lze číst i odspodu

Na navigaci | Klávesové zkratky

Den nevyžádaných konzultací

Když čtu článek, třeba na Lupě, tak ze všeho nejvíc chci:

  • ihned po přečtení titulku a perexu kliknout na To se mi líbí, nasdílet jej na sociální sítě a odměnit autora
  • poté se nechat zmást prázdným místem a myslet si, že text končí
  • kliknout na všechny předchozí díly seriálu
  • a teprve poté si článek přečíst

A když jej dočtu, tak si (nejspíš podle titulků?) zaklikám, které komentáře chci zobrazit. Tak jak to lidi prostě dělají.

Nebo spíš nedělají…

Aby byl váš web uživatelsky přívětivý, používejte dvě věci:

  • váš web
  • selský rozum

Lupa.cz zde slouží jen jako příklad, velmi podobné chyby se dají najít na většině webů včetně mých.

Komentáře

  1. srigi #1

    avatar

    Casto robia autori UX faily aj v obycajnom texte, napr.:

    Prodejní verze počítače bude osazena o něco slabším a výrazně levnějším modelem Core i7–4700MQ. Ten se proti 4930MX liší frekvencemi (2,6 GHz základní, 3,6 GHz Turbo), menší kapacitou L3 cache (8 vs. 6 MB) a o něco nižší spotřebou (TDP 57 vs. 47 W).

    Poradie parametrov (cache a TPD) by malo byt otocene, pretoze v tom texte je doraz kladeny na slabsi model. Navyse nizsiu spotrebu porovnava s prvym vyssim cislom. Aaargh!

    mimochodom, tu u teba, prave teraz, som nevedel najst tlacidlo na opakovane zobrazenie nahladu komentara

    před 11 lety
  2. František #2

    avatar

    Není to prázdné místo vytvořené třeba AddBlock(em) (doplněk filtrující reklamy)?

    před 11 lety | reagoval [3] David [6] wudo
  3. David #3

    avatar

    #2 Františku, Zdravím Františku, pokud vím, na iOS zařízení není AdBlock jak dostat…

    před 11 lety | reagoval [7] HABO
  4. Carl114 #4

    avatar

    Stejně je na většině webů největší fail ty tlačítka na sdílení. Všude je cpou dopředu nebo ještě víc hloupě (extrémně zjemněno) doleva. Ale já nejsem idiot, chci si prvně článek přečíst a až pak uvidím jestli stojí za sdílení. Chtěl bych vidět člověka, který vše „olajkuje“ a pak si to jde teprve číst.

    Tlačítka na sdílení mají být prostě dole pod článkem. Aby se člověk po dočtení mohl rozhodnout, jako je to tady a na dalších webech, které tvoří lidí s rozumem…

    před 11 lety
  5. Jannek #5

    avatar

    Ad komentáře pod článkem: možná to vypadá divně, ale třeba já to tak používám, ano sice jen tak v 5% případů, ale používám. V ostatních 95% případů klikám na „Zobrazit všechny komentáře“.

    A popravdě řečeno jsem Lupě vděčen, že umožňuje kliknutím na titulek, případně pomocí checkboxů, vybrat a zobrazit jen ty komentáře, které požaduji. Bez ironie. Často mi to urychlí práci, případně umožní předem vyfiltrovat komentáře, které mě nezajímají.

    před 11 lety
  6. wudo #6

    #2 Františku, Reklama tam není z důvodu toho, že je na iPadu a na lupě je tam pravděpodobně flashová reklama, kterou iPad neumí zobrazit..

    před 11 lety
  7. HABO #7

    avatar

    #3 Davide, Zdravim, nie nevies ;), len neznali su si prilis isti a pouzivaju pohrdave 3 bodky.
    Rozsir obzor!
    https://www.dropbox.com/…040%2015.png

    před 11 lety
  8. VoV #8

    avatar

    +100, a ten flashík je skutečně radost.

    https://i.imgur.com/0SKuVl9.png

    před 11 lety
  9. dond #9

    avatar

    OT: Já si v Safari zvykl (nejdřív na iPadu, teď už i na Macu) používate Reader – #fail to nezmenšuje, ale (nejen) Lupa je s tím o dva řády čitelnější.

    před 11 lety
  10. Jirin #10

    avatar

    Ty sdileci tlačítka nahoře ač jsou nelogické tak někdy u nějakých bfu webů fungují, lidi si prostě udělají závěr z nadpisu, perexu – ostatně je to často vidět i u některých webů v komentářích, že se lidé řídí zkrátka jen nadpisem a komentují aniž by četli článek.

    Za ten flash tolik nemohou, ale co jsem v životě nepochopil, proč několik webů dává takhle vysoko další díly seriálu…

    před 11 lety | reagoval [11] Šel okolo
  11. Šel okolo #11

    avatar

    #10 Jirine, Chápu to a oceňuji v případě seriálů, kde na sebe jednotlivé díly navazují (např. na Zdrojáku).

    před 11 lety | reagoval [12] Jirin
  12. Jirin #12

    avatar

    #11 Šle okolo, Právě na Zdrojáku mě to př ičtení seriálu čte nejvíce. Zajímá mě hlavně obsah, takže scrolluji jak blbý, abych se k němu dostal. Dočtu nakonec, chci další díl a musím zase scrollovat nahoru, abych se proklikl na další díl…

    před 11 lety | reagoval [15] kamylko
  13. štefan #13

    avatar

    Na Lupě jsou sharovací tlačítka i pod článkem …

    před 11 lety
  14. Libor #14

    avatar

    Jo s tím scrollováním nahoru na další pokračování je to fakt opruz, dyk to každého hned praští do očí a musí to vidět i v redakci…

    před 11 lety
  15. kamylko #15

    avatar

    #12 Jirine, neviem ako staly navstevnici zdrojaku, ale ja to robim tak, ze otvorim clanok, zistim, ze je to povedzme 7. diel serial, tak si v zozname otvorim do tabov vsetky diely a potom ich prechadzam postupne, cize mi to vyhovuje, ze to je na zaciatku (zas take velke to nie je…) :) ale je mi jasne, ze nie kazdemu to musi takto vyhovovat, zaujimave by bolo analyticsom zistit co robia ludia ked si otvoria na zdrojaku clanok

    před 11 lety

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře.