Když čtu článek, třeba na Lupě, tak ze všeho nejvíc chci:
- ihned po přečtení titulku a perexu kliknout na To se mi líbí, nasdílet jej na sociální sítě a odměnit autora
- poté se nechat zmást prázdným místem a myslet si, že text končí
- kliknout na všechny předchozí díly seriálu
- a teprve poté si článek přečíst
A když jej dočtu, tak si (nejspíš podle titulků?) zaklikám, které komentáře chci zobrazit. Tak jak to lidi prostě dělají.
Nebo spíš nedělají…
Aby byl váš web uživatelsky přívětivý, používejte dvě věci:
- váš web
- selský rozum
Lupa.cz zde slouží jen jako příklad, velmi podobné chyby se dají najít na většině webů včetně mých.
Komentáře
srigi #1
Casto robia autori UX faily aj v obycajnom texte, napr.:
Poradie parametrov (cache a TPD) by malo byt otocene, pretoze v tom texte je doraz kladeny na slabsi model. Navyse nizsiu spotrebu porovnava s prvym vyssim cislom. Aaargh!
mimochodom, tu u teba, prave teraz, som nevedel najst tlacidlo na opakovane zobrazenie nahladu komentara
František #2
Není to prázdné místo vytvořené třeba AddBlock(em) (doplněk filtrující reklamy)?
David #3
#2 Františku, Zdravím Františku, pokud vím, na iOS zařízení není AdBlock jak dostat…
Carl114 #4
Stejně je na většině webů největší fail ty tlačítka na sdílení. Všude je cpou dopředu nebo ještě víc hloupě (extrémně zjemněno) doleva. Ale já nejsem idiot, chci si prvně článek přečíst a až pak uvidím jestli stojí za sdílení. Chtěl bych vidět člověka, který vše „olajkuje“ a pak si to jde teprve číst.
Tlačítka na sdílení mají být prostě dole pod článkem. Aby se člověk po dočtení mohl rozhodnout, jako je to tady a na dalších webech, které tvoří lidí s rozumem…
Jannek #5
Ad komentáře pod článkem: možná to vypadá divně, ale třeba já to tak používám, ano sice jen tak v 5% případů, ale používám. V ostatních 95% případů klikám na „Zobrazit všechny komentáře“.
A popravdě řečeno jsem Lupě vděčen, že umožňuje kliknutím na titulek, případně pomocí checkboxů, vybrat a zobrazit jen ty komentáře, které požaduji. Bez ironie. Často mi to urychlí práci, případně umožní předem vyfiltrovat komentáře, které mě nezajímají.
wudo #6
#2 Františku, Reklama tam není z důvodu toho, že je na iPadu a na lupě je tam pravděpodobně flashová reklama, kterou iPad neumí zobrazit..
HABO #7
#3 Davide, Zdravim, nie nevies ;), len neznali su si prilis isti a pouzivaju pohrdave 3 bodky.
Rozsir obzor!
https://www.dropbox.com/…040%2015.png
VoV #8
+100, a ten flashík je skutečně radost.
https://i.imgur.com/0SKuVl9.png
dond #9
OT: Já si v Safari zvykl (nejdřív na iPadu, teď už i na Macu) používate Reader – #fail to nezmenšuje, ale (nejen) Lupa je s tím o dva řády čitelnější.
Jirin #10
Ty sdileci tlačítka nahoře ač jsou nelogické tak někdy u nějakých bfu webů fungují, lidi si prostě udělají závěr z nadpisu, perexu – ostatně je to často vidět i u některých webů v komentářích, že se lidé řídí zkrátka jen nadpisem a komentují aniž by četli článek.
Za ten flash tolik nemohou, ale co jsem v životě nepochopil, proč několik webů dává takhle vysoko další díly seriálu…
Šel okolo #11
#10 Jirine, Chápu to a oceňuji v případě seriálů, kde na sebe jednotlivé díly navazují (např. na Zdrojáku).
Jirin #12
#11 Šle okolo, Právě na Zdrojáku mě to př ičtení seriálu čte nejvíce. Zajímá mě hlavně obsah, takže scrolluji jak blbý, abych se k němu dostal. Dočtu nakonec, chci další díl a musím zase scrollovat nahoru, abych se proklikl na další díl…
štefan #13
Na Lupě jsou sharovací tlačítka i pod článkem …
Libor #14
Jo s tím scrollováním nahoru na další pokračování je to fakt opruz, dyk to každého hned praští do očí a musí to vidět i v redakci…
kamylko #15
#12 Jirine, neviem ako staly navstevnici zdrojaku, ale ja to robim tak, ze otvorim clanok, zistim, ze je to povedzme 7. diel serial, tak si v zozname otvorim do tabov vsetky diely a potom ich prechadzam postupne, cize mi to vyhovuje, ze to je na zaciatku (zas take velke to nie je…) :) ale je mi jasne, ze nie kazdemu to musi takto vyhovovat, zaujimave by bolo analyticsom zistit co robia ludia ked si otvoria na zdrojaku clanok
Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře.