reportáže psané v HTML

Na navigaci | Klávesové zkratky

Kazma versus Mareš: Pravda o Ferrari skandálu

Tak pojďme si probrat toho posledního Kazmu, vysvětlíme si, proč je to obrovské svinstvo a proč je Kazma sráč.


Zopakujeme fakta: Leoš Mareš v březnu vyhlásil, že bude měsíc jezdit jenom Trabantem, a pokud ho někdo uvidí v čemkoliv jiném, dá mu své Ferrari. Kazma s Markusem se ho rozhodli přelstít a přišli s nápadem zinscenovat autonehodu v místě, kudy ráno pojede do práce, a v domnění, že pomáhá lidem v nouzi, zacouval havarovaným autem. Což ráno 23. dubna zrealizovali, naprosto perfektně, a Leoše tak přichytili couvat v jiném autě, čímž prohrál své Ferrari. WOW. (Dokonce se spekulovalo o tom, že to nebyla past, ale domluvená reklama na Leošův koncert, což jednoznačně odmítal.)

Kazma sice přelstil Leoše, ale těžce to projel u veřejnosti. Způsob, jakým Ferrari vyhrál, všichni odsoudili a mínění se obrátilo proti němu. To byla pro něj nová zkušenost. Dalo se to zachránit tím, že by uznal, že to podělal, omluvil se, jenže místo toho se další dny do toho čím dál tím víc zavrtával a ztrapňoval vymáháním auta skrze pitomé instastories.

A pak byly prázdniny 😊

Dnes vyšlo video https://goo.gl/m3afV8 se „šokujícím“ odhalením, jak to všechno doopravdy bylo. Sociální sítě jsou nadšené, plácají Kazmu po ramenou, na Živě jsem zahlédl článek od David Polesný, ve kterém píše: „došlo k pozoruhodnému odhalení, že se jedná o promyšlenou kampaň na podporu pomoci u dopravních nehod.“

COŽE???

Ve videu nic takového není. Ve videu je rekapitulace výše uvedeného, tedy že napálili Mareše skrz zinscenovanou nehodu, že Kazma to Ferrari fakt hodně moc chtěl, že ho mediální svět i veřejnost odsoudila a jak se pak snažil průšvih vyžehlit tím, že z něj udělá pozitivní kampaň. A pak ještě jedna věc. A z mého pohledu obrovská kurvárna. Dostanu se k ní.

Určitě se shodneme na tom, že je rozdíl mezi tím přijít s bohulibou kampaní a podpořit ji kontroverzním virálem versus zavařit si těžkej průser a snažit se ho uhasit tím, že ho přikryju rádobybohulibou kampaní. V tom druhém případě minimálně nebudu aktéra poplácávat po zádech, jak je skvělej.

Tohle ale není ten první případ. Ani náhodou.

Kazma se samozřejmě tváří, že všechno bylo od začátku promyšlené, ale v celém videu není nic, co by tomu nasvědčovalo. První zmínka o akci „1/10“ je až PO mediálním průšvihu. Doména je zaregistrovaná také až po něm, 9. 5. 2018 (https://goo.gl/MnLr8e – nezaregistrovat včas doménu je přitom obrovský fail). Ani na té kládě v době nehody není, až na pozdější fotce (https://ibb.co/faVCH9). Ve videu Kazma říká, že na podzim založil Nadační fond ONEMANSHOW Foundation, ale ve skutečnosti byl založen také až po fingované nehodě (https://goo.gl/UvN4fr – oprava: byl založen dřív, mělo do něj přejít Ferrari, viz závěr videa https://goo.gl/dvy7NK). Scény z kanceláře, kde to všechno kluci ve skvělé náladě vymýšlí, jsou natočené až v létě. Všichni mají kraťasy (na začátku dubna bylo 17 °C, https://goo.gl/7E7Viw), Kazma má na ruce zranění z elektrického longboardu, na kterém začal jezdit až po autonehodě (https://goo.gl/92VqGX), na stole leží Red Bull organics, co se začal prodávat až v červenci (https://goo.gl/NY48RL). Sežeňte si do týmu skriptku, kucí.

Ve skutečnosti muselo být poslední dubnový týden v kancelářích Streamu hodně horko a zoufale se řešilo, jak z průšvihu vybruslit. Kazma tehdy začal obvolávat známé tváře, aby je do věci zatáhl a zachránil si tak krk. Nebo je stáhl do svých sraček.

Klíčová otázka zní: vybruslil z toho dobře?

Hele já nevím. Posral přitom Leoše Mareše. Že má auto na leasing? No a co, v případě prohry by ho prostě vyplatil (největší fór je stejně v tom, že na rozdíl od videa byl právě Kazma tím, kdo o leasingu nevěděl a pak byl asi dost překvapen). Že se v noci tváří ve videu zoufale? Zcela to chápu (https://goo.gl/tLLHGj). Ale Kazma ho stejně natřel. Byť se Leoš choval velkoryse i ve chvílích, kdy si tak sebe představit neumím.

Ve videu sledujeme velkolepou kampaň na projekt s logem 1/10, kterou divákům servíruje s takovou samozřejmostí, že spousta si jich ani neuvědomí, že tapetovat republiku reklamou na něco, čemu nikdo nerozumí, je úplný nesmysl. Je tu někdo, kdo si poutačů všiml? (Jo, v Praze byly.) Logo 1/10 nenaučí lidi zastavovat u nehod. Na to by musela přijít opravdová osvětová kampaň. Tohle bylo pouhé upozornění na statistiku.

Ale ok, já bych to až posud bral. Zachraňoval si krk, řešil průšvih.

Jenže pak přichází ta sviňárna. Kazma udělal ze všech, kteří se ohradili proti fingované nehodě (nebo teprve ohradí) ubohé hejtry.

„Všechno, co vidíte, nemusí být tak, jak se zdá,“ říká Kazma, čímž dělá z lidí blbce, především však z těch, kterým připadala past na Mareše přes čáru a ozvali se, dělá hejtry. A celé to neskutečně graduje, sbor známých zpěváků nenechává nikoho na pochybách a zpívá: „Rádi píšem na cizí zeď a další jed plodí další jed.“ 🎶 Jedna písnička a z ostudy je hrdinství.

Kazmo, teď nemáš nárok moralizovat. Podělals to. Ale ještě navíc se povyšovat nad lidi, kteří tvůj fail odsoudili, dělat z nich hejtry, to už je fakt svinstvo. Zneužít k tomu známé ksichty. Naprosto nepochybuji o tom, že celá akce 1/10 vznikla až ex post jako krycí manévr. Ale i kdybys to měl dopředu promyšlené, I KDYBY, tak nemůžeš teď označovat za hejtry ty, kteří tehdy viděli jen fingovanou autonehodu a tvoji křečovitou snahu vymámit z Leoše Ferrari a proto tě poslali někam. Bylo to naprosto adekvátní, žádné hejtění, za které by se měli stydět.

Kazmo, jsi sráč, ale nelze ti upřít, že se ti podařilo oblbnout lidi. Spoustu známých tváří. Spoustu mých známých. A fakt ti to žerou… :-/

Mohlo by vás zajímat