čtení nemůže nahradit kvalitní sex

Na navigaci | Klávesové zkratky

Trik, jak vyzrát na dveře v MHD

Pojďme si jednou provždy vysvětlit, kdy se dveře v pražské MHD otevřou automaticky a kdy se musíme natáhnout po tlačítku.

Je to jednoduché!

Pokud tlačítko ZELENĚ SVÍTÍ a NEBLIKÁ, tak se dveře v tramvaji automaticky OTEVŘOU a v metru NEOTEVŘOU. Pokud tlačítko ZELENĚ BLIKÁ, tak se dveře v metru automaticky OTEVŘOU. A nakonec, pokud tlačítko NESVÍTÍ, tak se dveře v metru automaticky OTEVŘOU a v tramvaji NEOTEVŘOU, ovšem pokud se jedná o vnější tlačítko tramvaje, tak se možná OTEVŘOU.

Takže shrnuto, pokud chcete, aby se dveře otevřely, tak:

  • pokud tlačítko SVÍTÍ a NEBLIKÁ, zmáčkněte jej (v metru, v tramvaji nemusíte)
  • pokud tlačítko NESVÍTÍ, zmáčkněte jej (v tramvaji, v metru nemusíte)

Pokud nechcete dumat nad tím, jak to funguje v metru nebo tramvaji, použijte toto zjednodušené schéma:

  • pokud SVÍTÍ a NEBLIKÁ, zmáčkněte jej
  • pokud NESVÍTÍ, zmáčkněte jej

Tím se nám nabízí možnost schéma ještě více zjednodušit na:

  • zmáčkněte tlačítko

No a tohle si už věřím zapamatujete. Říkal jsem, že je to jednoduché.

Upozornění: mačkání tlačítka na samolepce nemá na otevření dveří vůbec žádný vliv!

Komentáře

  1. vitsoft #1

    avatar

    Nedá se nic dělat. Přečtu vám oběžník zemské školní rady.
    Oběžník zemské školní rady.
    Zemská školní rada upozorňuje všechny školské pracovníky, že nebude nadále možné poskytovat zálohy na služební cesty předem. Počínaje dnem 23. října vyplácejí se zálohy zásadně pátý den předchozího měsíce nebo dva dny po následujícím týdnu.
    J. Mareček, účetní.

    před 9 lety
  2. oldsoft #2

    avatar

    Mimoděk jsem nedávno zahlédl jakousi paní u bankomatu. Tento měl vedle klávesnice vyobrazená loga VISA, Mastercard a kdovíčeho ještě.
    Madam vložila kartu do štěrbiny, pečlivě stiskla logo VISA a pak teprve zadávala PIN! (Už jsem se samosebou nedíval.)

    před 9 lety
  3. Jarda #3

    Ještě v přehledu chybí vlaky, také součást PID :)

    před 9 lety
  4. Michal #4

    avatar

    Poznámky pro brněnské cestující:

    Pokud tlačítko NESVÍTÍ a jedná se o vnější tlačítko (určené pro cestující na zastávce), tak není zapnuté a mačkání nic neudělá. Musíte počkat, až bude SVÍTIT a pak jej můžete začít používat. Jestli se dveře otevřou nebo ne bez zmáčknutí asi nezjistíte. Budu ještě muset provést hlubší výzkum.

    před 9 lety
  5. ev #5

    poznamka pro berlinske cestujici: mackejte, co sviti. dokud to nesviti, nic se nestane, i kdybyste chteli sebevic (napriklad vystoupir za jizdy).

    před 9 lety
  6. Lenin z Prahy #6

    avatar

    Pokud si nejste v metru jistí, nastupujte prvními dveřmi, těmi hned za řidičem, ty se otevřou vždy :)

    před 9 lety | reagoval [7] Tomas K
  7. Tomas K #7

    #6 Lenine zi Prahy, Stejně tak se otevřou i zadní dveře soupravy, ať už tlačítko svítí nebo nesvítí :)

    před 9 lety
  8. DCHDC #8

    avatar

    Jo je to věc:

