělal grafiku. A teď už máte dist indicií na to, abyste mi napsali, jak se jmenovala moje babička za svobodna. :)

Posláno 11. 12. 2006 v 19.30 | Odpovědět
avatar

#69 David Grudl http://davidgrudl.com nový

#59 Arthur Dent: člověče, Spectra a podobné osmibiťáky mě nějak minuly. Začínal jsem taky na osmibitu, ale ta hračka se jmenovala TNS a tvořil jsem v jazyce C-Basic, který byl zajímavý tím, že kromě GOTO uměl taky GOSUB, což bylo skoro jakoby procedury. Jenže, co to bylo proti CP/M, kde běžel úžasný programovací jazyk MICRO.COM ze Slušovic, což byl, jak jsem zjistil později, cracknutý TURBO.COM neboli Turbo Pascal 3.0 od Borlandů.

A v roce 1988, to mi bylo deset let, následoval první střet s plnohodnotným PC, samozřejmě opět Made in Slušovice. Barvy, zvuk, Leisure Suit Larry 1 a Strip poker. Na ten k nám chodila celá třída :-)

Pak jsem u otce objevil cca 20cm tlustou samizdatovou knihu „DOS Interrupts“ s popisem všech přerušení. Samé AX, BX, anglicky jsem neuměl a nikdo mi k tomu nedokázal nic říct. Vlastně jen otec, ten mě důrazně varoval před experimenty. „Hlavně nikdy nezkoušej dělat rezidentní programy, to je nebezpečné!!“ Po těchto slovech jsem se k rezidentům naprosto upnul a každý okamžik zasvětil studiu bichle DOS Interrupts, protože jsem tušil, že to bude nějak souviset. Byl to dobrý odhad :-)

A dnes, o téměř dvacet let později, pln zkušeností, dělám v PHP :-)

Posláno 11. 12. 2006 v 19.31 | Odpovědět

#70 Arthur Dent nový

#69 David Grudl: To proto, že jsi mladík s mlíkem na bradě! My, co jim v roce 1988 bylo o 50% víc než vám, jsme holt zažili tu dobu, kdy otázka „Sinclair nebo ATARI?“ bylo něco jako „Losnu nebo Mažňáka?“ Jinak GOSUB byl snad v každém BASICu, jen se tomu neříkalo „procedura“, ale „podprogram“. Ale o tomhle všem napíšu extra článek, teď abychom se vrátili k mému osobnímu výpadu:

Domnívám se, že je lépe neučit vůbec než učit špatnému. Chápu, že v šestnácti člověku připadá, že už ví dost a propadá jisté neskromnosti („Miluju programování, ať už jde o tvoření stránek či dynamické scriptování v PHP. Zabývám se tím už více než rok a půl, takže se dá říct, že už to celkem umím.“), ale za tohleto by Onecar zasloužil hnát bejkovcem (ostatně nejen za to, vygooglil jsem i další perly)…

Doporučuju povšimnout si zejména fíglu „@header“ (zjevně vyhazuje warning, protože už před ním byl vypsán nějaký text, tak autor zavináčem potlačil hlášení), pak mysql funkcí s defaultním připojením (bez parametru connection), následně také syntaktických chyb typu echo „<table style=“border: 1px solid black;… a kdybych byl prevít, tak mu vyčtu i neošetřené SQL injection (ale to dělají i „mistři“) – zkrátka mám dojem, že Onecar své dílo ani nevyzkoušel, zato ho stylizoval coby „návod jak na to“ a hrdě to nadepsal „že tohle není pro začátečníky, takže jestli nemáte potřebné znalosti a slůvko PHP vám asociuje s Pomoc hospodářsky postiženým, nemáte tu co dělat ;-).“ Ironie je, že sám ty znalosti rovněž nemá, takže kdyby sám sebe býval poslechl, nemuselo k tomu dojít. :)

A dotyčná poznámka tedy směřuje k tomu, že pokud někoho učím, tak bych neměl zaměňovat vědění za nadšení. U těch prohlížečů to až tak nevadí a jsou lidi, co to přehlídnou, ale to PHP, tam už to neokecáš…

Posláno 11. 12. 2006 ve 20.49 | Odpovědět

#71 Arthur Dent nový

PS k #70 Arthur Dent: pro rejpaly: Samosebou, kdyby to bylo napsáno o něco skromněji, tak spíš sednu, popíšu chyby do komentářů a nebudu to nikde rozmazávat. Ale poněkud mne nadzdvihlo to „učení“, kterého se chytil Roj… :( Taky proto to byl především vzkaz pro Roje.

Posláno 11. 12. 2006 ve 21.02 | Odpovědět
avatar

#72 VfB http://waffen-microsoft.com nový

nevím jak poznat uživatelku MSIE ale uživatele MSIE poznáte snadno podle délky prstů na ruce, podrobné vysvětlení zde: http://www.jonco48.com/…rs_small.jpg

Posláno 11. 12. 2006 ve 21.27 | Odpovědět
avatar

#73 Milf nový

#70 Arthur Dent: Slušná masáž. ;-) Kdyby byl býval Topecar neupustil zde odkaz na své jednoznačné ne IE, mohl být i nadále dobrým učitelem tance … ehm, vlastně PHP. Po Tvém výpadu si možná začne vystřihávat @ z A4 a udělá moc dobře. 8-)

#69 David Grudl: Jo a ten pokr, ten byl. :-)

Posláno 11. 12. 2006 ve 22.13 | Odpovědět
avatar

#74 Roman http://www.c64.sk nový

Whoops.. hrubá nenažraná sila download manageru spôsobila, že som exceedoval bandwidth… ale podarilo sa mi (zatial) fulltext searchom vydolovať jednu hru. Variácia na tému Pomsta Šíleného Ataristy, k zvyšným sa asi dostnem neskôr. Mimochodom oceňujem použitie proporcionálneho písma. Hra sa hra celkom prijemne. ;-). Mimochodom Busy prisiel v Marci na Forever 7. A vyzeral celkom slusne prekvapeny z tej akcie ;-). Dalsi je v strede marca 2007 , Trencin. Ale tu to asi nikomu nic nehovori ;-).

Posláno 11. 12. 2006 ve 22.30 | Odpovědět
Na komentář reagoval [75] Arthur Dent

#75 Arthur Dent nový

#74 Roman: Fíííha, trefa! :) Ale rutina na tisk písma je od Franty Fuky. Ručně disassemblováno a následně reassemblováno :) Počkej si na článek :)

Posláno 11. 12. 2006 ve 22.40 | Odpovědět
avatar

#76 Roj http://roj.bloguje.cz nový

#58 Lokutus: Mno… ehm… aha.. :-)
Naletel jsem na to, ze Onecar je opravdu ucitel nebo neco takoveho… coz je svym zpusobem jeho plus :-)

Ale na poctate vyrceneho to nic nemeni a trvam na tom :-)

Posláno 12. 12. 2006 v 0.09 | Odpovědět
avatar

#77 David Grudl http://davidgrudl.com nový

#70 Arthur Dent: Arthure, Arthure, i ty jeden demagogu ušatá :-)

Jestli jsem to dobře pochopil, Onecar je náctiletý student, který se učí programovat v PHP a baví se tvorbou stánek pro (svou?) třídu. Ty jsi z něj udělal „vyučujícího PHP“ a následně jej za to tvrdě zkritizoval. Tedy poděkuji za pěkný příklad hastroše a tím bych téma uzavřel, ok?

Posláno 12. 12. 2006 v 6.59 | Odpovědět
Na komentář reagoval [78] Arthur Dent [79] Roj

#78 Arthur Dent nový

#77 David Grudl: dgx, dgx, kluku jeden špatná. :) O tom že Onecar je student nepochybuju, na rozdíl od #51 Roj: Roje. A to je to o co šlo primárně. Zadruhé na přímou otázku od tebe, tedy „Jak jsi programoval ty v nácti?“ odpovídám, že především jsem své omyly neformuloval veřejně jako rady či doporučení. Na jednu stranu tu Onecar tvrdí cosi o osvětě, o tom jak by sis ty (a ostatní) měl uvědomit důležitost poučovat lidi o správném prohlížeči, a na stranu druhou ji sám páše takovým způsobem, že si to říká o pár za uši… Co je na tom hastrošoidního? Je horší osvěta nulová nebo špatná?

Posláno 12. 12. 2006 ve 13.51 | Odpovědět
Na komentář reagoval [79] Roj
avatar

#79 Roj http://roj.bloguje.cz nový

#77 David Grudl: #78 Arthur Dent: Vy se nehadejte a piste!


Co? On ti to Art jeste nerekl, ze spolu pisete knihu o PHP, kterou si koupim a konecne to budu umet?

Tak to vis ode mě, no :-)

Posláno 12. 12. 2006 v 16.34 | Odpovědět

#80 Arthur Dent nový

#69 David Grudl: Tak jsem to sepsal. Nechceš se taky podělit nějak podrobnějc? :)

Posláno 12. 12. 2006 v 19.14 | Odpovědět

#81 pankreas nový

#18 Arthur Dent: Člověče, letos jsem procestoval hodne vísek, a to i v krajích, kde se dodnes vidí převážně rudě. Překvapilo mě, že lidi jsou rok od roku tolerantnější a – pro mě, floutka z města – „normálnější“. Třeba se situací před deseti lety se to nedá vůbec srovnat… (Jo, a snad v každý obci byl někdo s internetem.)

Posláno 13. 12. 2006 ve 14.27 | Odpovědět
Na komentář reagoval [82] Arthur Dent

#82 Arthur Dent nový

#81 pankreas: Jojo, na procestování je to milé… Jsi ten „zbohatlík z města“, co si od nich koupí, a hlavně zase brzo potáhne, a to za nějakou tu toleranci stojí. Zkus tam přijít a říct „Jsem váš nový soused a budu tu s vámi žít…“ :)

Posláno 13. 12. 2006 ve 14.54 | Odpovědět
avatar

#83 numero nový

#70 Arthur Dent: Cituji se (ten článek na eroxii jesem komentoval pod pokusným nickem Ondrej'S): „A nechapu prvni radek. Tohle JE TUTORIAL PRO ZACATECNIKY.“

A to jsem napsal v době, kdy jsem ani nevěděl o nějaké SQL injection.

Kvalita článku na eroxii je prostě nula celá,… nula.

To co jmenuje Onecar osvětou, já bych spíš nazval dohlavybitím a lenivostí. Já taky nerad optimalizuju pro IE, ale co už.

Posláno 13. 12. 2006 v 16.19 | Odpovědět
avatar

#84 numero nový

Tak u tohohle jsem měl chuť se smát, ale pozděj spíš brečet:
„(mluvím samozřejmě o jádru [core] stránky, které je v PHP, konkr. v OOP)“
Je to z toho Onecarova článku. Dle uvedeného kódu bych neřekl že to zas tak umí.

Posláno 13. 12. 2006 v 18.12 | Odpovědět
avatar

#85 Onecar http://onecar.php5.cz/rs nový

Pánové, dost hodně jsem přestřelil. Tímto se veřejně omlouvám :-(.

Prostě IE nemám rád, neb s ním mám vždy největší problémy. Třeba teď mi v barvách (RGB) nechce ukázat hodnoty modré v rozmezí (uvedu jen Green složku) 98–108. Pak se nedivte, že nevím, co s tím a vidím rudě.

PHP rozhodně neumím, jen jsem potkal hodně lidí, co ho neumí taky a snažím se aspoň nějak pomáhat. Mé článečky jsou spíš snahou zjistit, jak „správně na to“. To, že se to povedlo jen párkrát, je boužel smutná pravda, ale mám píli se to naučit.

Mám snahu pro IE optimalizovat, jinak bych netrávil dny nad řešením banální věci. Ještě jednou se omlouvám.

Posláno 14. 12. 2006 v 16.56 | Odpovědět
Na komentář reagoval [86] Arthur Dent

#86 Arthur Dent nový

#85 Onecar: Frajer, příjemně jsi mne překvapil… Všichni jsme nějak začínali. :) Ale dej na mou radu: Dokud to nebudeš umět, tak to piš spíš v ich formě („Zkusil jsem udělat… Dal jsem tam příkaz xyz proto, aby…“) než v er formě nebo v plurálu („Zkuste v takovém případě… Dali jsme příkaz xyz, aby…“) Jsou tam fakt hrubý chyby, a když to bude psaný jako „já jsem udělal“, tak ti maximálně někdo napíše, žes to udělal blbě. Ale představ si, že na tu stránku vleze někdo, kdo umí ještě míň a přečte si „udělejte… dejte… slouží k tomu, aby… můžete to udělat tím, že…“

A přeci jen jednu pochvalu pro tebe mám: Píšeš obstojně česky, to se na podobných stránkách málokdy vidí.

Posláno 16. 12. 2006 v 11.00 | Odpovědět
Na komentář reagoval [87] Onecar
avatar

#87 Onecar http://onecar.php5.cz/rs nový

#86 Arthur Dent: O svém psaní jsem se už zamyslel. Bude to jinak.

Posláno 16. 12. 2006 v 19.11 | Odpovědět

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře.

Výtah na začátek článku na první komentář

Názory čtenářů v diskusích nejsou názory provozovatele webu, a ten za jejich obsah neodpovídá.

Poslední články

Projekty

Statistiky

Odběr zpráv