    • metro: zhaslé – otevírá se vše, svítí – nutno mačkat, bliká – je předvoleno
    • tramvaje (Praha): všechna tlačítka jsou funkční kdykoli bez ohledu na to zda-li svítí či ne (i venkovní), zda-li se bude otevírat všechno (řidič), nebo na předvolbu dopředu nepoznáte (jako u metra), jen venkovní tlačítka se rozsvítí když řidič neotevře, ale pouze uvolní, vnitřní se rozsvítí po zmáčknutí, no a nakonec, u některých typů tramvají může řidič předvolbu zrušit, vnitřní tlačítko zhasne, i to se občas hodí
    • vlaky: podobně jako šaliny, dokud nesvítí, můžete si mačkat co chcete a je to na nic :) i když jak které, každej vlak to má jinak…
    před 9 lety
  9. Saunterer #9

    Ha, jsem si nebyl jistý, jestli jsem jediný koho to irituje, že lidi mají problém pochopit tak základní jednoduchou věc jako jsou dveře v MHD, obzvlášť když je používají denně.

    Děkuji Davide, dnes se díky tobě cítím jako menší exot než včera!

    před 9 lety
  10. Aleš #10

    avatar

    Co je na tom složitého? Však software použitý na drážním vozidle musí odpovídat ČSN EN 50128, kde se třeba v čl. 11.4.11.ii uvádí:

    „… Testuje se:

    ii) přiměřenost specifikace testování požadavků na software jako testování specifikace požadavků na software;“

    No a než programátor tuto větu pochopí tak, jak to autor normy myslel, tak už na nějaká prosvětlená tlačítka dávno zapomněl a za těch pár dní do termínu odevzdání softu musí dodělat aspoň aby to nějak jezdilo a brzdilo ?
    (osobní zkušenost)

    před 9 lety
  11. Kaunaz Isa #11

    avatar

    Myslím, že základní problém cestujících je jejich neochota nechat se informovat.

    V Brně to funguje tak, že kdo si nezmáčkne tlačítko pro otevření dveří, jako by ani neměl právo opustit vůz. A samozřejmě, není-li zastávka na znamení, o to větší má smysl signalizovat veřejně svůj úmysl vystoupit.

    Ještě rok, dva to vydržím a pak začnu v MHD rozdávat informační letáčky.

    před 9 lety
  12. Jana #12

    avatar

    :D tak konečně mám jasno. nebo jasněji.. aspoň. snad. :)))

    před 9 lety
  13. David #13

    avatar

    A proto v Brně není metro :D

    před 9 lety
  14. Lukáš #14

    avatar

    Tak už si v Praze ty světýlka dejte konečně nějak do pořádku jako normální lidi. :o)

    před 8 lety
  15. Michal #15

    avatar

    V autobuse je to vůbec hodně jednoduché ?
    Pokud tlačítko svítí, dveře se buď otevřou nebo neotevřou. Pokud tlačítko nesvítí, dveře se buď otevřou nebo neotevřou. Pokud tlačítko zmáčknu, (tak tlačítko na chvíli změní barvu) dveře se buď otevřou nebo neotevřou. To jestli se prostě vůbec nějak otevřou, zřejmě závisí na tom, jestli je autobus v zastávce anebo jestli řidič otevírá dveře sám nebo dveře v zastávce odblokuje. Nejjistější způsob, jak v zastávce otevřít dveře, je použít tlačítko nouzového zastavení a to jen v případě, že z autobusu vystupuji. Pokud do autobusu nastupuji, není možné jednoznačné říci, jak rozpoznat, jestli se dveře otevřou či nikoliv.

    před 8 lety
  16. Marek #16

    avatar

    Ačkoli jsem moc a dávám spustu věcí co jiní nedávají . Vás a vaši debatu o dveřích a tlačítku které by je mělo otevřít jsem ned z al . To mězaskočilo ale zároveň potěšilo a ujistilo mě že nato nejse tak špatně jak jsem mysle . Dîky bohu jsou tu mnohem větší idioti než jsem já . Z pozdravem MHD Praha

    před 7 lety

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře.